[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[Scania 4] Rozrusznik nie kręci - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 wrz 2010, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Witam, mam problem ze skakanką, dzisiaj rano po pauzie chciałem odpalić samochód i rozrusznik ani nie ruszył, wyciągnęłem go spięłem na krótko i okazuje się że sam rozrusznik jest sprawny, przewody całe, sprawne...

Gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny?

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 07 wrz 2010, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Moze stacyjka, moze przekaznik odpowiedzialny za prad na rozrusznik.

Moze ten cienki kabel ma przerwe w instalacji.


Post Wysłano: 08 wrz 2010, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

Witam ,rozkręć kolego osłony pod kierownicą i zobacz czy czasami nie jest urwany jakiś przewód dochodzący do wtyczki przy stacyjce ...,czasami sie urywają bo sie ruszają kable razem z regulacja kierownicy.. pozdrawiam


Post Wysłano: 08 wrz 2010, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Spróbuj też poruszać tą kostką od stacyjki.


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Witaj. Na sam poczatek sprawdz czy jest dobra masa. Polacz minus z rozrusznika z klema ujemna na bateriach. Powinno byc dobrze.


Post Wysłano: 13 wrz 2010, 18:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Przecież rozrusznik ma masę od silnika, jest do niego przykręcony.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 13 wrz 2010, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

No tez co mi sie tak wlasnie wydawalo:), ale nie chcialem gafy walnąć.


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Zgadza się, ale czasami silnik nie ma dobrej masy. Ja tak miałem już nie raz.


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 6:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Sprawdź szczotki alternatora i połączenia przewodów :)

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 01 paź 2010, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Cytuj:
Przecież rozrusznik ma masę od silnika, jest do niego przykręcony.
w scanii rozrusznik ma osobny przewód z masą.


Post Wysłano: 01 paź 2010, 15:09

Częstą przyczyną "nie kręcenia" rozrusznika w Scanii jest właśnie kostka w kolumnie kierownicy i urwany kabel - za krótkie przewody. Na naszym oddziale w Rzeszowie już były takie 2 przypadki. Proponuję zatem przyjżeć się kostce a później dalej szukać.


Post Wysłano: 17 gru 2010, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2010, 14:59
Posty: 15
GG: 8812999

Też mam mały dylemat z odpaleniem swojej Scani (R420 2006r.) Do niedawna było wszystko cacy, ale jak przyszły ujemne temperatury na zewnątrz (tak około -13 stopni C) to po nocy stania na parkingu zaobserwowałem takie zjawisko: przekręciłem kluczyk na zapłon i chciałem uruchomić silnik ale zamiast dźwięku rozrusznika usłyszałem tylko 4 "pstryknięcia" i dalej cisza. Wyłączyłem zapłon, ponownie go włączyłem i sytuacja powtórzyła się - tylko 4 "pstryknięcia" z komory silnika. Wykonałem 5 lub 6 takich cykli, a potem rozrusznik zakręcił jak gdyby nigdy nic. Dodam, że akumulatory są ok. Przy ciepłym silniku nie ma tego problemu, pojawia się dopiero jak samochód postoi trochę na mrozie. Ktoś wie o co chodzi?


Post Wysłano: 17 gru 2010, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Może szczotki się kończą. Jak się tak stanie, to puknij w niego młotkiem, powinno pomóc, ale i tak trzeba by go rozebrać.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 18 gru 2010, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Też mam mały dylemat z odpaleniem swojej Scani (R420 2006r.) Do niedawna było wszystko cacy, ale jak przyszły ujemne temperatury na zewnątrz (tak około -13 stopni C) to po nocy stania na parkingu zaobserwowałem takie zjawisko: przekręciłem kluczyk na zapłon i chciałem uruchomić silnik ale zamiast dźwięku rozrusznika usłyszałem tylko 4 "pstryknięcia" i dalej cisza. Wyłączyłem zapłon, ponownie go włączyłem i sytuacja powtórzyła się - tylko 4 "pstryknięcia" z komory silnika. Wykonałem 5 lub 6 takich cykli, a potem rozrusznik zakręcił jak gdyby nigdy nic. Dodam, że akumulatory są ok. Przy ciepłym silniku nie ma tego problemu, pojawia się dopiero jak samochód postoi trochę na mrozie. Ktoś wie o co chodzi?
Moja "pstrykała" gdy kończył sie jeden akumulator, i nie miała wystarczającego napięcia, do odpalenia.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 20 gru 2010, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Dajesz plusa na cienki kabel rozrusznika i ma gadać, jak nie to rozrusznik. Popieram stwierdzienia na temat kabli pod kierownicą, kostka czasem ale cześciej kable.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 22 gru 2010, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2010, 14:59
Posty: 15
GG: 8812999

Zbadałem temat i okazuje się, że technicznie jest wszystko ok - akumulatory dają prąd jak należy, a sam rozrusznik też jest bez zarzutów. W serwisie coś tam przebąkiwali, że to może wina cewki, ale jakoś nie bardzo mi to pasuje. Ja myślę, że gdzieś tam podczas jazdy dostaje się wilgoć i gdy silnik jest ciepły to wszystko fajnie, ale jak dłużej postoi na ujemnej temperaturze to coś tam lekko przymarza. Teraz po zakończonej trasie trzymam go na parkingu na jałowych obrotach tak z 10 min. żeby ewentualną wilgoć "wygonić" i to chyba pomogło, bo teraz pali jak marzenie nawet po kilkudniowym staniu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: