Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam.
Wczoraj kupiøem do mojego zestawu Scanie r420 2006r.
Przebieg na liczniku 900tys. Ile ma nie wiem.
I po przyjechaniu na bazę zauważyłem ze jakiś dym z pod auta leci jak spojrzałem pod auto to widać ze to z wężyka z odmy, nie wiem czy się tym martwic czy to tak ma być? Przy większych obrotach dym jest dużo mniejszy a prawie go nie ma. Scanie ogólnie chodzi chyba ok sile ma z rury nic nie dymi.
W moich manach takiego czegoś nie ma.
Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Bo jak stoję przy aucie to widać taki delikatny dym leci z pod kola w czasie jazdy itp nic nie widać przy większych obrotach tego nie ma. A tak szukam tam jest jakiś filter może trzeba go wymienić ?
Ja tam się na scaniach nie znam. Ale ta odma to zwyczajnie odpowietrzenie skrzyni korbowej. Poprostu producent przewidział, że że będzie się tam tworzyć ciśnienie od tzw przedmuchów, i trzeba je gdzieś wypuścić.
Nic nie kombinuj, do póki nie wali z odmy tak samo jak z wydechu jest dobrze.
Rejestracja:26 lis 2011, 19:35 Posty: 59
Samochód: Man 18.232, Man 41.460, Scania R420
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
No właśnie z wydechu nic nie idzie a z odmy tak. Narazie chyba pojeżdżę i zobaczymy. Moze turbo już pada? Jak odkręciłem filtr z odmy to trochę zaolejony był.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Bo chyba jak turbo przepuszcza już to spaliny z turbo idą do odmy.
jakaś nowa konstrukcja?
turbina nie ma połaćzenia z odmą.
sprawdź na początek jaki jest kolor "dymu" jaki idzie z odmy oraz sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Do kolektora ssącego to w osobówkach jest odma wprowadzona, a w R420 fabrycznie jest na glebę wypuszczona i tak musi być bo cały dolot olejem by się zabrudził.
Rejestracja:11 mar 2010, 18:10 Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka
Scania ma dwa typy odmy.
-zamknięty układ odpowietrza skrzyni korbowej
-otwarty układ odpowietrzania skrzyni korbowej
W otwartym mamy taka puszkę gdzie opary z mgły olejowej skraplają się i olej spływa do michy, a ciśnienie wychodzi po miską.
W zamkniętym na przodzie silnika jest membrana. Skrzynia korbowa jest połączona z deklem pierwszej głowicy, a nadmiar ciśnienia jest wpuszczany pomiędzy filtrem powietrza, a turbiną. Czasem ludzie wymieniają turbinę bo wali w intercooler, a to pójdzie z odmy bo membrana się przyblokuje i jest lipa, turbo nowe, a olej znika:)
W twoim konkretnym przypadku na razie bym się nie przejmował. Moim zdaniem to pozostałości oparów olejowych. Sprawdzę czy tam jest jakiś filtr i dam znać.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę