Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 kwie 2012, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Jak sprawdzić szczelność tulei ?


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jakich tuleji? w cylindrach, w resorach, w zawieszeniu kabiny? jaki silnik dci, dxi, czy ten stary z pojedyńczymi głowicami ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

420 DCI 2005 rocznik.
Oczywiście tuleje w silniku


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak chcesz sprawdzić szczelność uszczelniaczy na tulejach(gdy na przykład woda jest w oleju) Zwalasz miske pompujesz powietrze do zbiornika wyrównawczego i będzie ciekło.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Cytuj:
Możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak chcesz sprawdzić szczelność uszczelniaczy na tulejach(gdy na przykład woda jest w oleju) Zwalasz miske pompujesz powietrze do zbiornika wyrównawczego i będzie ciekło.
Przypadek woda w oleju , olej we wodzie
Gdzieś kiedyś słyszałem że niektórzy wlewają mleko do tulei aby sprawdzić szczelność.


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zwal miche pompuj powietrze w zbiorniczek wyrównawczy płynu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Cytuj:
Zwal miche pompuj powietrze w zbiorniczek wyrównawczy płynu.
Już to uczyniłem ale nic nie było widać.
Mam zdjętą głowice, uszczelka "szmelc"
Głowica poszła do sprawdzenia.


Post Wysłano: 16 kwie 2012, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To ja innej metody nie znam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 kwie 2012, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

głowica wróciła do mnie, okazało się że była krzywa i teraz się tak zastanawiam czy nie było by dobrze dać nowych śrub do głowicy :?:


Post Wysłano: 19 kwie 2012, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Szpilki sie zazwyczaj wymienia. Opisywałem problem wkręcenia starych szpilek też w premium tylko 385, blok poszedł do śmieci.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 kwie 2012, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Na moje oko Panowie poruszacie dwa różne tematy. To, że głowica jest " krzywa" niczego nie wyjaśnia. Nie "znam" głowicy- szczególnie w modelu dci która by była "prosta". Sama w sobie jest ona długa bo jest niedzielona. Nawet nowa głowica po położeniu na szlifierką będzie miała kilka setek różnicy. Kolega nie napisał ile była krzywa, więc trudno o POLEMIKĘ. Oczywiście, na pewno zaraz zacznie się polemika, że za kazdym razem po odkręceniu powinna być planowana. Nie podzielam - pod warunkiem, że poprzednio była dokręcana w/g momentów podanych przez producenta. To samo tyczy sie szpilek. NIe polecam wymiany - chyba, że ktoś dokręca rurą 4mb i już krzyczy , że wiecej nie pójdzie. Należy takiego mechanika jak najszybciej uświadomić - ale powiem, że wiele jest takich co mówią, że głowice dokręca się ma maksa. DO TEMATU.
Jest wiele powodów w DCI gdzie olej może być z zawartością wody.
1. Pompa wodna - tylko na rozgrzanym silniku przepuszcza wodę.2. Uszczelniacze Tuleii .3. Pęknięta głowica ( dorąbana rurą 4mb).4. Chłodnica oleju - tylko na rozgrzanym silniku.
Pytanie podstawowe. Czy przybywa stanu oleju na zimnym silniku podczas postoju, czy podczas jazdy. ODPOWIEDZI SĄ WYŻEJ.
Panowie podają Ci rozwiązanie które zdiagnozuje jedno z wycieków - ale słusznie piszą... Ciśnienie do zbiorniczka powietrza....
ps.
DCI to niewdzięczny silnik.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 29 kwie 2012, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dodam iż dość trudny w naprawie, Głowicy w d12 volvo w ogólę sie nie planuje. Zrobiłem chyba z jednego dcika więc dużo nie powiem, jak ktoś nie ma większej wiedzy nie potrafi sprawdzić w nim luzu zaworowego :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 kwie 2012, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

No cóż.... luz zaworowy jest taki sam jak w starej poczciwej 340 :)
ps,....
Znawcy wiedzą jaki.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 29 kwie 2012, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

0.40 0.50

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: