[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
kat D i KW a praca? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2011, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:05
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: PL

Cześć.Jest w dzisiejszych czasach praca na autobusach?Mając wszystkie papiery tj,kat D,Kw zdaną,badania+psycholog, ciężko sie załapać do pracy ..?Pozdrawiam.
Np na takich autobusach turystycznych, potrzebują tylko z doświadczeniem?


Post Wysłano: 04 mar 2011, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 548
GG: 0

kolego mam C+E, ale z racji tego ze kiedys moze chciałbym robić na miejscu dzwoniłem ostatnio do PKS-u w mojej okolicy. było ogłoszenie, że potrzebują kierowców więc zadzwoniłem zapytac sie na jakiej to jest zasadzie. i według mnie to porażka. praca wiadomo z grafikiem czyli piątek światek niedziela. za to niby masz do obioru w tygodniu (znaczy za świeto albo niedziele). i teraz tak, pani powiedziała ze pensja to podstawa + prowizja od sprzedanych biletów i powiedziała, że jedni wychodzą 1300 zł a inni ponad 2000 ale w sumie to nie zrozumiałem czy chodzi o całą pense czy tylko o ten utarg ale mniejsza o to. plus taki, że jak masz papiery to przyjmują bez doswiadczenia.


Post Wysłano: 04 mar 2011, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2007, 17:15
Posty: 196
Samochód: 4kołowy
Lokalizacja: Kolbuszowa | RKL |

Ale jaja, wypłata w PKSie z prowizją od sprzedaży biletów? :D a przepraszam bardzo - co kierowca może zrobić żeby więcej osób jeździło na danej linii? : :shock:
Czego to ludzie nie wymyślą żeby sie nazywało że teoretycznie można zarobić.
To tak jak z tymi frachtami na ciężarówkach. Jakbyś miał większe pole wyboru co bedziesz wiózł :?

_________________
Kręcić kierownicą każdy może, czasem troche lepiej, czasem troche gorzej.
Krajówka ...


Post Wysłano: 04 mar 2011, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kierowca PKSU może strzelać do konkurencyjnych busów prywatnych firm :)

Ewentualnie zachęcać pasażerów do jazdy rozdając mini cukierki.

Swoją drogą to przykre że kierowcy autobusów, przewożący dziesiątki ludzi, często pojazdami, które ledwo się kupy trzymają zarabiają takie śmieszne pieniądze.


Post Wysłano: 04 mar 2011, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jaka firma, takie wypłaty.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 05 mar 2011, 10:36

Ponieważ zupełnie niedawno sam byłem na etapie szukania pracy na autobus, to chyba mogę się wypowiedzieć.

Jest trudniej niż na kat. C/C+E. Dlaczego? Bo wozisz ludzi. O ile jeżdżąc ciężarówką możesz mieć tylko straty materialne w razie jakiejś kraksy, to tutaj odpowiadasz za ludzkie zdrowie i życie. Jest też mniej pracy niż na ciężarówki.

Bez doświadczenia najłatwiej dostać się do komunikacji miejskiej lub do PKS-u. Niestety, jak pisali koledzy, w PKS-ach z reguły marnie płacą, a system pracy jest też różny, bo np. wyjeżdżasz o 5 rano, jedziesz gdzieś, stoisz 2-3h, następny kurs, znowu stoisz i kończysz pracę o 17. Często mają płacone od km i od utargu, a przecież nie będziesz wychodził na przystanku i zachęcał ludzi, żeby akurat z Tobą pojechali.

Co do pracy w turystyce czy na regularnych liniach międzynarodowych, to tam jest najciężej się dostać. Teraz zaczyna się powoli sezon więc jest szansa gdzieś się załapać, ale bez doświadczenia jest ciężko. Sam starałem się o pracę w takich firmach jak "Sindbad" czy "Agencja Turystyczna Zawadzkie". Przede wszystkim zawsze dostawałem informację żeby przypomnieć się przed sezonem, czyli przełom marca i kwietnia, a druga sprawa, to doświadczenie.

Starałem się też o pracę w firmie, która jeździ na liniach podmiejskich we Wrocławiu. Potrzebowali ludzi, zadzwoniłem, poszedłem na spotkanie, no i kobieta rekrutująca pierwsze o co zapytała, to doświadczenie. Ja powiedziałem, że nie mam, ale powiedziałem jej, że jeśli ktoś chce uczciwie i rzetelnie wykonywać tę pracę z korzyścią dla firmy, a przy okazji mieć z tego przyjemność i satysfakcję, to trzeba mu dać szansę (taka moja standardowa gadka :> ), na co kobieta: "Dlaczego mamy przyjmować kogoś bez doświadczenia, skoro są kierowcy z doświadczeniem?". To był kontrargument nie do odparcia. Doskonale rozumiałem jej stanowisko, ale to ja byłem na przegranej pozycji i to mnie zależało na pracy więc musiałem jakoś ją przekonać. Nie przyjęli mnie, ale 2 miesiące później jak im zabrakło kierowców, to sami zadzwonili, ale wtedy już miałem pracę.

Moim zdaniem jedyne rozwiązanie, to swoje wychodzić w danej firmie do momentu, aż będą potrzebować ludzi i Cię przyjmą. Jeśli już zaczniesz pracę, to musisz mieć w głowie przede wszystkim jedną sprawę: wieziesz ludzi i odpowiadasz za ich zdrowie i życie.


Post Wysłano: 05 mar 2011, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:05
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: PL

Staram się o przyjęcie do komunikacji miejskiej, obecnie niemają wolnych etatów więc czekam. Myśle własnie że łatwiej dostać prace na autobus niz na ciężarówke, ponieważ z kat C/CE chcą w 95% z doświadczeniem, a nie wszyscy je mają. Wyrobienie tych wszystkich papierów związanych z prowadzeniem większego auta przewążącego ludzi mieści sie w granicach 9-10 tyś, niejest to mała kwota, tymbardziej dla człowieka ktory jest obecnie bezrobotny. Ciężkie czasy, ciężkie..


Post Wysłano: 05 mar 2011, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

U mnie w komunikacji miejskiej nie ma szans, nawet zwalniają kierowców bez stalej umowy. W PKS można ale na pół etatu, czyli można zarobić z 700zł. dlatego ogłoszenie jest bardzo długo.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 14 kwie 2011, 20:46

Odkopuje bo nie chce nowego niepotrzebnie zakładać.
Tutaj wszyscy poruszyli temat komunikacji miejskiej a ja chciałbym się dowiedzieć jak jest z robotą na autokarach. Słyszałem, że kasa z tego jest niezła a warunki o niebo lepsze niż na zestawie. Gadałem z kilkoma kierowcami z biur podróży i mówili, że praktycznie na większości wycieczek mają zagwarantowany pokój i wyżywienie. Chyba, że wracają odrazu ale wtedy i tak sporo autobusów ma miejsce do spania dla kierowcy. Chciałbym się dowiedzieć jak jest właśnie z pracą w takich firmach np sindbad albo riviera ? Wie ktoś może ?


Post Wysłano: 14 kwie 2011, 20:56

Cytuj:
Chciałbym się dowiedzieć jak jest właśnie z pracą w takich firmach np sindbad albo riviera ? Wie ktoś może ?
Wiem jak jest, bo sam się starałem między innymi w wymienionych przez Ciebie firmach.

Bez doświadczenia szanse prawie zerowe. Musiało bym im brakować naprawdę kierowców, żeby się tam dostać. Doświadczenie w komunikacji miejskiej traktowane jest praktycznie jako brak doświadczenia. Co najmniej jazda w PKS-ie. Co do systemu pracy, płacy i innych warunków to na PW.

Pragnę przypomnieć, że jazda autobusem to o wiele większa odpowiedzialność, ponieważ odpowiadasz za zdrowie i życie ludzi.

W ramach wyjaśnienia: nie twierdzę, że kierowcy ciężarówek nie mają na sobie żadnej odpowiedzialności, bo też mają ogromną.


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 1:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Ciężko wejść właśnie w takie platformy autokarowe typu Sindbad, Eurolines, Eurobus. Wiadomo doświadczenie, czasami fart, no ale i jak masz znajomości to się uda wkręcić 8)

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Można zapytać jak ogólnie kształtują się zarobki na autokarach w liniach międzynarodowych :?: Mają płacone podstawy + kilometry czy od frachtu :D ( :lol: ) :wink: :?:


Post Wysłano: 15 kwie 2011, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Zwykle jest to określona podstawa + dniówki które wynoszą w zależności od firmy od 100 zł do 180zł.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: