Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2008, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Mam pytanie - dlaczego właściciele biorąc obecnie nowe ciągniki nie decydują się tylko na emisję Euro4 zamiast E5? Przecież ona nie wymaga Ad-Blue i przez to jest mniej kłopotliwa i oszczędniejsza. Autostrady są w tej samej cenie co E5. A może się mylę, oświećcie mnie.


Post Wysłano: 03 maja 2008, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2007, 8:59
Posty: 6

Norma Euro 5 wejdzie w pazdzierniku 2009 roku, ale juz teraz dla aut spelniających normy Euro 5 przejazd na niektorych zachodnioeuropejskich autostradach jest tanszy.

Adblue to roztwor mocznika stosowany w samochodach ciezarowych wyposazonych w technologie SCR (selektywna redukcja katalityczna), takie rozwiazanie znajdziesz np w DAFie 105. Dla tych ktorym adblue sie nie podoba to przykladowo pokolenie vikingow zaproponowalo nową serie silnikow spelniajacych norme Euro 5 bez dodatkowej przerobki spalin. Skakanka spelnila wymogi normy emisji spalin Euro 5 za pomoca technologii EGR. (recyrkulacja spalin) jak to dziala? -> powstawanie szkodliwych emisji wyeliminowane jest juz w czasie spalania i odpada potrzeba montazu kolejnego urządzenia do dodatkowej przerobki spalin oraz dodatkowych zbiornikow do przewozenia dodatkow uszlachetniających, jak ma to miejsce w wypadku technologii SCR.

Podsumowujac... Narazie masz racje bo Euro 5 jeszcze nie weszlo w zycie, ale za rok juz racji nie bedziesz mial. Trzeba sie zastanowic czy wybrac tanszego dafa i bawic sie z mocznikiem czy moze dorzucic pare tysia euro wiecej za scanie i skupic sie na jednym zbiorniku, paliwa.

Pozdrawiam
kubave


Post Wysłano: 03 maja 2008, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podobno MAN też ma wprowadzić nowe silniki spełniające Euro 5 w technologi EGR podobnie jak Scania. W Europie głównie MAN i Scania prowadzili badania rozwojowe nad EGRem reszta poszła w kierunku Adblue

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 maja 2008, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

jak euro 4 bluetec4 nie wymaga adblue, jak sam teraz zaczalem jezdzic actrosem 1844 2008 rok produkcji i ma wtrysk adblue tak samo jak euro5 bluetec5, przynjamniej mercedes stosuje to, bo scania nawet euro5 nie ma adblue.


Post Wysłano: 06 maja 2008, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Wszystko zalezy jaki silnik bo Scania owszem spelnia E5 na EGR ale tylko rzedowych szostek, V8 wszystkie posiadaja Adblue...
Tak ze kazdy idzie swoja droga wszystko ma swoje plusy i minusy, silnik z EGR jest bardzo czuly na paliwo szczegolnie zasiarczenie i oczywiscie ma mniejsze przebiegi miedzyobslugowe tak ze na dwoje babka wrozyla co lepsze...


Post Wysłano: 06 maja 2008, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Nie jestem pewien, ale w Londynie jak nie masz EURO5 to płacisz 200 Funtów za dobę pobytu :wink:


Post Wysłano: 29 maja 2008, 20:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
... w Londynie jak nie masz EURO5 to płacisz 200 Funtów za dobę pobytu :wink:
Możesz to rozwinąć i podać źródło?


Post Wysłano: 29 maja 2008, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Nie jestem pewien, ale w Londynie jak nie masz EURO5 to płacisz 200 Funtów za dobę pobytu :wink:
Przy Euro 3 już nie masz racji. Przynajmniej na tą chwilę. Poza tym zależy co rozumiemy przez Londyn

_________________
ego


Post Wysłano: 30 maja 2008, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Zapewne chodzi wam o londyńską Low Emission Zone - w której stosowane są pewne ograniczenia ruchu i dodatkowe opłaty. Na stronie internetowej Transport for London wszystko jest dość jasno wyjaśnione, w dodatku w naszym języku. Ja już zarejestrowałem tam wszystkie nasze auta - czekam obecnie na karty poświadczające, uprawniające do wjazdu do "LEZ".

Polecam lekturę - http://www.tfl.gov.uk/roadusers/lez/polish.aspx#3

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 30 maja 2008, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Właśnie o tym myślałem.Stąd pytanie co rozumiemy przez Londyn.Strefę LEZ praktycznie ograniczoną Orbitalem, czy moze City.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: