Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 maja 2010, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam. Koledzy mam kilka rzeczy ktore chcialbym naprawic w autku ale nie za bardzo wiem jak sie za nie zabrac najlepiej, auto z 2001r, wywrotka, 400 tys km i chcialbym w niej dopiescic kilka rzeczy;-).
Zaczne od kontrolki "STOP" i "EDC" w MANie na desce rozdzielczej. Kiedy podnosze kiper w gore "STOP" zapala sie (choc pewnie powinna zapalac sie tez dodatkowo albo nawet tylko ta kontrolka informujaca o podniesionym kiprze???) i pali sie dopoki nie nacisniemy galeczki opuszczania paki i wtedy ladnie sobie gasnie. Problem mam taki, ze jak potem wylacze auto i znowu zapale to ona caly czas sie pali juz, nie gasnie, i zeby zgasla co odpalenie auta musialbym wcisnac te galke do opuszczania za kazdym razem (wcisnac nawet na chwile i potem zwolnic, ale mimo wszystko trzeba ja wcisnac na opuszczanie paki zeby "STOP" zgasl). Kontrolka STOP polaczona jest z ta galka od opuszczania paki, ma ktos moze taki problem w wywrotce swojej, jesli to jakos latwo mozna naprawic to chetnie bym sie tego problemu pozbyl bo strasznie wkurza. Pewnie to jakis czujnik gdzies wbudowany ale nie mam pojecia jak sie do tego zabrac, no chyba ze to tak ma byc, ale w innych MANach nie mam takiego problemu;-/.

Problem z EDC, kontrolka zapala sie niekiedy na kilka sekund nie wiedziec dlaczego, glownie podczas zwiekszania oborotow silnika na jakims biegu - np od 1.000 do 1.600 obr/min co przeciez nie jest jakas kosmiczna wartoscia. To ogolnie kontrolka bledow tylko, prawda? Nie zapala sie np wtedy jesli za gwaltownie przyspieszamy przez chwile i jazda jest malo ekonomiczna???
Gdzie w ogole znajduje sie wejscie do podlaczenia do komputera? I jaka wtyczka tam potrzebna, czy jakas wymyslna czy uniwersalna bo dostep do komputerow takich mam ale nie wiem czy oni beda miec odpowiednia wtyczke (chyba ze komputer do takiej ciezarowki rozni sie od takiego do osobowki). Pewnie mogli by odczytac numer bledu i sprawdzilbym sobie w pdfie co to za przyczyna, ale z EDC mogli by odczytac raczej dopiero wtedy jak sie pali dioda a przeciez to nie bedzie mozliwe bo to podczas jazdy sie dzieje i tylko w niekorych momentach;-)

Jeszcze jedno pytanko, to najprawdopodobniej czujnik cisnienia... Po odpaleniu silnika na zimno cisnienie przekracza 5 bar, mozna powiedziec ze wskazowka idzie na maxa od razu ale potem mimo nagrzanego silnika wskazowka nie opada raczej w ogole a przeciez niemozliwe zeby az takie wysoki cisnienie bylo... czujnik pewnie, prawda? cos jakby zwarcie robilo od razu bo caly czas na maxa pokazuje, mysle, ze czujnik od razu zwiera...


Post Wysłano: 20 maja 2010, 8:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Post Wysłano: 20 maja 2010, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Dzieki za odp., rozumiem ze to samo jest w FE co w F2000.
Gdyby ktos wiedzial jak to jest z tym podnoszeniem paki, jakie kontrolki maja sie zapalac i kiedy gasnac to niech da znac...


Post Wysłano: 20 maja 2010, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Dzieki za odp., rozumiem ze to samo jest w FE co w F2000.
Gdyby ktos wiedzial jak to jest z tym podnoszeniem paki, jakie kontrolki maja sie zapalac i kiedy gasnac to niech da znac...
W MANach, którymi jeździłem kontrolka STOP i kontrolka z piktogramem podniesionego kipra zapala się gdy kiper uniesie się lekko i gaśnie kiedy jest prawie opuszczony. Dokładnie w tym samym położeniu granicznym.
Położenie wajchy nie ma znaczenia. Jeśli kiper jest na dole to moge nie właczać pompy i ustawiać wajchę jak chce, a kontrolka się nie zapali. Analogicznie kiedy jest podniesiony mogę dać wajchę w dół, potem przerwać opuszczanie ustawiając wajchę w pozycję neutralną albo w górę (przy wyłączonej pompie) i kontrolka nie zgaśnie. W moim przypadku były wyłącznie zabudowy Meiller-Kipper.

_________________
---


Post Wysłano: 20 maja 2010, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
W MANach, którymi jeździłem kontrolka STOP i kontrolka z piktogramem podniesionego kipra zapala się gdy kiper uniesie się lekko i gaśnie kiedy jest prawie opuszczony. Dokładnie w tym samym położeniu granicznym.
Położenie wajchy nie ma znaczenia. Jeśli kiper jest na dole to moge nie właczać pompy i ustawiać wajchę jak chce, a kontrolka się nie zapali. Analogicznie kiedy jest podniesiony mogę dać wajchę w dół, potem przerwać opuszczanie ustawiając wajchę w pozycję neutralną albo w górę (przy wyłączonej pompie) i kontrolka nie zgaśnie. W moim przypadku były wyłącznie zabudowy Meiller-Kipper.
Wlasnie o to mi dokladnie kolego chodzilo, tak myslalem, ze jakis czujnik tam gdzies jest tylko jak to dziala... moze to czujnik przechylu silownika czy cos, tylko gdzie tego szukac... U mnie STOP sie zapala po uniesieniu kipra a kontrolka podniesionej paki juz nie (zarowka dobra jest - sprawdzalem), po opuszczeniu kipra STOP gasnie normalnie ale potem po kazdym zapaleniu auta ta franca sie pali i musze na sekunde nawet dac galke opuszczania w dol i zgasnie (albo caly czas jezdzic na opuszczonej galce od kipra to sie STOP nie zapali). U mnie tak samo kipper-meiller oryginalny, a nie zadna przystawka.


Post Wysłano: 12 lip 2010, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2009, 22:25
Posty: 13
GG: 1538296
Samochód: TGS

Kolego jeżeli jest to oryginalny kipper to czujnik jest na zaworze lub na przystawce,jeżeli kontrolka gaśnie a później się pali to tworzy się ciśnienie,z reguły powinno się jeździć na spuszczaniu bo po opuszczeniu kipra jeszcze jakiś czas olej spływa,myślę ze kłopot się skończy gdy cały czas bedzie na spuszczaniu.


Post Wysłano: 08 lis 2010, 11:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Kolego jeżeli jest to oryginalny kipper to czujnik jest na zaworze lub na przystawce,jeżeli kontrolka gaśnie a później się pali to tworzy się ciśnienie,z reguły powinno się jeździć na spuszczaniu bo po opuszczeniu kipra jeszcze jakiś czas olej spływa,myślę ze kłopot się skończy gdy cały czas bedzie na spuszczaniu.
Troszke mnie tutaj czasu nie bylo na forum i teraz dopiero moge odpisac: to oryginalny kipper meiller. Idealnie jest tak jak mowisz kolego (widac to szczegolnie jak paka jest opuszczona i zaraz po zaladunku auta kontrolki obydwie pala sie jakby byla lekko uniesiona, wcisnie sie galke opuszczania i czuc ze paka minimalnie opada, to jest doslownie troszeczke ale jednak), a moj problem, ze kontrolka podniesionego kipra niekiedy nie palila sie co tez strasznie irytowalo powodowala zarowka kontroki, ktora nie zawsze laczyla, obyla obtrzasnieta i niekiedy wlokno w niej nie laczylo, dopiero w dobrym swietle zauwazylem to i ja wymienilem, jest juz wszystko w porzadku. Dziekuje wszystkim za pomoc:-)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: