Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2011, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Witam w którym złączu pod atrapą znajduje się kabel od klaksonu elektrycznego. Podczas trąbienia elektrycznym (na pneumacie wszystko ok) robi mi się gdzieś zwarcie i zapala się edc. Natomiast po wizycie na myjni brak reakcji na gaz. Poruszałem tymi grubymi wiązkami kabli i po problemie. Pewnie kable się poprzecierały i trzeba sprawdzić a nie chcę pruć na darmo bo peszle na oko całe i nie popękane.


Post Wysłano: 04 mar 2011, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najpierw wypnij wtyczki od kabiny od tych dużych wiązek i potraktuj wtyczki np WD40. Klakson elektryczny i pneumatyczny jest sterowany masą a plus jest stały
Przecież kable od sygnału elektrycznego masz całkiem na wierzchu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2011, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Najpierw wypnij wtyczki od kabiny od tych dużych wiązek i potraktuj wtyczki np WD40. Klakson elektryczny i pneumatyczny jest sterowany masą a plus jest stały
Przecież kable od sygnału elektrycznego masz całkiem na wierzchu
Problem dalej istnieje.

Kable od klaksonu elektrycznego wchodzą w peszel który wychodzi od strony kierowcy i się rozdziela dalej idzie do klaksonu pneumatycznego. Od czego idą kable w tej wiązce po za klaksonami?
Gdy zatrąbię elektrycznym zapala się edc i wywala dwa błędy: sygnał prędkości jazdy oraz łącznik zbliżeniowy sprzęgła, gaz działa normalnie.
Wtyczki pod atrapą z lewej strony są zdrowe i niezaśniedziałe. A dalej występuje problem że jak się wjedzie w kałuże to samochód nie reaguje na gaz. Wczoraj przez godzinę lałem wodę na wiązki i oczywiście wszystko w porządku.
Gdzie i jak szukać dalej?


Post Wysłano: 12 cze 2011, 10:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Peszel nie musi być przetarty lub popękany aby kabel się przetarł, najszybciej kabel jest przetarty na załamaniu peszla lub na zagięciu tam gdzie peszel się zagina podczas pracy zawieszenia kabiny.
Nie przesadzaj tak ile jest roboty żeby zajrzeć do tej wiązki od klaksonu i zobaczyć przynajmniej numery przewodów i ile jest ich w środku :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2011, 11:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz wiązkę od przycisku górskiego a co do klaksonu to sprawdz przewody w okolicy zegarów bo jedynie tam spotykają się przewody od sygnału , prędkości i sprzęgła .


Post Wysłano: 12 cze 2011, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Popatrzę jeszcze w kabinie, nim zacznę rozrywać peszle, najgorzej będzie zaizolować je tak aby później nie przeciekały, dlatego nie rwę się jeszcze do prucia. U mnie górskiego nie ma. Jest tylko przycisk nożny blisko fotela, który po naciśnięciu tłumił bodajże spaliny. Już od 2 lat go nie używam i w tym momencie po naciśnięciu nic się nie dzieje.


Post Wysłano: 12 cze 2011, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
U mnie górskiego nie ma. Jest tylko przycisk nożny blisko fotela, który po naciśnięciu tłumił bodajże spaliny.
To jest właśnie górski hamulec :?:
Górski działa powyżej 1100obr/min
Nie musisz ciąć peszla od klaksonu wystarczy wyciągnąć np trójnik z peszla aby zobaczyć jakie tam sa przewody

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 12 cze 2011, 17:22 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 cze 2011, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jeśli silnik jest z EDC to górski działa w całym zakresie obrotów . Sprawdz przewód do włącznika w podłodze .


Post Wysłano: 12 cze 2011, 17:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Jeśli silnik jest z EDC to górski działa w całym zakresie obrotów . Sprawdz przewód do włącznika w podłodze .
Niestety nie działa w całym zakresie obrotów silnika z EDC działa od 900 lub 1100obr zależnie od wersji EDC
W 19.464 działał od 1100 obrotów a w TGA 480 działa od 900 obrotów :wink:
To że w F2000 gdy wciskasz górski i w tym momencie silnik nie wchodzi na obroty gdy dusisz gaz nie oznacza to że klapa na wydechu się zamyka, zamyka się dopiero po przekroczeniu w/w obrotów silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2011, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

w całym zakresie działa tylko redukcja białych spalin a górski od ok 1100 obr/min :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 cze 2011, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Problemem w tym manie nie jest załączający się górski tylko właśnie brak reakcji na gaz .


Post Wysłano: 12 cze 2011, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To na próbę może odłączyć wtyczkę od górskiego pod podłogą kabiny i już

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2011, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

W wiązkach kabli w kabinie nic nie znalazłem, wszystkie kable wyglądają ok (dosłownie jak nowe).
Gdy działał mi górski hamulec, podczas pracy silnika na włączonej przystawce odbioru mocy i ustawionych obrotach na 900 po naciśnięciu włącznika zawsze obroty spadały.
Jutro będe szukać jeszcze raz pod atrapą. Po zdjęciu trójnika od klaksonu kable wyglądają na zdrowe ale to na górze.
Zdarzały się również takie sytuacje, że w suchy dzień wjechało się w małą kałuże i też na chwilę gaz nie reagował. Jutro sprawdzę też wiązkę od górskiego.

A silnik ma 403 KM.(solówka)


Post Wysłano: 12 cze 2011, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ile jest kabli w wiązce od klaksonu?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2011, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Dobrze radziliście z górskim hamulcem. Okazało się iż dolna część włącznika górskiego hamulca znajdująca się pod kabiną urwała się i została we wtyczce, przez co sobie wisiała luźno i nie osłonięta. Po zwarciu kluczem gaz nie reagował, więc pewnie czujnik zamakał podczas jazdy po kałużach.
Wtyczka zaizolowana i pozostaje tylko czekać na deszcze aby potwierdzić w stu procentach.

Na razie wszystkim dziękuje za pomoc dobrze, że nie wziąłem się za prucie peszli.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: