Mam pytanie - dlaczego właściciele biorąc obecnie nowe ciągniki nie decydują się tylko na emisję Euro4 zamiast E5? Przecież ona nie wymaga Ad-Blue i przez to jest mniej kłopotliwa i oszczędniejsza. Autostrady są w tej samej cenie co E5. A może się mylę, oświećcie mnie.
Norma Euro 5 wejdzie w pazdzierniku 2009 roku, ale juz teraz dla aut spelniających normy Euro 5 przejazd na niektorych zachodnioeuropejskich autostradach jest tanszy.
Adblue to roztwor mocznika stosowany w samochodach ciezarowych wyposazonych w technologie SCR (selektywna redukcja katalityczna), takie rozwiazanie znajdziesz np w DAFie 105. Dla tych ktorym adblue sie nie podoba to przykladowo pokolenie vikingow zaproponowalo nową serie silnikow spelniajacych norme Euro 5 bez dodatkowej przerobki spalin. Skakanka spelnila wymogi normy emisji spalin Euro 5 za pomoca technologii EGR. (recyrkulacja spalin) jak to dziala? -> powstawanie szkodliwych emisji wyeliminowane jest juz w czasie spalania i odpada potrzeba montazu kolejnego urządzenia do dodatkowej przerobki spalin oraz dodatkowych zbiornikow do przewozenia dodatkow uszlachetniających, jak ma to miejsce w wypadku technologii SCR.
Podsumowujac... Narazie masz racje bo Euro 5 jeszcze nie weszlo w zycie, ale za rok juz racji nie bedziesz mial. Trzeba sie zastanowic czy wybrac tanszego dafa i bawic sie z mocznikiem czy moze dorzucic pare tysia euro wiecej za scanie i skupic sie na jednym zbiorniku, paliwa.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Podobno MAN też ma wprowadzić nowe silniki spełniające Euro 5 w technologi EGR podobnie jak Scania. W Europie głównie MAN i Scania prowadzili badania rozwojowe nad EGRem reszta poszła w kierunku Adblue
jak euro 4 bluetec4 nie wymaga adblue, jak sam teraz zaczalem jezdzic actrosem 1844 2008 rok produkcji i ma wtrysk adblue tak samo jak euro5 bluetec5, przynjamniej mercedes stosuje to, bo scania nawet euro5 nie ma adblue.
Wszystko zalezy jaki silnik bo Scania owszem spelnia E5 na EGR ale tylko rzedowych szostek, V8 wszystkie posiadaja Adblue...
Tak ze kazdy idzie swoja droga wszystko ma swoje plusy i minusy, silnik z EGR jest bardzo czuly na paliwo szczegolnie zasiarczenie i oczywiscie ma mniejsze przebiegi miedzyobslugowe tak ze na dwoje babka wrozyla co lepsze...
Zapewne chodzi wam o londyńską Low Emission Zone - w której stosowane są pewne ograniczenia ruchu i dodatkowe opłaty. Na stronie internetowej Transport for London wszystko jest dość jasno wyjaśnione, w dodatku w naszym języku. Ja już zarejestrowałem tam wszystkie nasze auta - czekam obecnie na karty poświadczające, uprawniające do wjazdu do "LEZ".
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę