Sorry że może trochę tak bezpośrednio, ale przecież trochę się znamy
Generalnie sposób w jaki się wypowiadasz świadczy o tym jesteś tzw. "klientem idealnym" dla mechanika-oszusta. Kompletnie nie znasz się na mechanice, nie masz pojęcia jak co działa, starasz się zapamiętać nazwy, ale co z tego skoro i tak nie wiesz jak te części wyglądają. Niestety, ale wciąż dasz sobie wcisnąć KAŻDĄ bajkę

Przykład:
Cytuj:
moglo mi sie znow cos stac z kolektorem
Dobry żart bym powiedział

Cokolwiek się stało, na pewno nie miało to nic wspólnego z kolektorem.
Ja dopiszę że chodzi o Forda Ka I generacji z silnikiem 1,3 na wtrysku wielopunktowym EFI - generalnie można powiedzieć, że to stara dobra jednostka znana choćby z Fiesty/Couriera/Escorta. Czyli tak: ośmiozaworowiec, rozrząd OHV ("klekot") napędzany łańcuchem. Silnik produkowany co najmniej od 1989 roku początkowo na gaźniku, później na wtrysku jednopunktowym (monowtrysku) Webera, no a później to już wspomniany wielopunkt.
Tylko to wiedząc, można łatwo stwierdzić, że 300zł za tą skrzynię to gruba przesada bo identyczne mają stare Fiesty. Wyrwać taką na złomie za 100zł-150zł to żaden problem.
Cytuj:
Może chodzić na wyższych obrotach, jak wyjmował skrzynie bardzo możliwe że odkręcał parownik od gazu i coś sie po przestawiało.
Wątpię czy regulacja na parowniku coś faktycznie by zmieniła, bo jak to już nowszy wtrysk, to może już mieć sekwencję wstawioną... Chociaż diabeł wie, w końcu kolektor ssący z tego co kojarzę jeszcze nie jest plastikowy
Ale biorąc pod uwagę to
Cytuj:
tylko jezdze generalnie teraz na samej benzynie..... wiec to nadal bedzie mialo znaczenie??
hmm chodzi na glosnych obrotach np gdy stoje i np czekam na zielone swiatlo wtedy to najbardziej slychac...
i fakt że wzywany był elektryk... Cóż, mogły ulec uszkodzeniu jakieś czujniki układu wtryskowego, lub same elementy wykonawcze. Nie znam akurat zbyt dobrze tego typu wtrysku, ale w jednopunktcie obroty szalały przy uszkodzeniu potencjometru położenia przepustnicy. Można by też podejrzewać silnik krokowy/zawór powietrza dodatkowego/nastawnik przepustnicy (w zależności od tego co tam zostało zastosowane, ale ogólnie wiadomo o realizację jakiej funkcji chodzi)... Jeszcze inna opcja to problem z czujnikiem temperatury silnika, i wtedy ciągle auto by chodziło "na ssaniu". To ostatnie objawi się z całą pewnością znacznie zwiększonym spalaniem.
W ogóle tak dla potomności się spytam: co masz na myśli pisząc że silnik głośniej chodzi? Bo przyjęliśmy tutaj wersję, że ma podwyższone obroty, a jeszcze może być to zupełnie niezwiązane z tym, tylko np. z wydechem. W pewnym stopniu ten silnik jako "wadę wrodzoną" ma to że też klepią mu zawory, zwłaszcza jak są niewyregulowane to chodzi jak stary Diesel w jeszcze starszym traktorze

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE 
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje