Witam, mam taki problem, man tga d20 430, chodzi o ładowanie jak jest zimny zazwyczaj rano ład dochodzi do 28,3V max, inne many które posiadam mają ok 28,5-28,6V, im bardziej ciepły ład spada tak do 28,0V jak jest bardzo gorąco na dworze powiedźmy +30"C ład spada nawet do 27,7V. jeżdze osobiście tym autem i mam wrażenie że im mniejsze ładowanie tym samochód jest bardziej mułowaty (ospały,tępy,słaby). alternator sprawdzany na stole probierczym ładowanie wzorowe pod obciążeniem 100A ład 28,3V! Czy ktoś miał taki przypadek, czy moje obawy są słuszne?
Nie.
"Mułowatość" też będzie zależała od temperatury oraz wilgotności powietrza.
Ładowanie alternatora nie ma tutaj żadnego wpływu
_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Może dlatego że na stole dajesz stałe obciążenie, a w aucie jest różne. Nie mam fusów pod ręką żeby wróżyć.
Jeżdże rocznym efficientem i napięcie ładowania też sie waha w przedziale 28,4V do 28
Może regulator zaczyna padać ? nie wiem
Pytasz o mułowatość auta, czy o ładowanie, bo pomału sie gubie..
_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Uzależniam mułowatość od ładowania, bo dopatruje się tu związku, alternator jak był u sprawdzenia to odrazu przeszedł przegląd (1000000km przebiegu) i regulator jest nowy bosch- niskie szczotki były, poza tym stan ok.
Uzależniam mułowatość od ładowania, bo dopatruje się tu związku, .
Jakiego?
Rozumiem że regulator jest cały nowy, a nie tylko szczotki w regulatorze
_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Oczywiście że cały nowy, kto by się bawił w wylutowanie szczotek, pytałeś jakiego związku się dopatruje? mniejsze ładownie-niższy prąd zasilania elektroniki auta-gorsze działanie! chcę się upewnić czy dobrze myślę.
No źle myślisz.
Prąd na zasilanie elektroniki ( pomijam fakt że elektronika ma swój "mózg" czyli regulator ) jest "brany" z akumulatorów, a nie z alternatora, a nawet jeśli na siłe założymy że jednak z alternatora, to wahania napięcia rzędu 0,8V przy 28V gdzie nominalnym napięciem jest 24V to naprawdę nie ma znaczenia
ps.Znam takich co się bawią w wylutowywanie szczotek
_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
I znów wracamy do początku : O co chodzi? O ładowanie, czy mułowatość ?
Pozamieniaj alternatory.
Napisz co się stanie.
_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Ustaw zawory to nie będzie mułowaty, cieplejszy silnik zawory się podpierają auto jest mułowate....
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Nie zawracaj sobie glowy tak mala roznica ladowania.
To sa kosmetyczne roznice mogace wynikac z jakosci /stanu akumulatorow , rezystancja elektroniki wzrasta wraz z tamperatura = wiekszy pobor pradu itd ,wiec takie male zmiany napiecia sa norma. Silnik bedzie mial taka sama / zblizona moc nawet bez alternatora na samych bateriach . Komputery wylaczaja sie przy ok 18 V ,wiec same baterie z 24V wystarcza.
Co do spadku mocy.... wedlug mnie to inna bajka niz alternator .
Wszystkie silniki w pojazdach traca moc w miare wzrostu temperatury powietrza zasysanego , myslisz ze po co masz intercooler w swoim aucie .... ?
Witam, troszkę odgrzeje temat, w końcu podmieniłem alternatory i ... efektu brak! alternator ze "sprawnego" auta, w moim zachowuje się identycznie jak mój, czyli duża różnica w ładowaniu+spadki ładowania, mój alternator w innym aucie zachowuje się wzorowo, czyli 28,5V.
Więc "coś" siedzi w moim manie!
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Sprawdź wszystkie połączenia miedzy alternatorem a akumulatorami, zwłaszcza w środku plastykowej listwy z kablami ta obok cylindrów czy połączenia nie są zaśniedziałe tam masz główny bezpiecznik alternatora
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę