Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lis 2010, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam.

Mam możliwość zakupu naczepy ze Szwecji, tylko jest z nią "jeden problem". Naczepa jest o 1,3m dłuższa na tylnym zwisie. Nie jest to żaden wielton longmax czy też kogel bigmaxx. Jak wygląda sprawa z poruszaniem się po Polsce. Cały zestaw będzie dłuższy o 1,3m. Czy samo zezwolenia na długość starczy? Naczepa w jedną stronę miałaby wozić elementy 15 metrowe, w drugą wełne mineralną. I tu myśle, może być problem, bo o ile profile mają długość 15m i są nie podzielne, o tyle może być już problem przy wełnie, która jest na paletach, z racji , że zestaw jest za długi, bez podstawnie.


Post Wysłano: 21 lis 2010, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2010, 16:07
Posty: 90
GG: 3168594
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Będziesz płacił za poruszanie się po drogach jako transport ponad gabarytowy, tylko nie wiem czy Ci się to opłaci.


Post Wysłano: 21 lis 2010, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Zezwolenie załatwisz u starosty 20 zł za dobę (tylko długość do 18,5m).Ja bym jeździł bez,trudno jest dopatrzyć różnicy.1,3m,to pikuś.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 21 lis 2010, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Zezwolenie na długość to nie problem. Obecnie mam też na długość, bo naczepa z którą teraz się jeździ, ma tylnią ścianę stałą, pochyloną do tyłu, wystaje na jakieś 60cm. Kłopot był w tym, że to część stała, ble ble ble.

Problemu szukam w tym, że towar będzie nie podzielny , a naczepa dłuższa.

Zakładając, że mamy naczepe strzelam 17m stała, nie rozciągana i wieziemy na niej element o długośći 17m to nikt sie nie czepia.. Ale jak na takiej naczepie będę wiózł towar na paletach, to już można się doczepić, bo można go przewieźć na zestawie normatywnym. Tak myślę, nie wiem czy poprawnie, bo niby po co takie ceregiele robili z dopuszczeniem naczep 1,3m dłuższych. Wykupujesz zezwolenie i jedziesz...


Post Wysłano: 21 lis 2010, 16:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Nie sądzę żeby kogoś interesowało jaki rodzaj towaru wieziesz. Albo mieścisz się w przepisowych gabarytach i jeździsz normalnie, albo się nie mieścisz i musisz posiadać zezwolenie.
Cytuj:
Ja bym jeździł bez,trudno jest dopatrzyć różnicy.1,3m,to pikuś.
Na tych "specjalnych" wieltonkach gołym okiem widać było, że wymiary mają niestandardowe. Pytanie, czy często (lub czy w ogóle?) zdarza się, że inspektory mierzą zwykłe zestawy?

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 21 lis 2010, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Gdyby ta naczepa była dłuższa troche na przednim zwisie, po części na odległości sworzeń królewski -osie i tylny zwis to by sie to zgubiło.

Chodzi mi dokładnie o to , poszukałem w przepisach:

§ 6. Zezwolenie na przejazd pojazdów nienormatywnych może być wydane tylko w przypadku przewożenia ładunków, które ze względu na swój charakter nie mogą być podzielone i przewożone innymi środkami transportu. Ograniczenie powyższe nie dotyczy pojazdów, na które wydaje się zezwolenia specjalne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: