Cytuj:
Mój wku.. jest już maksymalny. Sz. P. Dyrektor ma mnie za jakiegoś niedorozwoja.
Oto moja odpowiedź:
Witam ponownie!
Dziękuję uprzejmie za otrzymaną od Pani odpowiedź.
Szkoda tylko, że jest do "bólu" lakoniczna i ogólnikowa a nie takiej od Państwa oczekiwałem. Nie poddałem pod wątpliwość prawidłowości działań inspektorów a już w szczególności czynności związanych z (jak była Pani uprzejma napisać:..."prawidłowym poinformowaniem o konieczności pilotażu...uprawnioną...jednostkę) tylko sposób w jaki ta uprawniona jednostka wykonała zlecenie pod okiem WITD.
Wobec faktu, iż Pani mail nie zawiera żadnych konkretów to pozwolę sobie je przytoczyć.
Zatrzymane pojazdy należały do firmy Herkules (3 zestawy) i jeden do prywatnego przewoźnika.
O konieczności pilotażu "w prawidłowy sposób została poinformowana prze inspektorów" firma NAPARTY AUTO SERWIS która do wykonania tego zadania wysłała nie dwa jak sugerowała Pani inspektor a co najmniej trzy samochody pomocy drogowej. Informację tę potwierdził pracownik w/w firmy do której po prostu zatelefonowałem pod nr 58 3220600. Potwierdził, że samochód o nr rej. GD 5068H (widoczny na filmie) należy do firmy NAPARTY.
Dodatkowo informację o fakcie pilotowania przez samochody pomocy drogowej potwierdził jeden z kierowców zatrzymanych samochodów stojących na tzw. parkingu administracyjnym.
Inną sprawa jest to czy kawałek SZUTROWEJ nawierzchni pod Estakadą Rakoczego jest odpowiednim miejscem na postój tak ciężkich (200% wg. Pani inspektor - przeładowania!) pojazdów. Ciekaw jestem jaki będzie efekt manewrów związanych z wyjazdem tych zestawów na takiej nawierzchni.
Jak widać w dobie internetu i współpracy forumowej społeczności bardzo szybko daje się ustalić pewne fakty dot. tego zdarzenia.
Wobec przytoczonych faktów ponawiam postawione w poprzednim mailu pytanie:
Na podstawie jakiego przepisu dozwolone jest pilotowanie pojazdu ponadnormatywnego przez pojazd pomocy drogowej mając na względzie to, że nie spełnia on wymogów § 3. pkt 1 (DMC pojazdu pow. 3,5T) § 3 pkt 2 ust 1 (brak tablicy PILOT) rozporządzenia dot. wyposażenia pojazdów do pilotażu.
Jeżeli inne przepisy pozwalają na taki (przy zastosowaniu sam. pomocy drogowej) pilotaż proszę o ich zacytowanie.
Z poważaniem
Kopie tego maila zamieszczam tak jak poprzedni na forum Waga Cięzka oraz do adresatów do których raczyła Pani wysłać swoja odpowiedź (p.p. A. Gajadhur, T. Redo, G. Kaminski i sekretariat GITD)
szczerze to można Ci tylko pogratulować! Szkoda tylko ze tak bez sensownie odpisali za 1 razem i zapewne uczynią to kolejnym
