Cytuj:
też tak myśle najlepiej będzie spytać ITD.
Nie trzeba nikogo pytać. Wystarczy przeczytać (z rozp. 561 UE)
ROZDZIAŁ I
PRZEPISY WPROWADZAJĄCE
Artykuł 1
Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu
prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców
wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób w celu
ujednolicenia warunków konkurencji pomiędzy poszczególnymi
rodzajami transportu lądowego, zwłaszcza
w odniesieniu do sektora transportu drogowego oraz w celu
poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa drogowego.
Niniejsze rozporządzenie ma na celu także przyczynienie się
do polepszenia metod monitorowania i egzekwowania przepisów
przez Państwa Członkowskie oraz poprawy warunków
pracy w transporcie drogowym.
Artykuł 2
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu
drogowego:
a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów
łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony; lub
b) osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi
i przeznaczonymi do przewozu więcej niż
dziewięciu osób łącznie z kierowcą.
2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się, niezależnie od kraju
rejestracji pojazdu, do przewozu drogowego wykonywanego:
a) wyłącznie na terytorium Wspólnoty; oraz
b) pomiędzy Wspólnotą, Szwajcarią i państwami będącymi
stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
I wszystko jest jasne. Cytowany powyżej przepis o obowiązku rejestracji czasu pracy dla DMC 2,8 - 3,5 T dotyczy kierowców Niemców - tubylców w ruchu krajowym (na terenie D)
_________________
I born to be a trucker
FB : Pilotaż Gut Usługi Pilotowania
http://www.pilotazgut.pl