Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak w temacie po 50km pojawiają się.

Czasem brak dużej skrzyni ale tu podejrzewam mechaniczne uszkodzenie reduktora.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2014, 21:10
Posty: 23

czujnik drogi sprzęgła, wiązka do niego, sprzęgło się kończy, było wymieniane i nie skalibrowane(ale to mogły by być problemy z wrzucaniem biegów) albo po prostu wystarczy skalibrować sprzęgło.

a z dużą skrzynią to tak jak mówisz. obsłuchaj dobrze czy uszczelnienie na tłoku nie przepuszcza, może się wodzik przycierać, kamienie wytarte na przesówce(ale to już duży przebieg by musiał być), przesuwka się kantuje itd. albo wiązka. dobrze ja sprawdzić. i zobacz przedewszystkim czy zawsze idzie powietrze do cylindra bo może blok zaworów też nawalać


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Według opisu błędów do tga

urządzenie sterujące lub wiązka kabli
FRR 03306 stopień wyjsciowy mała grupa


FRR 00033 - pedał sprzęgła 06 - brak opisu
Nie znam się na manie tak że tylko tyle moge pomóc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
czujnik drogi sprzęgła, wiązka do niego, sprzęgło się kończy, było wymieniane i nie skalibrowane(ale to mogły by być problemy z wrzucaniem biegów) albo po prostu wystarczy skalibrować sprzęgło.
To skrzynia manualna.

Reduktor rozebralem przyczyne już mam, jeszcze te polowki muszę zwalczyć, na co narazie koncepcji nie mam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Właśnie w manualu trzeba sprzęgło skalibrować .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W którym sterowniku taka opcja, texa tego nie widzę.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

FFR komputer kierujący pojazdem-->Regulacje--> sprzęgło stare lub nowe w zależności co zakładane tak jest w texie. Widać było jakieś mechaniczne uszkodzenie skrzynii, błąd 3306 głównie z elektryką problemy wtedy skrzynia d/m głupieje miałem ostatnio nawet taki przypadek ,że nie zdążyło błędu wyłapać a przewód przez uszkodzenie działał jak opornik i przełączało kiedy zebrał energię kilka razy na dzień się pieprzyło. Drugi błąd może powodować nie działanie połówek, kiedy ffr nie zna położenia sprzęgła może je całkowicie" wyłączyć" albo pozwolić na fizyczne przełączanie bez wciśniętego sprzęgła z powodu złego odczytu położeni. Trzeba byłoby zrobić przegląd parametrów położenia i wartości sprzęgła. Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

00033-06 znalazlem przyczynę, urwany przewód od czujnika położenia sprzęgła. Ten drugi znikną.

Czy ffr mógłby uruchamiać polowki po 50 kilometrach ?

Przepraszam za takie lajickie pytania ale w manie to ja jest słaby jak.....

Do tego doszlo uszkodzenie przesowki reduktora, która była zakladana 4tyg temu przez kogoś.

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Sam bez wysterowania nie powinien przełączyć połówki choć zdarzyło mi się że klawisz od comfor shiftu miał zwarcie i połówki potrafił niekiedy sam przełączyć. Zawsze istnieje możliwość awarii cewki w elektrozaworze ale to samo przełączanie także to zamierzone musiało by być coś nie tak. Jak usterka przewodu do czujniki położenia sprzęgła to skalibrować dla pewności sprzęgło i dopiero potem sprawdzić na jakich parametrach pracuję sprzęgło i kiedy przełącza połówkę. Po kalibracji jest to praktycznie idealny środek położenia pedału, jak będzie u samego dołu albo praktycznie u góry to coś go jeszcze boli, może być awaria samego czujnika i wtedy może głupieć.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Sprawa z tymi polowkami jest taka. Po 50 km dwa-trzy razy daje się przełączyć potem ginie.

Poluzowalem na samym początku (teraz mam skrzynie rozebrana) te dwa przewody z boku od polowek i nie ma tam zupełnie ciśnienia podczas pracy.

Galka od biegów jest zdewastowana, ale czy by to miało wplyw na prace polowek.

Moja texa a raczej magneti-marelli tester tech nie potrafi wykonać kalibracji....

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Trzeba byłoby sprawdzić oporność na cewkach jak naprawa czujnika nie pomoże bo po prostu mogło ich nie załączać a przypadkowo przy takich kilometrach coś łączyło i działały.Zasilanie powietrza na dużą/małą ,sprzęgło i połówki jest jedno więc to odpada. Jaka w tym Mani jest kaseta na skrzynii biegów ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Obrazek

Nr: 1025462
0501 215 333

Jaka powinna być opornosc cewek ?

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Sprawdzę wieczorem i napiszę mają różne nie chce pomylić ale są po 2 pary takich samych. Takie pytanko czemu zaślepione jest wspomaganie zmiany biegów tak było czy jakieś problemy z tym związane, i czy ten pierwszy błąd udało się usunąć?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie jest zaslepione. 03306 nie ma. jest 00033-06 ale to na pewno z przewodu od czujnika położenia sprzęgła.

Da się te cewki jakoś manualnie wysterowac.


Złożyłem odpalilem, chwile po odpaleniu po naciśnięciu comfortshifta podnosił obroty zgasły wszystkie błędy

Polowki nawet działały.

Potem pojawił się widoczny błąd, polowek i comfort shifta brak. Zastanawia mnie sposób w jaki on pokazuje biegi, bo wsterowniku pokazuje że, ma silnik d20 a to d28....

Obrazek
Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Piszę w miarę z pamięci stawiam jeszcze renówkę na nogi i nie mam jak sprawdzić a jutro rano inne tematy mogę być. Ten błąd idealnie wskazuję na przewód 31023 4 pin we wtyczce do FFR wtyk x4 pin 6. Najlepiej sprawdzić omomierzem ponieważ niekiedy pokaże przejście a na Om może być już sporo i głupieje. Postaram się jutro jakby coś pomóc


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Podeslij mi na pw numer telefonu.

Sprawdziłem przewód o którym mowiles od FFR do skrzyni jest ok.

Zdemontowalem zawor na skrzyni zmierzylem opornosci.

Pin 1-2 ok120 ohm
Pin 1-3 ok 120 ohm
Pin 1-7 ok 130 ohm
Pin 4-5 ok 79ohm
pin 4-6 ok 4ohm

Wiem, że powinno być wszedzie 82 tylko na "7" 130

Które piny są od czego ?


EDIT:
Obrazek

I wszystko w temacie
Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: