Witam panowie u ojca w scani ostatnio odczytałem takie kody błyskowe z
EDC .
31
45
27
Retarder
46
82
49
13
Co one oznaczają .
RETARDER: 4682 - Jest to czterocyfrowy kod konfiguracyjny Retardera. Można się dzięki niemu dowiedzieć jaki mamy typ sterownika itp. NIE JEST TO BŁĄD! Jednak za każdym razem gdy będziesz sprawdzał błędy ten kod będzie się wyświetlał na początku, nawet gdyby nie było błędów.
Kod usterki 47
Usterka:
Nieprawidłowe napiecie z dzwigni
sterujacej. Dotyczy to wyłacznie układów,
które moga byc właczone za pomoca
dzwigni.
Przyczyna:
W potencjometrze dzwigni lub przewodach
prowadzacych od niego do styku 8 modułu
sterujacego nastapiło zwarcie lub
przerwanie obwodu.
Uwagi:
Retarder i hamulec wydechowy nie moga
zostac właczone dzwignia dopóki usterka
jest obecna.
Moduł sterujacy toleruje napiecie
wejsciowe na styku 8 o wartosciach
pomiedzy 0,25 V a 4,75 V. Styk 26 jest
uziemieniem, z którym moduł sterujacy
porównuje napiecie. Kod usterki 47
zostanie wygenerowany jesli napiecie
przekroczy te limity. Napiecie zasilajace
(+5 V) potencjometr dzwigni pobierane jest
ze styku 44 modułu sterujacego. Kontrolka
zgasnie gdy poziom napiecia zmieni sie do
akceptowanej wartosci.
Kod usterki 47 moze takze, w wyjatkowych
warunkach, zostac wygenerowany w
sytuacji wystapienia zwarcia w okreslonych
podzespołach czujnika pedału hamulca lub
jego przewodach. Jest tak poniewaz
zarówno potencjometr pedału hamulca jak i
dzwigni sa zasilane z tego samego miejsca w
module sterujacym.
Kontrolka retardera zgasnie po zniknieciu
usterki.
Rozwiazanie:
Sprawdzic złacza, przewody i dzwignie
sterujaca
Kod usterki 47
Usterka:
Nieprawidłowe napiecie z dzwigni
sterujacej....
A to ciekawe bo retarder działa jak dawniej ( i automat i dźwignia), kontrolka RET nie zaświeciła ani raz (żarówka działa- sprawdzałem) a błąd od ostatniego sczytywania wyskoczył.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Jeśli można spytać to dużo roboty jest ze zrobieniem tej kontrolki
Jest już gdzieś pod tablicą wyprowadzona kostka do kontrolki czy trzeba robić wszystko samemu od podstaw Rozumiem że ją podłączyłeś obok kontrolki od połówek
Ja dorobiłem ta kontrolkę. Włącza mi się wtedy gdy mam włączony retarder w trybie automatycznym. Dałem plus na kontrolkę od kabelka w przełączniku a masa do masy pod deską rozdzielczą. Nie wiem jak mają inni podłączone... Chciałbym ją założyć tak żeby włączała się razem z retarderem...
witam ponownie:) zauwarzylem ze mam tez inne błędy:/ mógłbys mi je opisac?
EDC: 22,33, 42, 62, 27
RET: 468, 41, 13, 11, 29, 49, 35, 25, 36
wiesz moze jeszcze jak sie je usuwa?
witam ponownie:) zauwarzylem ze mam tez inne błędy:/ mógłbys mi je opisac?
EDC: 22,33, 42, 62, 27
RET: 468, 41, 13, 11, 29, 49, 35, 25, 36
wiesz moze jeszcze jak sie je usuwa?
usunąłem błedy i teraz pokazuje tylko 35 i 36 przejechałem 60km i dalej pokazuje tylko te dwa. Przy każdym zapalaniu dymi na czarno, myślisz że te dwa błędy mogą być przyczyną?
Twoja V-ka z dużym przebiegiem ma tendencje do dymienia... Jest słabsza? Masz max obroty?
Ten kod oznacza ze trzeba bezzwłocznie wybrać się do serwisu wiec jak najbardziej może dymić przez te błędy jeśli wcześniej było wszystko OK... Drążek sterowniczy jest elementem wtryskiwacza. Tam szukaj przyczyny we wtrysku sterującym...
Użytkownicy przeglądający to forum: volvofmx i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę