Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 cze 2011, 10:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

Witam panowie u ojca w scani ostatnio odczytałem takie kody błyskowe z
EDC .
31
45
27
Retarder
46
82
49
13
Co one oznaczają .

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Post Wysłano: 03 cze 2011, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Witam panowie u ojca w scani ostatnio odczytałem takie kody błyskowe z
EDC .
31
45
27
Retarder
46
82
49
13
Co one oznaczają .

RETARDER: 4682 - Jest to czterocyfrowy kod konfiguracyjny Retardera. Można się dzięki niemu dowiedzieć jaki mamy typ sterownika itp. NIE JEST TO BŁĄD! Jednak za każdym razem gdy będziesz sprawdzał błędy ten kod będzie się wyświetlał na początku, nawet gdyby nie było błędów. :wink:

Błąd 49:
Obrazek
By mrveray at 2011-06-03

Bląd 13:
Obrazek
By mrveray at 2011-06-03

EDC:
Błąd 31:
Obrazek

Błąd 45:
Obrazek

Błąd 27:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wykasuj wszystkie kody błędów i sprawdź jeszcze raz.
Zalecane jest aby przed ponownym sprawdzaniem błędów pojeździć około 30min samochodem.
Pozdrawiam :wink:


Post Wysłano: 03 cze 2011, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

VeRay wielkie dzięki jeszcze sprawdzę raz te błędy i jeszcze, spisze z ABS kody .

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Post Wysłano: 03 cze 2011, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Spoko 8)


Post Wysłano: 24 cze 2011, 8:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Co oznacza błąd retardera 47 :?:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 cze 2011, 9:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

Kod usterki 47
Usterka:
Nieprawidłowe napiecie z dzwigni
sterujacej. Dotyczy to wyłacznie układów,
które moga byc właczone za pomoca
dzwigni.
Przyczyna:
W potencjometrze dzwigni lub przewodach
prowadzacych od niego do styku 8 modułu
sterujacego nastapiło zwarcie lub
przerwanie obwodu.
Uwagi:
Retarder i hamulec wydechowy nie moga
zostac właczone dzwignia dopóki usterka
jest obecna.
Moduł sterujacy toleruje napiecie
wejsciowe na styku 8 o wartosciach
pomiedzy 0,25 V a 4,75 V. Styk 26 jest
uziemieniem, z którym moduł sterujacy
porównuje napiecie. Kod usterki 47
zostanie wygenerowany jesli napiecie
przekroczy te limity. Napiecie zasilajace
(+5 V) potencjometr dzwigni pobierane jest
ze styku 44 modułu sterujacego. Kontrolka
zgasnie gdy poziom napiecia zmieni sie do
akceptowanej wartosci.
Kod usterki 47 moze takze, w wyjatkowych
warunkach, zostac wygenerowany w
sytuacji wystapienia zwarcia w okreslonych
podzespołach czujnika pedału hamulca lub
jego przewodach. Jest tak poniewaz
zarówno potencjometr pedału hamulca jak i
dzwigni sa zasilane z tego samego miejsca w
module sterujacym.
Kontrolka retardera zgasnie po zniknieciu
usterki.
Rozwiazanie:
Sprawdzic złacza, przewody i dzwignie
sterujaca


Post Wysłano: 24 cze 2011, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Kod usterki 47
Usterka:
Nieprawidłowe napiecie z dzwigni
sterujacej....
A to ciekawe bo retarder działa jak dawniej ( i automat i dźwignia), kontrolka RET nie zaświeciła ani raz (żarówka działa- sprawdzałem) a błąd od ostatniego sczytywania wyskoczył. :roll:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 cze 2011, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kolego ten kod jest opisie kodów,wykasuj go i zobaczysz co bedzie dalej


Post Wysłano: 24 cze 2011, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
kolego ten kod jest opisie kodów,wykasuj go i zobaczysz co bedzie dalej
Chyba że wyskoczył po moim dorobieniu kontrolki włączenia retardera, a ja nie zauważyłem i nie skasowałem :/

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 01 lip 2011, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 225
GG: 0
Samochód: Volvo

Jeśli można spytać to dużo roboty jest ze zrobieniem tej kontrolki :?:
Jest już gdzieś pod tablicą wyprowadzona kostka do kontrolki czy trzeba robić wszystko samemu od podstaw :?: Rozumiem że ją podłączyłeś obok kontrolki od połówek :?:


Post Wysłano: 01 lip 2011, 1:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Ja dorobiłem ta kontrolkę. Włącza mi się wtedy gdy mam włączony retarder w trybie automatycznym. Dałem plus na kontrolkę od kabelka w przełączniku a masa do masy pod deską rozdzielczą. Nie wiem jak mają inni podłączone... Chciałbym ją założyć tak żeby włączała się razem z retarderem...


Post Wysłano: 24 lip 2011, 10:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2011, 10:05
Posty: 10
GG: 0
Samochód: SCANIA 144 460

Witam, mógłbyś mi kolego napisać co znaczą kody 35 i 36 w EDC?


Post Wysłano: 24 lip 2011, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Błąd 35:
Obrazek

Błąd 36:
Obrazek


Post Wysłano: 24 lip 2011, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2011, 10:05
Posty: 10
GG: 0
Samochód: SCANIA 144 460

dzięki wielkie mistrzu :wink:


Post Wysłano: 27 lip 2011, 7:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2011, 10:05
Posty: 10
GG: 0
Samochód: SCANIA 144 460

witam ponownie:) zauwarzylem ze mam tez inne błędy:/ mógłbys mi je opisac?
EDC: 22,33, 42, 62, 27
RET: 468, 41, 13, 11, 29, 49, 35, 25, 36
wiesz moze jeszcze jak sie je usuwa?


Post Wysłano: 27 lip 2011, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
witam ponownie:) zauwarzylem ze mam tez inne błędy:/ mógłbys mi je opisac?
EDC: 22,33, 42, 62, 27
RET: 468, 41, 13, 11, 29, 49, 35, 25, 36
wiesz moze jeszcze jak sie je usuwa?
O Rany Boskie jak Ty tym jeździsz?? :shock:

Skasuj błędy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Do EDC jest taka sama procedura i wtedy odczytaj...


Post Wysłano: 30 lip 2011, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2011, 10:05
Posty: 10
GG: 0
Samochód: SCANIA 144 460

usunąłem błedy i teraz pokazuje tylko 35 i 36 :U przejechałem 60km i dalej pokazuje tylko te dwa. Przy każdym zapalaniu dymi na czarno, myślisz że te dwa błędy mogą być przyczyną?


Post Wysłano: 30 lip 2011, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Twoja V-ka z dużym przebiegiem ma tendencje do dymienia... Jest słabsza? Masz max obroty?
Ten kod oznacza ze trzeba bezzwłocznie wybrać się do serwisu wiec jak najbardziej może dymić przez te błędy jeśli wcześniej było wszystko OK... Drążek sterowniczy jest elementem wtryskiwacza. Tam szukaj przyczyny we wtrysku sterującym...


Post Wysłano: 31 lip 2011, 10:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Drążek sterowniczy to nie jest element wtryskiwacza tylko pompy wtryskowej .


Post Wysłano: 31 lip 2011, 11:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Zawsze wydawało mi się ze jest to we wtrysku... :/
Przepraszam za błąd...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: