Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

Mam takie male pytanko czy ktos orienyuje sie dlaczego na goracym silniku maniek ma tylko 2 bary a na zimnym normalnie a i lapie dosyc wysoka temperature silnika ok. 100 stopni w gorzystym terenie i jest slabszy. termostaty zmienione na 79 stopni, wiskoza pracuje normalnie tak sie zastanawiam czy trzeba od razu rozbierac motor tylko bylo mierzone cisnienie na wszystkich garach bylo 30 na cisnieniomierzu a jeden mial 29 to raczej wporzadku. panewki?? moze przytkana chlodnica oleju?? cos z walem?? ogolnie maniek bardzo ladnie odpala i dosyc rowno pracuje. ktos spotkal sie moze z czyms podobnym z gory dzieki za podpowiedzi:)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

2 bary to jeszcze w normie według instrukcji obsługi, co do słabnięcia silnika jeśli przekroczy podajże 95 stopni to EDC ogranicza moc silnika do 80%.
Zacząłbym od wyczyszczenia/przedmuchania paneli chłodnicy wody.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

Spuszczalem z niego plyn byl czysty ale dzieki za podpowiedz:) jutro wyjme mu chlodnice i intercooler i wydmucham a chlodnice przeplukam :) a jak w razie nie pomoze to wtedy zostaje rozbieranie motora?tylko cisnienie na garach ok no zobacZymy jak ta chlodnica bedzie wygladac :) wtedy bede myslal dalej jeszcze raz dzieki za podpowiedz powodzonka:)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wentylator się włącza jak temperatura podejdzie do 100 stopni?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

tam wisko caly czas sie kreci


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

2 bary przy rozgrzanym to idealne ciśnienie :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
tam wisko caly czas sie kreci
Wentylator zawsze się kręci ale jak wizko załączy to powinieneś usłyszeć huk pracującego wentylatora, czasem do wizko nie dochodzi przewód pneumatyczny?
To wtedy masz czujnik temperatury na powrocie z chłodnicy przed pompą wodną który załącza wentylator na stałe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

przy termostatach jest ten czujnik a przewodu nie ma zadnego zis czyscilem chlodnice i intercooler karcherem i nadal to samo a i cisnienie oleju na wolnych obrotach spadlo juz ponizej dwoch na goracym silniku jutro podrzuce wisko z innego auta i sprawdze co wtedy bedzie czuje ze czeka tu mnie grubszy remont jeszcze dojrzalem sie ze miedzy glowicami leci olej za turbina po bloku nie duzo ale troche jest i swiezy musze zobaczyc tez skad to sie tam wzielo. Ale to juz nie dzis:)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy termostatach masz za pewne czujnik temperatury od EDC a same wisko włącza temperatura powietrza z chłodnicy jeśli do wisko nie jest podłączony przewód pneumatyczny od czoła wentylatora.

Tak na początek polej wodą między głowicami czy kompresją nie daje na zewnątrz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

z temperatura juz mam spokoj podmiienilem czujniki temp przy termostatch i przy sprezarce i jest ok tylko sprawdze ktory byl calkiem zlom ale wydaje mi sie ze oba. no ale z niskim cisnieniem oleju nie dalo sie nic jeszcze zrobic zeszlo na goracym silniku ponizej dwoch ale na obrotach ma normalne moze czujnik podrzuce na wszelki wypadek :) a na tlokach cisnienie idealne powyzej 30 nabija tak ok 31 na kazdym wiec jest to rewelacyjny wynik:) mam nadzieje ze to nie panewki bo za duzo czasu spedzilem przy nim....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Daj sobie spokój z tym ciśnieniem oleju, fabryka przewiduje minimalne ciśnienie na rozgrzanym oleju 0,7 bara a przy maksymalnych obrotach 3,5 bara.
Równie dobrze może to być wina oleju mineralnego jeśli taki lejesz do silnika gdy jest świeży to trzyma wyższe ciśnienie oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kolega szuka problemu ale sam nie wie w czym ciśnienie oleju ma idealne :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jest to jak najbardzienj normalne i odpowiednie cisnienie oleju .
Olej zimny jest duzo gestszy niz goracy stad ta roznica .
Jak wyskakuje Ci blad cisnienia oleju to wymien czujnik .
(Czesta usterka jest wskazywanie czujnika powyzej 0.5 bara kiedy silnik jest wylaczony czego efektem jest blad edc .)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

Bledow nei ma zadnych na komputerze juz ogarnalem to wszystko lecial olej spod jendej glowicy uszczelka sie wypalila a z temperatura czujnik temp przy sprezarce i czujnik temp edc przy termostatach. Klient strasznie uporczywy z tym cisnieniem oleju dzwonilem z nim do serwisu mana zeby mu mechanik wytlumaczyl bo mowi ze ci co na forum pisza to nie ufa. A wiekszosc tych ktorzy sa na forum to albo pracowali w serwisie albo pracuja nadal :) i staraja sie pomagac innym motomaniakom:)

Pzdr. :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: