Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 mar 2010, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

koledzy dajcie coś na temat spalania 420 stki w topie euro5. :!:


Post Wysłano: 10 mar 2010, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
koledzy dajcie coś na temat spalania 420 stki w topie euro5. :!:

Scania R420 E5 Higline 2007 r. Kierunki Francja - Włochy. Ładunki różne, przeważnie full. Ok. 29-32 l.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

a co powiesz na to polska-niemcy i powrót średnio na kółko 2300 km i w jedną stronę 5-7 ton,na powrocie 24 papierku. 32-34l.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2010, 19:38
Posty: 9
GG: 10044317
Samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Łęczyca

To jakoś troszkę dużo wciąga. Ja miałem okazje jechać R 420 Topline 2008r(w manualu) na trasie Polska-Włochy(przez Brennero) i wyszło 29,2l. W jedną stronę 7 ton elektroniki w drugą 21,5t owoców.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

jak na Włochy to chyba mało.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

robił ktoś kiedyś test paliwa w serwisie?


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2010, 19:38
Posty: 9
GG: 10044317
Samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Łęczyca

Mało, ale tyle komputer pokazywał.
A mam takie pytanie. Twoja SCANIA jest w manualu czy opticruise? Bo ponoć na automacie nie da się tak nisko zejść.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

Manual.


Post Wysłano: 10 mar 2010, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2010, 19:14
Posty: 6
GG: 0
Samochód: scania R 420

robiłem ostatnio test ON w serwisie. Stwierdzili że scania trawi tylko 10% siarki a paliwo miało 18%. Z tąd wieksze spalanie. Co wy na to?


Post Wysłano: 11 mar 2010, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

znam przypadek gdzie 420 z E5 pali przy pelnych ladunkach zwykle 26-27l/100km, a uzytkownik oswiadczyl ze 30l nigdy nie udalo mu sie przekroczyc. Skrzynia biegow manualna.
I to jest faktyczne spalanie - czyli wyliczone z tego co wlewa do zbiornika.
Wiem ze kazdy kierowca uwaza ze jezdzi najlepiej, ale jezeli zaczynamy porownywac spalania - nawet na tym samym pojezdzie to czesto wychodza roznice.


Post Wysłano: 11 mar 2010, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

R420 E4 EGR spala od 26,5 do 35 litrów zależnie od warunków i ładunku, średnio 70%km ładownych z RMC 39,5 -40ton. Do silników E4 Scania zaleca stosowanie paliwa z zawartoscią siarki do 5ppm, w paliwie które tankujemy jest od 5,8 do 7,2 ppm.
Zaczerpnąłem ostatnipo trochę informacji o Scani P400 E5 opticruise i spalanie wynosi ok 27-29L, ok 60%km ładownych. Ale silnik jeszcze nie był dotary, miał przebieg 30tkm.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 11 mar 2010, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Według mnie najważniejszym czynnikiem jest kierowca no i jakość paliwa która bywa różna.

Ale nie porównujcie już E4 z E5, bo to całkiem co innego :D
Dobrze eksploatowana Scania powinna palić do 31l max z max obciążeniem.


Post Wysłano: 11 mar 2010, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2008, 9:18
Posty: 76
GG: 1125142
Samochód: klekot
Lokalizacja: łódzkie

Cytuj:
a co powiesz na to polska-niemcy i powrót średnio na kółko 2300 km i w jedną stronę 5-7 ton,na powrocie 24 papierku. 32-34l.
Mi podobna trasa identycznym autem (R420 E5 2007r) z tonazem nieco mniejszym (3t do, 16t powrot) wychodzila ostatnio 28-29l/100km tylko ze ponad 200km bylo na powrocie na A4 (od Kirchheim do Hermsdorfu) co znacznie podnioslo srednia spalania.

Wszystko zależy od terenu po jakim sie poruszamy i umiejetnosci kierowcy.
Nie ma co porownywac jazdy np niemiecka A2 i A4, bo pomimo identycznych warunkow (auto, tonaz, kierowca, pogoda) spalanie bedzie diametralnie rozne.

_________________
Aktualizacje do nawigacji
Polskie menu do fabrycznych nawigacji.
Diagnostyka VAG [VW, Audi, Skoda, Seat] & Opel.


Post Wysłano: 29 mar 2018, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2011, 0:32
Posty: 45
GG: 2921736
Lokalizacja: lubelskie

Co powiecie na to ze moja r420 z AD 2011r pełny automat pali o 4,5l wiecej niz pokazuje komp. Wywrotka po kraju trasy pusto pełno na kompie 30-31, a ze zbiornika 35-36 :( Jak myslicie zaczynac szukac jakiejs przyczyny czy tak moze ta zołza palić ? Jak było z 70% ładownych to 40 realnego spalania.
Na zimnym troszke faluja obroty ale jak pochodzi chwile wszytko ustaje. Filtry paliwa oleju i powietrza wymieniane niedawno. To moja pierwsz scania mam Dafy 105 i Volvo ta na kompie fajnie wychodzi ale realnie lipa :(


Post Wysłano: 30 mar 2018, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

Na 6 szt, tylko 2 pokazują u mnie w miarę realne spalanie. Dodam, że nowa R przekłamywała na testach o około litr- oczywiście na korzyść Scanii :D U mnie na tym silniku tyle, że z '10 roku spalanie na wywrotce w przedziale od 31-34 (na kompie 30 z czymś), 70-80% ładowny po kraju. Z doświadczenia wiem, że scania lubi fabryczne filtry, u mnie różnica na komplecie z serwisu a na "dobrych zamiennikach" 1-1,5 litra/100km, a cenowo nie ma kolosalnej różnicy w zakupie. Generalnie temat zacząłbym od diagnostyki silnika na serwisie wraz z regulacja silnika, sprawdzeniem elektrozaworów. A samemu przyjrzałbym się też chłodnicy intercoollera, turbinie no i kierowcy :D ;)


Post Wysłano: 30 mar 2018, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

U mnie musiałem dodać 1.5 litra do tego co na komputerze. Wymieniłem zbiornik paliwa na większy, nie wiem czy to w ogóle może mieć jakiś wpływ, może zbiegło się w czasie poprostu z czymś innym. Teraz muszę dodawać 3.5 litra ok do tego co na komputerze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: