Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 cze 2012, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2008, 9:47
Posty: 44
GG: 3711568
Samochód: Man Tga 460

Witam ostatnio na forum już pisałem że w naszym Manie urwał się wał korbowy. Silnik został naprawiony wał korbowy nowy, tuleje nowe, tłoki z pierścieniami nowe, blok sprawdzony, głowice sprawdzone, wtryski sprawdzone. Po odpaleniu auta dymi starsznie na siwy kolor jak z komina elektrowni co może być tego przyczyną dodam że zawory ustawione i sprawdzone 3 krotnie, rozrząd na pweno poskładany poprawnie kilka razy zerkaliśmy z mechanikami zanim poskładaliśmy silnik. Może ma ktoś jakiś pomysł???????


Post Wysłano: 05 cze 2012, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

w manie na rzędowej pompie rozrząd nie ma nic wspólnego z pompą i to ją źle ustawiliście. Sam mam teraz problem z ustawieniem pompy w małym silniku mana na rzędowej pompie bez EDC.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 cze 2012, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Też bym raczej stawiał na pompę wtryskową . Opis usterek http://zapodaj.net/322c42619a0dc.jpg.html Czy była sprawdzana kompresja po naprawie i ile auto chodziło po naprawie?


Post Wysłano: 05 cze 2012, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Trzeba było sobie przed rozbieraniem ustawić na kole zamachowym zero i zablokować pompę wkręcając śrube blokującą z boku. Teraz musisz mieć specjalne narzędzie taki tester z lampkami + dodatkowo miernik by sprawdzić początek tłoczenia. Trzeba pamiętać o takich sprawach bo rozebraliście go bezmyślnie bo nie ma tam znaków na kole zębatym pompy, ja bym nawet nie ruszał wałka rozrzadu, pompy i koła pośredniego zrobił bym to metodą bezinwazyjną wywalił skrzynie biegów i podstawił wał od dołu bez wyciągania bloku. Słabych masz mechaników żeby nikt nie wpadł na to że jebną sie na zapłonie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 cze 2012, 11:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Trzeba było sobie przed rozbieraniem ustawić na kole zamachowym zero i zablokować pompę wkręcając śrube blokującą z boku. Teraz musisz mieć specjalne narzędzie taki tester z lampkami + dodatkowo miernik by sprawdzić początek tłoczenia
To się sprawdza przy mechanicznej pompie wtryskowej ale nie przy EDC, sprawdz czujniki na kole zamachowym oraz samo koło zamachowe.
Częsta usterka jeśli ktoś niema pojęcia i kładzie koło zamachowe na sztorc a nie na płasko lub uderzył kołem przy montażu. Na krawędzi koła zamachowego jest podajże sześć rowków, jeśli odpadł ci kawałek koła zamachowego z tymi rowkami edc nie widzi początku wtrysku i masz przestawiony przez to zapłon

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 cze 2012, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2008, 9:47
Posty: 44
GG: 3711568
Samochód: Man Tga 460

Witam ponownie.

Po ponownym przepatrzeniu wszystkiego i sprawdzieniu okazało się że 1 wtrysk sterujący leja jak cholera i jakby było tego mało to 4 sekcja na pompie padła. Moje pytanie w tym silniku jaki ma być kont wyprzedzenia zapłonu?? Dzięki z góry.


Post Wysłano: 06 cze 2012, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2010, 17:34
Posty: 4
GG: 0

koło zamachowe 0 blokada na pompie sprawdzić piny wtyczki pompy szczegulnie od przestawiacza konta wtrysku


Post Wysłano: 06 cze 2012, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

17 stopni ale ręki uciąć nie dam

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2008, 9:47
Posty: 44
GG: 3711568
Samochód: Man Tga 460

W piątek wymontujemy pompe i zobaczymy jakie będą rezultaty po jej sprawdzeniu.


Post Wysłano: 20 cze 2012, 19:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

tam jest pompa rzedowa czy rotacyjna??


Post Wysłano: 20 cze 2012, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
tam jest pompa rzedowa czy rotacyjna??
rzędowa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 cze 2012, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

D2876 460 KM - zapłon 4 stopnie po GMP z tolerancją -1 stopień


Post Wysłano: 21 cze 2012, 7:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2008, 9:47
Posty: 44
GG: 3711568
Samochód: Man Tga 460

Kolego Artur29 na pewno zapłon ma być ustawiony po GMP teraz jest 2 stopnie po GMP i auto jst tak słabe że dramat kopa dostaje dopiero przy 1700obr


Post Wysłano: 21 cze 2012, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Potwierdzam ,ze katalogowo ten silnik powinien byc ustawiony 3-4´ po TDC ( GMP).


Post Wysłano: 21 cze 2012, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Kolego Artur29 na pewno zapłon ma być ustawiony po GMP teraz jest 2 stopnie po GMP i auto jst tak słabe że dramat kopa dostaje dopiero przy 1700obr
Dlaczego jest ustawione na 2 po GMP skoro ma byc 4?? Ustwcie na 4 i zobaczcie wtedy co sie bedzie dzialo


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: