Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 mar 2009, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Witam.
Forumowicze chce sie Was poradzic odnosnie roboty pod spedycja.Znalazlem spedycje w ktorej potrzebuja chlodni,zarowno ciezarowki jak i busy.Nigdy w takim ukaladzie nie wspolpracowalem i nie wiem jak to wyglada.Mnie interesuje podstawienie busa chlodni.Sa jednak pewne wymagania co do auta,musi byc na 8 europalet i z winda.Jest maly problem bo malo jest busow chlodni mieszczacych 8 europalet ale jak juz sa to bardzo drogie.Oczywiscie wszystko na wlasnej dzialalnosi.Nie chce sie wkopac bo to jak cos bedzie moja pierwsza dzialalnosc i nie wiem jak wygladaja sprawy ze spedycjami.Moje pytaie jest takie czy w jakiejs umowie ze spedycja okresla sie jakies minimum ladunkow w danym okresie,czy poprostu ryzyk fizyk.Raz jest codziennie a raz kilka w miesiacu.Troche boje sie wydac kase na samochod a pozniej okaze sie ze bedzie stal bo w spedycji powiedza przykro nam nie ma ladunkow.Zeby to blaszak to mozna szukac jakichs innych ladunkow a tak chlodnia to tylko spozywka wchodzi w gre.Koles mi powiedzial ze na codzien na busa to moze nie byc ale kilka razy w tygodniu to bedzie.No i stawka to 1,3 zl za km,czasami tez placa od plewiezionej palety,ale w jakich sytuacjach placa za km a w jakich za palete to jeszcze szczegolowo nie wiem.Nrazie rozmawialismy tylko przez telefon,ale na dniach pojade do kierownika osobiscie pogadac.Jazda przewaznie na terenie wojewodztwa.
Aha,a agregat w chlodni na busie chodzi na prad czy na paliwo?Mi sie wydaje ze raczej na prad,ale nie mialem z chlodniami doczynienia i nie bardzo sie orientuje.
Powiedzcie jak ktos sie orientuje w temacie czy warto w cos takiego sie bawic czy odpuscic sobie i nie wtapiac kasy.Wiadomo ze bez ryzyka nie ma zabawy,ale rozwazyc trzeba.
Dziekuje z gory za rady i pozdrawiam


Post Wysłano: 24 mar 2009, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 110
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Są agragaty na "prąd" - ze sprężarką napędzaną od silnika pojazdu, a są całkowicie osobne agragaty spalinowe. Na busie raczej czeka Ciebie to pierwsze rozwiązanie.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Post Wysłano: 24 mar 2009, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

W dostawczakach są agregaty zasilane nie jako z alternatora przez pasek czyli nie mają własnego obiegu. Więc wariant pierwszy.
Niestety żadna spedycja nie zagwarantuję Ci ładunków i minimalnego przebiegu, szczególnie podczas paniki z kryzysem.
Stawka 1.3zł/km to kwota brutto ?
Pamiętaj że agregat powoduję zwiększone zużycie paliwa z uwagi na większe obciążenie silnika (taka większa i non stop hulająca klimatyzacja :wink:). Więc przygotuj się na spalanie o 1 do 2l/100km większe.
Poszukaj a znajdziesz wiele dostawczaków z chłodnią. Ale zazwyczaj będziesz musiał sztukować windę.
Przemyśl kupno ramy pod zabudowę i zamówienie kontenera pod siebie + windę. Powinno wyjść taniej o kilka tysi.

Aha. Jeżeli masz chłodnię nigdzie nie masz napisane że nie możesz przewozić innych towarów. Są jednak pewne warunki. Zwykły nie powinien być przewożony z chłodniczym. Drugi warunek. Musisz po takim kursie umyć kontener w myjni i podbić książeczkę sanepidowską autka. Ale wrzucasz sobie to w koszta :wink:

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 24 mar 2009, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Kolego ta stawka z tego co kojarze to netto,ale jak sam zauwazyles,agregat powoduje wieksze spalanie no i musi miescic 8 palet,wiec to nie tak malo na busa.Dowiem sie wszystkiego jak pojade na rozmowe z dyrektorem.
Zrobienie kontenera pod siebie mam rozumiec ze w jakiejs firmie zamamwiam zrobienie nowego kontenera z agregatem pod wymiar?Jak cos postanowie to podzwonie po firmach robiacych zabudowy i sie zorientuje.Napewno kupienie ramy pod zabudowe to jest niezla opcja,ale cos mam przeczucie ze budowa nowej chlodni nie bedzie konkurencyjnym rozwiazaniem.
Troche to ryzykowne w dzisiejszych realiach,wolalbym cos na zwyklego blaszaka/kontener,ale niestety jakby to powiedziec lipa,nic nie ma.Zbyt duzo zabawy z ta chlodnia i mysle ze to bardziej dystrybucja po sklepach bedzie,wiec sporo km nie da sie narobic.Nie ma co narazie gdybac bo nic szczegolowo ie wiem.Dziekuje za udzielone odpowiedzi


Post Wysłano: 24 mar 2009, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2008, 2:44
Posty: 43
GG: 2029686

Jeśli podają Ci że auto ma być na 8 palet koniecznie to na 90% będziesz latał z paletami, a jak z paletami to raczej nikt nie zagoni Cie do dystrybucji po sklepach. Jeśli chodzi o wielkość, to nie jest problemem znalezienie busa na 8 palet. Do zwykłego blaszaka (średniaka) wchodzą 4 eurówki, a tam miejsce ograniczone jest nadkolami i blachą. Kontener z racji zabudowy umożliwia ustawienie 2 palet obok siebie i 8 palet to raczej nie problem. Sam jeździłem "busem" do 3.5 tony 12 paletowym :)


EDIT:

http://moto.allegro.pl/item579735235_iv ... palet.html

Ten jest już na 6 palet a to jeden z mniejszych, dostępnych kontenerów.

http://moto.allegro.pl/item589369194_da ... ajowy.html

10 palet i prawie nówka auto :) Chodzi o pokazanie Ci wielkości kontenera, nikt nie każe Ci kupować nowego auta.


Post Wysłano: 24 mar 2009, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

Trzeba też zauważyć, że te 8 palet na dostawczaku pod chłodnią trochę waży, a winda dobra rzecz, ale zabiera trochę kilogramów...

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Post Wysłano: 25 mar 2009, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Kolego Polak ja juz przejzalem cale allegro itp.Mozna znalezc chlodnie na 8 palet,ale jest ich bardzo malo,zdecydowana wiekszosc to 6,a do tego jeszcze winda musi byc.Nietety takie stawiaja wymogi i nic na to nie poradzisz.Narazie znalazlem 3 sztuki ktore spelniaja te wymagania,w cenie do 42000,jeden VW LT 46 no i dwa Iveco.Mysle ze ewentualny zakup Iveca bedzie dobrym rozwiazaniem,a to za sprawa solidnej ramy.Sam wiem ze Iveco nie cieszy sie najwiekszym uznaniem,ale co jak co,rame ma najlepsza ze wszystkich busow.Kumpel ma Iveco i Merca,wozi nimi kamien z racji prowadzenia zakladu kamieniarskiego.W mercu rama sie wygina zaraz za kabina,a jest oszczedzany,niestety niemcy dali ciala w tej kwesti z tymi zgrzewanymi blachami,a na dodatek szybko korozja zjada te warstwowe ramy.Iveco natomiast nie jest szczedzone i notorycznie przeladowywane,i nic nie ma prawa sie dziac.Zamontowalismy jeszcze dodatkowo poduszki powietrzne i spelnia swoje zadanie lepiej niz jakikolwiek inny.Silnik tez spokojnie sobie radzi,jedynie moglby sie przydac jeszcze jeden bieg.
Tez tak myslalem ze jak wymagana jest wieksza pojemnosc to nie powinna byc dystrybucja po sklepach,ale kto wie,moze byc troche trasy i troche dystrybucji.Pogadam to sie dowiem bo tak gdybac to mozna.
Jeszcze raz dziekuje za sugestie i zapraszam do zabierania glosu w mojej sprawie,aczkolwiek bardzo ryzykownej jak na poczatek wlasnej dzialalnosci w czasie kryzysu.


Post Wysłano: 25 mar 2009, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Zrobienie kontenera pod siebie mam rozumiec ze w jakiejs firmie zamamwiam zrobienie nowego kontenera z agregatem pod wymiar?Jak cos postanowie to podzwonie po firmach robiacych zabudowy i sie zorientuje.Napewno kupienie ramy pod zabudowe to jest niezla opcja,ale cos mam przeczucie ze budowa nowej chlodni nie bedzie konkurencyjnym rozwiazaniem.
Robienbie na wymiar nietypowych zabudowań jest trochę ryzykowne. Po pierwsze wyjdzie drożej niż zakup standardu, po drugie może wejdzie więcej palet ale jak ma sie to do ładowności, po trzecie musi być naprawde pewne praca, po czwarte tak to juz jest z nietypowymi rozwiązaniami że ciężko je potem sprzedać.

U nas w firmie już było przerabiana nietypowa naczepa. Pół roku jazdy a potem ciężko ze sprzedażą - ale na szczęście poszła. Teraz już dziękuję za takie wynalazki.


Post Wysłano: 25 mar 2009, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

Więc jeśli ma już być tyle palet to lepiej zainwestować w jakieś Atego, albo Mana ze średnim silnikiem itp...tylko to się wiąże z tachem, prawkiem C...ale jak ta robota Ci padnie to łatwiej coś znajdziesz.

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Post Wysłano: 25 mar 2009, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Znalazlem kilka gotowych kontenerow,jeden zdjety z Iveco z 2003r,akurat pomiesci 8 palet bo ma 4,2 m dlugosci.
http://moto.allegro.pl/item586698742_ch ... iveco.html
A i cena jest przystepna bo 5 000 zl,oczywiscie z agregatem Carrier.Sama rame pod zabudowe mozna kupic spokojne za 15 000 zl.
Napewno nie bede sie porywal nz kupno jak sobie tego nie przekalkuluje i nie bede mial jakiejs pewnosci ze ta robota bedzie w miare oplacalna.
Z prawkiem na C nie ma problemu bo juz posiadam C+E oraz kurs na przewoz rzeczy.Juz jezdzilem ciezarowkami,glownie wywrotka i jakies tam doswiadczenie takze posiadam.Ale bardziej mi bedzie pasowal bus bo tacha nie musze uzywac,nie bede tlumaczyl czemu bardziej mi pasuje.


Post Wysłano: 25 mar 2009, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Źle mnie zrozumieliście. Pisząc żebyś poszukał firmy która montuje i wykonuję różnego rodzaju zabudowy skoro nie możesz znaleźć auta gotowego które Ci pasuję. Sztukowanie mniej Cię wyniesie niż gotowe auto.
Te czerwone Iveco Daily z linku kolegi Polak jeżeli jest na rejestracji zaczynającej się od ESI lub EL nie ma przebiegu 110 ale około 180 tyś km gdy stał na parkingu VB Leasing we Wrocławiu około 4 miesiące temu.
Do dystrybucji są właśnie używane małe kontenery o miejscu na maks 6 x epal.
Kontener + winda + agregat chłodniczy i oczywiście nośnik w postaci auta = mniej więcej 750 kg ładowności wbitej w dowód. A ile załadujesz ... :wink:

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 09 kwie 2009, 10:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Co do dylematu w wyborze busa, mogę doradzić jeden samochód do 3,5t. Mianowicie Mitsubishi Canter taki jak ten http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1097013.
Mamy takiego w firmie:
Chłodnia 8 paletowa, agregat elektryczny, tył na bliźniakach, dop. ład 800kg, ale często się nim woziło po PL 4-5ton :mrgreen: i nic się do dziś nie dzieje, a canter ma przelatane już 170kkm. Spalanie 8-12l/100km.
Jedyna wada, to niestety kabina która nie nadaje się specjalnie na dalekie trasy.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 29 kwie 2009, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Witam
Koledzy mam do Was pytanko,szczególnie do tych z bialegostoku lub okolic.Czy wspolpracowal ktos z Was albo z Waszych znajomych u dystrybutora produktow mlecznych ANGO oddzial w Choroszczy.Sytuacja wyglada tak ze potrzebuja chlodni na 8 palet do roboty.Moze ktos z was jezdzil dla nich i moze sie podzielic informacjami jak u nich robota wyglada i jakie sa warunki?Nie bylem jeszcze na osobistej rozmowie z szefem,chcialbym wiedziec czy warto sie wogole tym interesowac bardziej.Z gory dziekuje i pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: