Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 cze 2009, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2008, 16:53
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Volvo FH12

Witam

W volvie z 2004r gdy przejade ok 30 km obrotomierz przestaje dzialac calkowicie lub pokazuje max 800 obr/min i szybkosciomierz zaczyna pokazywac zawyzona predkosc. Z biegiem czasu coraz bardziej te dane sa zawyzane. Gdy zgasze silnik to wskazowka zatrzymuje sie na 20 km/h lub czasem wyzej. Musze kilka razy wlaczyc i wylaczyc zaplon aby wrocila do pozycji 0. Kalibracja zegarow tez pomaga ale tylko na krotko. Dodam ze tacho pokazuje wlasciwe predkosci. Prosze o rady od czego zaczac?

Pozdrawiam serdecznie


Post Wysłano: 28 cze 2009, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

W Scani raz zdarzylo mi sie ze predkosciomierz zaczal pokazywac coraz mniejsza predkosc az spadla do 0 pomimo ze na tacho rysowalo dobrze, do tego pojawil sie problem z temp zewn. i jeszcze jakies inne [wycenzurowano]- poradzono mi sprawdzic wiazki elektryczne bo ponoc to najczestsza przyczyna.


Post Wysłano: 30 cze 2009, 0:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2008, 9:11
Posty: 15
GG: 0

Cytuj:
Witam

W volvie z 2004r gdy przejade ok 30 km obrotomierz przestaje dzialac calkowicie lub pokazuje max 800 obr/min i szybkosciomierz zaczyna pokazywac zawyzona predkosc. Z biegiem czasu coraz bardziej te dane sa zawyzane. Gdy zgasze silnik to wskazowka zatrzymuje sie na 20 km/h lub czasem wyzej. Musze kilka razy wlaczyc i wylaczyc zaplon aby wrocila do pozycji 0. Kalibracja zegarow tez pomaga ale tylko na krotko. Dodam ze tacho pokazuje wlasciwe predkosci. Prosze o rady od czego zaczac?

Pozdrawiam serdecznie
Musisz naprawić licznik padają silniczki od wskazówek


Post Wysłano: 04 sty 2010, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2010, 21:22
Posty: 2
GG: 0
Samochód: scania

Kolego miałem podobny problem w volvo fh 12 z 1995 r. poszła prądniczka predkości ta któraj est zaplombowana na skrzyni biegów. Wskazówka od predkościomierza często pracowała równo ze wskazówką od obrotomierza a często auto zaczynało szarpać i przerywać. Mówiono mi też ze auto niema masy i bedzie taki problem na serwisie skasowali tylko 1 tys zl. za diagnoze silnika i nic nie zrobili. A wystarczyła wymiana pradniczki za 250 zł i legalizacja tacho na nowo za 200 zl. Podziałało a dodam ze tak samo w równym czasie miałem ze scania 114. identyko. Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 cze 2011, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 cze 2011, 21:28
Posty: 5
GG: 0

Kolega ma rację , licznik do naprawy.A co do prądniczki w roczniku 2004 to jest kodowany przetwornik i kosztuje ok 850zł. Licznik jest taniej naprawić bo serwis może wymienić tylko całą nową deske ok 5000zł . Naprawa liczników sprawdź adres www.servotherm.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: