Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 sie 2013, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, mam taki problem, man tga d20 430, chodzi o ładowanie jak jest zimny zazwyczaj rano ład dochodzi do 28,3V max, inne many które posiadam mają ok 28,5-28,6V, im bardziej ciepły ład spada tak do 28,0V jak jest bardzo gorąco na dworze powiedźmy +30"C ład spada nawet do 27,7V. jeżdze osobiście tym autem i mam wrażenie że im mniejsze ładowanie tym samochód jest bardziej mułowaty (ospały,tępy,słaby). alternator sprawdzany na stole probierczym ładowanie wzorowe pod obciążeniem 100A ład 28,3V! Czy ktoś miał taki przypadek, czy moje obawy są słuszne?


Post Wysłano: 01 sie 2013, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Nie.
"Mułowatość" też będzie zależała od temperatury oraz wilgotności powietrza.
Ładowanie alternatora nie ma tutaj żadnego wpływu

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

To dlaczego na stole ten alternator daje 28,3V pod obciążeniem, a samochodzie tak mocno spada?
akumulatory roczne Varty, więc to odpada.


Post Wysłano: 01 sie 2013, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Może dlatego że na stole dajesz stałe obciążenie, a w aucie jest różne. Nie mam fusów pod ręką żeby wróżyć.
Jeżdże rocznym efficientem i napięcie ładowania też sie waha w przedziale 28,4V do 28
Może regulator zaczyna padać ? nie wiem

Pytasz o mułowatość auta, czy o ładowanie, bo pomału sie gubie..

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Uzależniam mułowatość od ładowania, bo dopatruje się tu związku, alternator jak był u sprawdzenia to odrazu przeszedł przegląd (1000000km przebiegu) i regulator jest nowy bosch- niskie szczotki były, poza tym stan ok.


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:
Uzależniam mułowatość od ładowania, bo dopatruje się tu związku, .
Jakiego?
Rozumiem że regulator jest cały nowy, a nie tylko szczotki w regulatorze

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Oczywiście że cały nowy, kto by się bawił w wylutowanie szczotek, pytałeś jakiego związku się dopatruje? mniejsze ładownie-niższy prąd zasilania elektroniki auta-gorsze działanie! chcę się upewnić czy dobrze myślę.


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

No źle myślisz.
Prąd na zasilanie elektroniki ( pomijam fakt że elektronika ma swój "mózg" czyli regulator ) jest "brany" z akumulatorów, a nie z alternatora, a nawet jeśli na siłe założymy że jednak z alternatora, to wahania napięcia rzędu 0,8V przy 28V gdzie nominalnym napięciem jest 24V to naprawdę nie ma znaczenia

ps.Znam takich co się bawią w wylutowywanie szczotek

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

no dobrze, to dlaczego w trzech manach napięcie jest na poziomie 28,5V i wahania są o 0,1V
a w tym tak "duże"?


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

I znów wracamy do początku : O co chodzi? O ładowanie, czy mułowatość ?
Pozamieniaj alternatory.
Napisz co się stanie.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

też o tym myślałem, tylko to mi pozostaje aby się przekonać czy coś się zmieni :wink: chyba to jutro zrobię, napiszę jak będe znał efekty


Post Wysłano: 01 sie 2013, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Osobiście będę wdzięczny.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Post Wysłano: 01 sie 2013, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
wilgotności powietrza.
Etransportu się naczytałeś ? :lol: :lol:



Co ma piernik do wiatraka ?

Ustaw zawory to nie będzie mułowaty, cieplejszy silnik zawory się podpierają auto jest mułowate....

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 sie 2013, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie zawracaj sobie glowy tak mala roznica ladowania.
To sa kosmetyczne roznice mogace wynikac z jakosci /stanu akumulatorow , rezystancja elektroniki wzrasta wraz z tamperatura = wiekszy pobor pradu itd ,wiec takie male zmiany napiecia sa norma. Silnik bedzie mial taka sama / zblizona moc nawet bez alternatora na samych bateriach . Komputery wylaczaja sie przy ok 18 V ,wiec same baterie z 24V wystarcza.
Co do spadku mocy.... wedlug mnie to inna bajka niz alternator .
Wszystkie silniki w pojazdach traca moc w miare wzrostu temperatury powietrza zasysanego , myslisz ze po co masz intercooler w swoim aucie .... ?


Post Wysłano: 08 lip 2014, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, troszkę odgrzeje temat, w końcu podmieniłem alternatory i ... efektu brak! alternator ze "sprawnego" auta, w moim zachowuje się identycznie jak mój, czyli duża różnica w ładowaniu+spadki ładowania, mój alternator w innym aucie zachowuje się wzorowo, czyli 28,5V.
Więc "coś" siedzi w moim manie! :(


Post Wysłano: 08 lip 2014, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź wszystkie połączenia miedzy alternatorem a akumulatorami, zwłaszcza w środku plastykowej listwy z kablami ta obok cylindrów czy połączenia nie są zaśniedziałe tam masz główny bezpiecznik alternatora

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: