Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 wrz 2011, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W silniku D2876 z przodu silnika jest obudowa pośrednia między blokiem a pompa wodną. Patrzyłem na nową uszczelke miedzy blokiem a tą obudową pośrednią, nowa uszczelka jest metalowa więc mam takie pytanie w jaki sposób jest uszczelnione te połączenie czy tam sama uszczelka uszczelnia połączenie czy dodatkowo jest uszczelnione połączenie za pomocą jakiegoś sylikony?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2011, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2011, 22:50
Posty: 2
GG: 0

Ma być tylko ta metalowa uszczelka. Przynajmniej w D20 ale to raczej bez różnicy. można ją delikatnie posmarować uszczelniaczem. Zwykły silikon raczej odradzam. Osobiście stosuje DIRKO.


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dirko polecam ew.Würth

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 9:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mam taki problem ubywa woda z układu chłodzącego :( , przeprowadziłem ciśnieniowy test szczelności układu chłodzącego przy ciśnieniu 1 bara na zewnątrz silnika nie widać żadnych wycieków. Brak kompresji w układzie chłodzenia oraz brak oleju w wodzie. EGR zaślepiony i odłączony.
Podejrzewam tą nieszczęsną uszczelke pod obudową pośrednią lub pompe wodną.
Czy ktoś się spotkał z tym żeby woda ciekła przez tą metalową uszczelkę na zewnątrz lub do oleju :?: .
Bo mam wrażenie że część wody idzie do oleju a tamtędy przez odmę wylatuje na zewnątrz, gdyż utrzymuje się maksymalny poziom oleju :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 11:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Osobiscie wlalbym jeszcze barwnik do wody i po jakims czasie sprawdzilbym wycieki z lampa UV.
Czesto zdarza sie ,ze sama pompa wody cieknie i to tylko w okreslonych warunkach ,woda jest rozpryskiwana i od razu odparowuje wiec ciezko namierzyc dokladnie miejsce wycieku .
Barwniki sa duzo tansze niz od razu sciagac przedni panel bloku silnika .
( caly dzien roboty ) .
Osobiscie w przeletanych silnikach nalozylbym cieniutka warstwe specjalnego silikonu na ta metalowa uszczelke ,oraz silikon pod kolnierz miski olejowej pod blokiem silnika .

Jak wciaga Ci duze ilosci wody i podejrzenie jest do miski olejowej to zaczalby sie pienic ,zobaczylbys na bagnecie .Mozesz tez upuscic troche oleju z korka miski ( troche pochlapie ,ale bedziesz pewien co w oleju piszczy ) .


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do tej uszczelki to jest ostateczność, bo to dość dużo roboty z tym jest żeby obudowę zdemontować.
Na razie przyglądam się pompie wodnej, miałem ją ściągniętą i są na niej zielone ślady po płynie chłodzącym taka stróżka zielona od uszczelniacza w dół, autko zrobi jeszcze jedną trasę i po tej trasie prawdo podobnie wymienię pompę wodną bo te ślady po płynie nie dają mi spokoju.
Średnio na 4-5 godzin jazdy trzeba dolać około 10 litrów wody i tu mnie takie ilości zastanawiają jak by to szło do oleju to już dawno olej powinien się wylewać przez korek :mrgreen: olej się nie pieni
Scavec być może jest tak jak mówisz jak silnik pracuje to leci z pompy i tego nie widać, bo jak silnik jest wyłączony to np przez noc pod silnikiem nie widać ani kropli wody tak samo było przy teście ciśnieniowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

sprawdz recyrkulator spalin kolego ewentualnie odkręć kolektor wydechowy itam lukaj. miałem dziurke w kanale wydechowym wielkośći igły. wada fabryczna głowicy

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

( "EGR zaślepiony i odłączony" )


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

W zbiornikach z powietrzem sucho ?


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2011, 22:50
Posty: 2
GG: 0

W najgorszym wypadku chłodniczka oleju uszkodzona. Ale to mało prawdopodobne. Choć możliwe, byłem na awarii z tego powodu.


Post Wysłano: 12 wrz 2011, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
W najgorszym wypadku chłodniczka oleju uszkodzona. Ale to mało prawdopodobne. Choć możliwe, byłem na awarii z tego powodu.
Oleju by przybywało :wink:
Ja obstawiam chłodnice spalin z tego Co wiem można ją całkowicie wyłączyć z obiegu przynajmiej w osobówce się da ale czy w maniku tego nie wiem ale malutka nieszczelność powoduje duże straty płynu tyle, że z tłumika powinno walić biały dym coś w rodzaju pary :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 15 wrz 2011, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tłumika nie wali parą :mrgreen: , w zbiornikach powietrza jest sucho tak samo osuszacz powietrza jest suchy ani kropla wody nie wyleci podczas spuszczania powietrza, głowice i sprężarka wykluczona.
Jutro wymieniam pompe wodną, mam nadzieje że to będzie to gdyż widać ślady wyciekającego płynu na pompie wodnej, tylko czemu nic nie kapie na ziemie z tej pompy :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2011, 2:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wkladaj pompe na pinach prowadzacych przy wyciagnietej chlodnicy z intercoolerem.
Bez pinow mozna bardzo latwo ukruszyc ring uszczelniajacy ,ktory nachodzi na wyjscie walu .Jest cholernie delikatny/kruchy.
Ot i taka porada :)


Post Wysłano: 24 wrz 2011, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 :mrgreen:
Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR :mrgreen: który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą parę z wlewu oleju :]

Pozostaje wam wymiana nieszczęsnej uszczelki metalowej między blokiem silnika a obudową pośrednią pompy wodnej. Gdyż z starości powstają wżery w aluminiowej obudowie i przez te wżery których nie uszczelnia metalowa uszczelka przedostaje się płyn chłodzący do miski olejowej a tam odparowuje przez odme dzięki temu ciężko stwierdzić aby poziom oleju się podnosił pod wpływem przeciekającego płynu chłodzącego :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 wrz 2011, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:14
Posty: 316
Samochód: Volvo FH12 420 Globetrotter
Lokalizacja: Sosnowiec

Ja znam jeszcze sposób, jak są metalowe uszczelki, smarować smarem :)


Post Wysłano: 12 lip 2012, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lip 2008, 15:00
Posty: 25
GG: 0

mobile, powiedzcie jak dostac sie do tej metalowej uszczelki miedzy blokiem a pompa, mam podobny problem, sciagnalem wentylator, pompe wody i co dalej?


Post Wysłano: 13 lip 2012, 0:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

rozbierasz tak dlugo az sie do niej dokopiesz


Post Wysłano: 14 lip 2012, 2:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
mobile, powiedzcie jak dostac sie do tej metalowej uszczelki miedzy blokiem a pompa, mam podobny problem, sciagnalem wentylator, pompe wody i co dalej?
Ściągasz te małe koło zamachowe co było pod pompą wodną, alternator i sprężarkę klimatyzacji i odkręcasz przednią obudowę od bloku silnika :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: