[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool [phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool spalenie sprzegla... - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
sprzęgło służy do w miarę łagodnego rozłączania i załączania napędu.
w momencie całkowitego przywarcia tarczy sprzęgła do koła zamachowego lub całkowitego oddalenia tarcza nie zużywa się.
zużycie tarczy następuje w momencie niecałkowitego zespolania tarczy z kołem, kiedy elementy te obracają się względem siebie, co powoduje łagodne złączenie napędu.
w tym momencie sprzęgło zużywa się - naturalne zużycie eksploatacyjne, jednak gdy ten moment będzie trwał zbyt długo dojdzie do większego zużycia sprzęgła.
gdy koło zamachowe obraca się z innę prędkością niż tarcza sprzęgłowa między nimi dochodzi do tarcia i wyzwala sie ciepło. okładziny tarczy sprzęgła są zbudowane z materiału odpornego na temperaturę, kiedyś z azbestu, jednak ta wytrzymałość na ciepło ma swoje granice. jeżeli moment w którym następuje tarcie między taczą sprzęgła i kołem zamachowym trwa zbyt długo może nastąpić uszkodzenie sprzęgła. ciepło wydzielające się doprowadza do spalenia tarczy sprzęgła i przegrzania koła zamachowego.
na okładzinie tarczy utworzy się szklista powierzchnia, a koło zamachowe będzie miało fioletowy kolor (przegrzanie koła zamachowego zdarza się rzadziej). skutkiem będzie zła praca sprzęgła - szarpanie, brak łagodnego sprzęgania.
w klasycznym ciągniku siodłowym ze standardową skrzynią biegów można dobrać taki bieg wsteczy, aby auto ledwo ledwo się toczyło. jazdy na półsprzęgle należy używać tylko przy ruszaniu, zatrzymywaniu się oraz w trudniejszym momentach manewrowania.
nie należy jednak unikać jazdy na półsprzęgle za wszelką cenę, aby spalić sprzęglo trzeba trochę się postarać.
Trzeba uważać też przy dużej częstotliwości używania sprzęgła w krótkim czasie - np. próbując się wyciągnąć z błota czy śniegu. To już przerabiałem osobiście. Nie spodziewałem się, że przegrzanie może nastąpić tak szybko. Swąd spalenizny i zdobyte doświadczenie - bezcenne
dzieki chlopaki za odpowiedz... na przyuczeniu mialem taka sytuacje cofalem zaraz do mnie podszedl kierowca i mowi daj ja cofne bo spalisz mi sprzeglo i cofal chyba z dobre 10 minut...co chwile R,1 R,1 i tak w kolo
_________________ Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę