Witam, mam problem. scania silnik DSC913 na zwykłej pompie bez EDC ciężko odpala po nocy, trzeba długo kręcić, jak złapie i się ją znowu zgasi to odpala od strzała. Pierwsze podejrzenie padło na cofające paliwo, wymieniono smok bo były skorodowane przewody nad zbiornikiem, wymieniono przewody paliwowe, wymieniono pompkę wstępną i ręczną, wymieniono zawór EHAB, wtryski były pół roku wcześniej na naprawie w serwisie Boscha i wymieniono końcówki. Pytanie co dalej ? pompa wtryskowa do naprawy ? Dodam że jak już odpali po trudnym starcie to dymi na szaro/siwo ciężko stwierdzić ale jest dużo dymu. Potem dymu brak. Jakieś propozycje? wskazówki, pomysły. Dziękuje z góry za pomoc.
Na zaworze EHAB, dokładnie na początku przewodu paliwowego którym wraca paliwo do zbiornika jest zawór. Czy jest to zawór zwrotny czy może coś pokroju zaworka przelewowego? Może tam tkwi problem, gdyż nakombinowano tam zwykłym zaworkiem zwrotnym? niestety ręce już opadają. Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych, nie mierzyłem ciśnienia sprężania ponieważ narazie nie mam dostępu do adaptera pod manometr , mierzyć czy zostać przy usterce układu paliwowego ? Objawy następujące: po dłuższym postoju (noc) ciężko odpala jak odpali i zgaszę po np 15 sek to pali od strzała. układ paliwowy do pompy wtryskowej nowy, ew sprawdzony. Dziękuje za pomoc.
Dzięki za zainteresowanie. Byłem tam i czytałem. Ten zawór to EHAB został już wymieniony na nowy, dokładniej mi chodziło zaworek zwrotny/przelewowy który jest wkręcony w EHAB (w zestawie go nie ma) przez ten zaworek paliwo wraca do zbiornika, oraz jest podpięty przelew wtrysków. Wynalazłem coś takiego http://allegro.pl/zawor-zwrotny-pompy-w ... 58177.html Ma ktoś możliwość sprawdzenia i podania numeru wg katalogu Scanii.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
W manie przy AHABie był zwykły zawór przelewowy z jedną dziurką a nie jak na tym zdjęciu z dwoma.
Raczej bym obstawiał problemy z kompresją, skoro na ciepłym/letnim silniku pali bez problemu.
Jak byś miał problemy z układem paliwowym jakiś zaworek nie trzyma to powiecmy po 2-5 godzinach tez by ciężko palił.
Ten szary dym to nie spalone paliwo w kolektorze wylotowym, zanim się nie wypali to kopci z rury na siwo
Też myślę nad kompresją, jednak jak silnik zgaszę np po 15-20 sekundach to potem odpala w pół obrotu, równo, nie szarpie, nie trzęsie, pracuje na wszystkie cylindry, nie odczuwam spadku mocy. Stracił by kompresje na wszystkich cylindrach? Nie bierze oleju (pomijam 1-2 l pomiędzy wymianami) oleju nie przybywa przez nie spalone paliwo, nie ubywa płynu chłodniczego. Problemy z rozruchem zaczęły się od naprawy wtrysków, dokładnie nowe końcówki boscha składane i regulowane w serwisie boscha, na początku ok. z czasem coraz dłużej i dłużej. Rozmawiałem dziś z pompiarzem, popatrzył w swoje mądre książki i powiedział, że Scania ma małą tolerancje w regulacji dawki rozruchowej i ta mogła się już rozregulować. Kazał przywieść pompę, sprawdzi ją na stole ew. remont albo tylko ustawienie dawki. Czekam do czwartku.
P.S. odnośnie pomiaru ciśnienia sprężania, są adaptery żeby wkręcić zamiast wtrysku ? czy kupić złomowy wtryskiwacz rozebrać i podłączyć manometr ? Jak ktoś ma coś takiego na zbyciu to proszę o PW
Wymienione końcówki wtrysków i ustawione ciśnienia wg producenta (zrobione to wg procedury regeneracji wtryskiwacza wg Boscha). Zmartwiłeś mnie trochę słowem "lipa", czyli nie szukać w układzie wtryskowym? tak czy owak pompa już zdemontowana i jutro jedzie do kontroli i regulacji bądź regeneracji. Jak tylko zdobędę adapter do miernika to pomierzę ciśnienia sprężania, nawet dla własnej ciekawości aby wiedzieć w jakiej kondycji mam silnik. Na ustawionej bądź zregenerowanej pompie będę odpalał w okolicach piątku/soboty więc do tego czasu mogę tylko wysłuchać innych opinii.
Pozdrawiam.
Adapter do mierzenie ciśnienia bez problemu dorobi ci tokarz na wzór wtryskiwacza.
W każdym razie temat rozwiązany zamykam.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę