Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 sty 2008, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

Coraz mniej pracy dla kierowców.
Maksymalne przeroby szkół jazdy zaczeły właśnie dawać efekt.
Wczoraj i dzisiaj wykonałem telefony do okolo 10 firm i wszędzie już zatrudnili kierowców.
Rozmówcy mówili, że od kiedy pojawia się ogłoszenie to telefony u nich nie milkną. Jest już naprawde masa ludzi z CE. Porażka!

W dwóch firmach chcieli żebym przyszedł osobiście ale są to najgorsze firmy w okolicy. Mam na myśli kase, tacho, tabor.
POPROSTU SIĘ SKOŃCZYŁO!

W sumie teraz to za 6 tys lepiej było sobie wyrobić papiery na maszyny drogowe i miec łatwą i pewną prace.

A na UE to bym nie liczyl bo Rumuni, Bułgarzy, Serbowie, Turcy czy Ukraincy już czekają.

Zastanówcie się lepiej przed wydaniem kasy na C+E.

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Ostatnio zmieniony 10 sty 2008, 20:07 przez tresor, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 09 sty 2008, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Chyba trochę przesadzasz kolego. Pracy dla dobrych, doświadczonych kierowców nie zabraknie nigdy a i młodzi mają szanse wciąż. W chwili obecnej jestem odpowiedzialny za zatrudnienie 10 nowych kierowców i 90% osób które dzwonią ma pracę ale chce ją zmienić ze względu na warunki tak finansowe jak i bytowe. W moim mniemaniu wskazuje to na sytuację dla kierowców dość komfortową bo mimo iż pracują mogą sobie wybierać lepsze oferty. Młodych kierowców dopiero co po kursie zatrudniają chyba te firmy z których doświadczeni uciekają. Więc jakiś tam ruch wciąż jest. Owszem zgodzę się, że okres prosperity się kończy bo i cała branża już się raczej nie rozwija a i recesja jest spodziewana. Jak będzie to się dopiero okaże za jakiś czas.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 09 sty 2008, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 17:12
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica

Cytuj:
Tresor napisał:
" Zastanówcie się lepiej przed wydaniem kasy na C+E "
" W sumie teraz to za 6 tys lepiej było sobie wyrobić papiery na maszyny drogowe i miec łatwą i pewną prace "

Ale jest jeszcze taka kwestia jak to, ze ten zawód nie wybiera sie dla samej kasy, to trzeba polubić. Zarobki kierowcy często nijak sie przeliczają na godziny pracy, poziom odpowiedzialności i stopień trudności zawodu.


Post Wysłano: 09 sty 2008, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

No nie wiem czy jest az tak tragicznie, mnie już powoli moja praca za kółkiem w..., denerwuje, bo ma mało wspólnego z zawodem kierowcy, wiec przeszedłem sie dzisiaj do firmy transportowej 3 ulice dalej. Spotkałem sie z szefem i mówię ze szukam pracy. A on na to ze dziś już mnie nigdzie nie wyśle bo wszystkie kursy ma rozplanowane go końca tygodnia, i mam przyjść po niedzieli. Szczęka mi opadła, spytał sie tylko jeszcze gdzie i czym jeździłem

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 09 sty 2008, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2007, 13:03
Posty: 228
GG: 7
Samochód: Służbowy
Lokalizacja: GSL

Cytuj:
W chwili obecnej jestem odpowiedzialny za zatrudnienie 10 nowych kierowców
A można wiedzieć, jakich kierowców szukacie i z jakimi wymaganiami :?: :?: :?:

_________________
A -> 09.12.2009 ;)
B -> 09.12.2009 ;)


Post Wysłano: 09 sty 2008, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

W POLSCE JEST OKOŁO 50 WORDÓW.
KAŻDY PRACUJE NA MAKSA. (KOLEJKI NA EGZAMIN PO WIELE TYGODNI).
LICZMY, ŻE DZIENNIE W KAŻDYM WORDZIE KAT. C+E ZDAJE OKOLO 8 OSOB (NA CONAJMNIEJ 20 ZDAJĄCYCH)
TO CODZIENNIE PRZYBYWA W KRAJU OKOLO 400 NOWYCH KIEROWCÓW Z KAT. C+E.

To tyle na ten temat.
Miłego Wieczoru.

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Post Wysłano: 09 sty 2008, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2006, 14:13
Posty: 111
Lokalizacja: Bartoszyce

Cytuj:
KAŻDY PRACUJE NA MAKSA. (KOLEJKI NA EGZAMIN PO WIELE TYGODNI).
Z tym akurat sie nie zgodzę, bo nie wszędzie czas oczekiwania to wiele tygodni. Byłem dzisiaj w olsztyńskim WORDzie w celu zapisania paru osób na egzamin kat. C i C+E, i pierwsze osoby są zapisane na 23 stycznia, czyli za dwa tygodnie. Reszta egzaminów to rozpiętość 4-6 dni od 23 stycznia. Więc jak można zauważyć "wielkie bummm" na zdobycie tej kategorii powoli wygasa.

_________________
Kubuś Puchatek zanim napisał jakiś post, to siadał i walił się w głowę pluszową łapą, mówiąc „myśl, myśl, myśl…”
Wy też myślcie zanim coś napiszecie !


Post Wysłano: 09 sty 2008, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

skończyło się 5 minut dla posiadaczy C+E, natomiast kierowcy C+E są w dalszym ciągu poszukiwani.

koszty szkolenia przy niemożności utrzymania przyuczonego już kierowcy robą się ponad możliwości firm.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 sty 2008, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

Czyli nie warto już robic prawka.
Za 6tys zł (licze już z kursem na przewoz rzeczy)
można zrobic uprawnienia na kilka innych tematów, na walec, inne maszyny drogowe i jeszcze na obrabiarki numeryczne.

Człowiek mając takie uprawnienia ma większe możliwości na rynku pracy niż nowy kierowca CE.

Zresztą 400 szoferów dziennie X 300dni roboczych to jest okolo 120 tys nowych kierowców rocznie!

Za rok będą kolejki driverów przed firmami transportowymi.

Trzeba jeszcze pamiętać, że instruktorów i egzaminatorów sukcesywnie przybywa.

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Post Wysłano: 09 sty 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:

TO CODZIENNIE PRZYBYWA W KRAJU OKOLO 400 NOWYCH KIEROWCÓW Z KAT. C+E.
Z czego np w przypadku transportu międzynarodowego w zawodzie pozostanie maksymalnie 10ciu,bo reszta to tylko słyszała,że płacą po 5000/miesiąc,do tego da się wykombinować jeszcze na paliwie itp itd.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 09 sty 2008, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

Niestety Bury ale sie mylisz.
Parcie do międzynarodówki jest teraz bardzo duże.

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Post Wysłano: 09 sty 2008, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Niestety Bury ale sie mylisz.
Parcie do międzynarodówki jest teraz bardzo duże.

Tak jest,masz rację,ale 90% adeptów tej pracy decyduje się na to bo słyszało,że zarabia się po 5000zł,nie zdając sobie sprawy z tego co ich czeka.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 09 sty 2008, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Należałoby podkreślić, że dobre firmy (dla kierowcy) nie szukają siły roboczej. A wręcz zdarzają się kolejki na to stanowisko.


Post Wysłano: 09 sty 2008, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2007, 18:56
Posty: 61
GG: 5477986
Lokalizacja: Tomaszów maz

Przecież dużo osób wyjeżdża też za granice bo dużo płacą niż w Polsce więc pare odchodzi już

_________________
SCANIA- Królową szos

Moje autko:
SCENIC


Post Wysłano: 09 sty 2008, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Przecież dużo osób wyjeżdża też za granice bo dużo płacą niż w Polsce więc pare odchodzi już
Po odliczeniu kosztów zamieszkania wygląda to nieco mniej różowo. Przed świętami rozmaialem w Anglii z kierowcą szukającym pracy w Polsce by wrócić.Zaczyna takich sytuacji być coraz więcej.Tym bardziej przy obecnym kursie waluty, gdy niejeden utzymuje mieszkanie w Polsce a żyje tam.
Nie mozna liczyć w sposób jak liczy wielu przed wyjazdem: ile tam się zarobi, a ile to jest w Polsce. Tam się zarabia ,ale tam się wydaje. Nie płacąc za chleb 2 zł, ale 2 Euro, za piwo nie 2,50zł ,ale też 2 Euro, za butelkę 0,7 nie 30zł, a 28-30 Euro, za papierosy nie 6 zł ,a ponad 7 Euro. Za mieszkanie, jedzenie itp podobnie.Chyba,że bierzemy pod uwagę wspólny pokój dla 6 osób, lub mieszkanie na okrąglo w kabinie.Więc z tym też się należy liczyć,że ci ludzie będą wracać.Nie wszyscy pewnie-z różnych względów-ale część na pewno.

_________________
ego


Post Wysłano: 10 sty 2008, 0:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jak ktoś "załapał się" do dobrej pracy, to nie wraca. A jak ktoś "zgarnął ochłapy" to wraca, bo się nie opłaca tam siedzieć.


Post Wysłano: 10 sty 2008, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

Kolega tresor ten sam temat pisze na etranport, identyczne wpisy, tylko ze jest jedna rzecz ,ludzie odchodzą na mamerytury i prawka już nie robi wojsko skąd firmy brały 20-30 lat temu kierowców,2-3 lata jak wejdą przepisy na kurs 260 godzinny za 4000 to z czasem będzie coraz mniej kierowców bo nikt nie wyłoży okołu 10000 na uprawnienia gdzie zarobi 2-3 tysie, a ped do prawka to tak jak ktoś napisał ze usłyszał ze zarobi 5 tysięcy i idzie robić po pierwszej trasie jak nie ma gdzie sie umyć, wys..rać, tylko w krzakach albo z miski i do tego stres z szukaniem miejsc przynajmniej polowa ludzi daje sobie spokój z jazda, ja ostatnio jak bylem na kursie rozmawianiem z osoba z UP, to sfinansowali kurs na kat.D 10 osobom, 5 odpadło jak zaczęli jeździć bo im sie to nie podobało, 2-3nie pozdawało egzaminów a z 10 osób tylko 2 zatrudniły sie w pkm a jedna zrezygnowała bardzo szybko hehe


Post Wysłano: 10 sty 2008, 11:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2007, 22:25
Posty: 213

Ale niektórzy zrobią C+E, pojadą w jedną trasę i uznają, że to nie dla nich taka praca - tez tacy są :)

A za 2 lata jak dowalą tych szkoleń to będzie dopiero jazda, może dlatego tak dużo osób sie rzuciło na C+E aby zdążyć przed tymi zmianami.


Post Wysłano: 10 sty 2008, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Dokładnie zgadzam się z przedmówcami-ludzie robią prawka i po 1 trasie odpuszczają,inni odchodzą na emerytury jeszcze inni uznają że dość już się najeździli i zmieniają pracę-rotacja będzie zawsze i nowi będą cały czas potrzebni.
A jak te kursy dodatkowe wprowadzą to wtedy szefowie zaczną cenić kierowców i ich pracę bo nikt nie będzie gonił za czapkę śliwek
Będzie mało nowych ludzi w tym zawodzie co doprowadzi do wzrostu stawek i szacunku dla pracy kierowcy.A szef który się w porę nie zorientuje sam będzie jeździł albo zmieni branżę
8)

_________________
gdzieś w unii


Post Wysłano: 10 sty 2008, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Dokładnie zgadzam się z przedmówcami-ludzie robią prawka i po 1 trasie odpuszczają,inni odchodzą na emerytury jeszcze inni uznają że dość już się najeździli i zmieniają pracę-rotacja będzie zawsze i nowi będą cały czas potrzebni.
A jak te kursy dodatkowe wprowadzą to wtedy szefowie zaczną cenić kierowców i ich pracę bo nikt nie będzie gonił za czapkę śliwek
Będzie mało nowych ludzi w tym zawodzie co doprowadzi do wzrostu stawek i szacunku dla pracy kierowcy.A szef który się w porę nie zorientuje sam będzie jeździł albo zmieni branżę
8)
1. Dlatego ciągle twierdzę,że nie jest to praca dla każdego.I nie tutaj leży jej atrakcyjność, by jeździć "furą' z bajerami, halogenami itd. ,co i na tym forum można dość czesto przeczytać.Gdy dywagacje na temat ewentualnego podjęcia pracy poprzedzane są zachwytami nad tym, jakimi tam furami latają.W jakich kolorach i z jakimi bajerami.To ciężka praca.I przed wydawaniem kasy na uprawnienia,możliwe,że niepotrzebne (niepotrzebnie) ,dobrze by było się jej przyjrzeć z bliska.Wtedy byłoby mniej rozczarowań.
Jakis czas temu pojechał ze mną w dwa,czy trzy kursy kolega.Wcześniejszy emeryt mundurowy.Z prawem jazdy itd.. Z zamiarem późniejszego zatrudnienia się się w tym fachu.Po zjeździe z ostatniego kursu, z Irlandii stwierdził : dzięki za wycieczki.Dużo zobaczyłem,zwiedziłem.. Ale nie tak sobie tą pracę wyobrażałem.. Nie widzę się w niej..
2. Jeśli pracujesz za czapkę śliwek, to faktycznie nie ma sensu kontynuowanie tego.Tylko,gdy "szefowie ... zmienią branżę" , to po co komu będą potrzebni kierowcy? Mam znajomego ,który jeździ na tramwajach w Berlinie.I padł strach, gdy firma zaczęła się zastanawiać nad zatrudnieniem motorniczych z Portugalii.Dużo tańszych.
3.Ja myślę,że i firmy nie miałyby wiele przeciw płaceniu lepiej, ale a) Musi je być na to stać.Lub muszą mieć możliwość wymuszenia na zleceniodawcy większych stawek za przewóz.Co w obecnej nadpodaży pojazdów, oraz "śmiesznym" kursie waluty jest raczej niełatwe.
b) Gdy to się jednak uda, to będzie kosztem nas wszystkich, bo musi być przerzucone na cenę towaru.Ale to już szerszy temat

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: