Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 paź 2016, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2016, 18:16
Posty: 6

Panowie mam problem. Doładowywałem Premida i na paragonie jest wbite klasa Euro6, waga 3,5-7,5 t i liczba osi 2. Urządzenie ustawione normalnie na 5 osi, ale na paragonie sa tylko 2. Trzeba to gdzieś zgłosić lub wymieniac urządzenie? Premida zakładał poprzedni kierowca który juz nie jeździ w tej firmie.


Post Wysłano: 16 paź 2016, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1198
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Zacznij od najważniejszego- czym jeździsz. Wbijają tylko auto czyli jeśli jest to 2 osiowa solówka lub ciągnik siodłowy o wadze z tego zakresu to masz dobrze.

W punkcie zasilenia powinni Ci zmienić. Dasz dowód i certyfikat euro kasjerowi to ogarnie Ci to po wytłumaczeniu mu o co chodzi. Ja zmieniałem w ten sposób z E5 na E6 bo miałem EEV ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 16 paź 2016, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2016, 18:16
Posty: 6

Daf z naczepą, 5 osi ponad 7,5 t. Urządzenie jest ustawione na 5 osi, tylko własnie na paragonach są 2 osie i waga zaniżona. Czyli na paragonie wbijają tylko liczbe osi ciągnika? Z tego co wyliczyłem opłaty pobiera jak normalnie za 5 osi, niby wszystko ok tylko mi te cyferki na paragonie nie dają spokoju.


Post Wysłano: 16 paź 2016, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1198
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Już nie pamiętam dokładnie oznaczeń na paragonach z premida bo od czerwca tam nie jeżdżę ale powinno być >12 ton czy jakoś tak. Liczba osi się zgadza bo spisują z dowodu i to się liczy a przestawiasz na urządzeniu na 4 i więcej bo masz naczepę. Gdybyś jechał samym ciągnikiem to możesz przestawić boxa na 2 i wtedy będzie Ci kasowało mniej koron. Zapytaj się na najlepiej na Kudowie na Shellu bo tam bardzo w porządku babki zawsze były. W tej kanciapie za Shellem nic nigdy nie mogłem załatwić a tu wszystko szło się dowiedzieć.

Edit: Tak własnie szperam na stronie internetowej premida i nie ma wyszczególnienia na tonaż. Jest ilość osi oraz osobna klasa dla autobusów. Raczej masz wszystko dobrze. Jeśli Cię jeszcze Celni Sprava nie wyjęła do kontroli to jest ok :D

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 16 paź 2016, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No no, mi kiedys zabraklo kasy i przelecialem dwie ostatnie bramki na poczwornym sygnale, nie zaplacilem do tylu bo niewiedzialem ze tak sie da.
Codzien jezdzilem obok celnej sprawy i nic, po dwoch latach rura za mna na kogutach wielki poscig, kokoty zajarzyly ze dwie bramki nie zaplacone sprzed 2 lat.... :lol:
1000 koron mandat do kosza i spokoj do dzis chyba z 8 lat.
Takze za nimi nie trafisz...


Ostatnio zmieniony 16 paź 2016, 20:33 przez Bauer, łącznie zmieniany 1 raz.
brak polskich znaków. Na przyszłość proszę pamiętać o ich umieszczaniu.


Post Wysłano: 16 paź 2016, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie.
Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane.
Tak na zdrowy rozsądek.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 16 paź 2016, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1198
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie.
Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane.
Tak na zdrowy rozsądek.
Podejście jak do Viatolla u nas. U nich urządzenie jest przypisane do auta. Zasilasz dając urządzenie a nie podając numer konta. Więc jeśli źle urządzenie jest zarejestrowane to złe informacje będą na paragonie. Każde zasilenie itp. wiąże się z fizycznym podaniem babce w okienku boxa i ona wrzuca go do tej swojej maszynki.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 28 paź 2016, 3:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2683
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Jak myślicie czemu na boxie jest guzik którym można zmieniać ilość osi?? Bo premid daje taką możliwość.l :idea:
każdy box jakiego pobierałem był na dwie bo ich g**** obchodzi czy ty będziesz jeździć koniem czy z 20 osiowa naczepa, masz tylko płacić zgodnie z tabela stawki/ilość osi . Na Bohuminie zazwyczaj babki odrazu przestawiaja na 4+

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 28 paź 2016, 3:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

U mnie krajowy założył premida. Ja nigdy nie miałem z tym do czynienia i z ciekawości przeczytałem instrukcję. Jest tam napisane, tak jak Kermiter mówi. Można zmieniać ilość osi, a za prawidłowe ustawienie i naliczanie opłat odpowiada kierowca.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 28 paź 2016, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Mojemu ojcu przy dobijaniu perfidna babka zmieniła na dwie osie. Po dwóch dniach halt, celna sprawa mu dokładnie wszystko wyjaśniła... I dokładnie wyszło, od kiedy zaczęło nabijać dwie osie - od momentu dobicia boxa. Trochę to koron i czasu kosztowało, ale to nauczyło ojca i mnie po każdym dobiciu samemu ustawiać boxa.


Post Wysłano: 28 paź 2016, 12:55
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4179
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Mam przed sobą paragon po doładowaniu Premida z tej trasy. Podaje dane:
Category: TRUCK 12000+ kg
Emission Class: Euro V
Base Axles Count: 2

Pozycja Base Axles Count odpowiada za ustawioną liczbę osi. W instrukcji pisze o tym.

Urządzenie wyrabiałem na Kudowie i prosiłem o ustawienie osi na 4+. Tak też się stało. Idąc raz na doładowanie urządzenia wcisnąłem przez przypadek przycisk od zmiany osi. Przy kasie poprosiłem o sprawdzenie czy nie mam zmienionej liczby osi. Babka odpowiedziała, że nie. Próbowałem wg. instrukcji zmienić liczbę osi i nic. Pozostaje bez zmian. Ciągle wyświetla mi liczbę 4 czyli 4 osie i więcej. Nie wiem jak ale wygląda jakby była zablokowana możliwość zmiany osi. O ile to w ogóle możliwe. Miałem kilka kontroli Celnej Sprawy zarówno te normalne rutynowe jak i te przejazdowe podczas normalnej jazdy. Nigdy nie było problemu.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: