[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
spalenie sprzegla... - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sie 2009, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Witam mam takie pytanie na jakiej zasadzie mozna spalic sprzeglo??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 23 sie 2009, 12:26

Chociażby nieumiejętnej jazdy.


Post Wysłano: 23 sie 2009, 12:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ruszanie na zbyt wysokim biegu, jazda na "półsprzęgle"... . Spalić można nawet w automacie, np. ruszając na zaciągniętym hamulcu postojowym.


Post Wysłano: 23 sie 2009, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

czyli najlepeij jak sie cofa zestawem nie na pol sprzegle tylko wrzucic wsteczny i puscic do konca sprzeglo??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 23 sie 2009, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
czyli najlepeij jak sie cofa zestawem nie na pol sprzegle tylko wrzucic wsteczny i puscic do konca sprzeglo??

Oczywiście.


Post Wysłano: 24 sie 2009, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

sprzęgło służy do w miarę łagodnego rozłączania i załączania napędu.
w momencie całkowitego przywarcia tarczy sprzęgła do koła zamachowego lub całkowitego oddalenia tarcza nie zużywa się.
zużycie tarczy następuje w momencie niecałkowitego zespolania tarczy z kołem, kiedy elementy te obracają się względem siebie, co powoduje łagodne złączenie napędu.
w tym momencie sprzęgło zużywa się - naturalne zużycie eksploatacyjne, jednak gdy ten moment będzie trwał zbyt długo dojdzie do większego zużycia sprzęgła.

gdy koło zamachowe obraca się z innę prędkością niż tarcza sprzęgłowa między nimi dochodzi do tarcia i wyzwala sie ciepło. okładziny tarczy sprzęgła są zbudowane z materiału odpornego na temperaturę, kiedyś z azbestu, jednak ta wytrzymałość na ciepło ma swoje granice. jeżeli moment w którym następuje tarcie między taczą sprzęgła i kołem zamachowym trwa zbyt długo może nastąpić uszkodzenie sprzęgła. ciepło wydzielające się doprowadza do spalenia tarczy sprzęgła i przegrzania koła zamachowego.

na okładzinie tarczy utworzy się szklista powierzchnia, a koło zamachowe będzie miało fioletowy kolor (przegrzanie koła zamachowego zdarza się rzadziej). skutkiem będzie zła praca sprzęgła - szarpanie, brak łagodnego sprzęgania.

w klasycznym ciągniku siodłowym ze standardową skrzynią biegów można dobrać taki bieg wsteczy, aby auto ledwo ledwo się toczyło. jazdy na półsprzęgle należy używać tylko przy ruszaniu, zatrzymywaniu się oraz w trudniejszym momentach manewrowania.

nie należy jednak unikać jazdy na półsprzęgle za wszelką cenę, aby spalić sprzęglo trzeba trochę się postarać.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 14:05 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 sie 2009, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Trzeba uważać też przy dużej częstotliwości używania sprzęgła w krótkim czasie - np. próbując się wyciągnąć z błota czy śniegu. To już przerabiałem osobiście. Nie spodziewałem się, że przegrzanie może nastąpić tak szybko. Swąd spalenizny i zdobyte doświadczenie - bezcenne ;)

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 24 sie 2009, 16:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

dzieki chlopaki za odpowiedz... na przyuczeniu mialem taka sytuacje cofalem zaraz do mnie podszedl kierowca i mowi daj ja cofne bo spalisz mi sprzeglo i cofal chyba z dobre 10 minut...co chwile R,1 R,1 i tak w kolo

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: