Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 cze 2008, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Posty: 21

Witam, czy ktoś mógłby mi troszkę opowiedziec o autmatach w ciężarówkach. Na naszym rynku coraz częściej można spotkać do kupna auto ciężarowe właśnie w automacie, tylko że jakoś boję tego w ciężarówce. Może opiszcie, kto ma jakie doświadczenie na poszcególych autach.
Ja do kupna mam VOLVO FH12 420 XL oraz/lub DAF XF95.430 ssc oba w automacie i oba z 2003 roku. co możecie powiedzieć o tych skrzyniach. Polecacie ?? Jaka jest ich awaryjność, wytrzymałość, jakich przebiwegów mozna się spodziewać bez remontów, jakie SPALANIE, etc.......

_________________
DAF XF 95.430 s.c.
Wielton - plandeka


Post Wysłano: 01 lip 2008, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

O przebiegach czy spalaniu dokładnie Ci powiedzieć nie mogę bo po prostu nie pamiętam, ale w poprzedniej firmie tata miał do czynienia z "chińczykami" w automatach. Skrzynia dosyć szybko działała, nie było przypadków by się zawiesiła - w górach (a główne kierunki firmy to Włochy) nie było trzeba ingerować w wybory komputera.

Co do DAFa to ciężko mi powiedzieć, z ta marką miałem niewiele wspólnego.

Pozdrawiam.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 02 lip 2008, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Mamy w firmie dwa Volvo FH12 440, 2007 rok z I-shift'em i Scanię R500 V8 2007 r. z Opticruise.
Spalanie w Volvo w miesiącu kwietniu wyniosło 32,64 i 31,83 l/100km a w Scanii 31,85. Trasy to Niemcy, Norwegia, Włochy. Generalnie nie słyszałem żadnych narzekań na te automaty a raczej same superlatywy. Jeden z kierowców też się bał jak dostał "chińczyka" teraz przesiadł się na nową Scanię R480 w manualu i jak zjedzie z trasy to chce od razu wrócić na swoje Volvo. Nie wiem jak się te skrzynie spisują w starszych autach.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 03 lip 2008, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Posty: 21

OK, co do Volva jestem przekonany. Wasze opinie + opinie zaprzyjaźnionych kierowców i firm przewozowych przemawiają na korzyść automatu w Volvie.
A może teraz coś ktoś podpowie jak to się użytkuje w DAFie??

_________________
DAF XF 95.430 s.c.
Wielton - plandeka


Post Wysłano: 03 lip 2008, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2005, 19:58
Posty: 48
Lokalizacja: Przystajń

Z tego co kolega mówił to w DAF-ie szarpie na wstecznym i trzeba dużo wyczucia. W Premium natomiast miałem do czynienia z OptiDrive i OptiDrive2 i za pierwszym przypadkiem przy długim cofaniu też lubiało szarpnąc w nowej nie ma tego problemu.

_________________
Drogi one prowadzą Cię do domu? nie one są Twoim domem.........


Post Wysłano: 04 lip 2008, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1343
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

W Dafie dlatego szarpie przy cofaniu, że nie przeączył sobie na na bieg pełzający służący właśnie do cofania.
Moim zdaniem obecnie stosowane skrzynie automatyczne to doskonałe rozwiązanie, nie mylą biegów, poza tym jest tryb manualny i np. w górach jak się chcę trochę na biegu przeciągnąć można przeączyć na manuala. Mam skromne w tym doświadczenie ale gorąco polecam.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 05 lip 2008, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
Z tego co kolega mówił to w DAF-ie szarpie na wstecznym i trzeba dużo wyczucia.
A wiesz może który rocznik ten DAF, Twojego kolegi?
Cytuj:
W Dafie dlatego szarpie przy cofaniu, że nie przeączył sobie na na bieg pełzający służący właśnie do cofania.
U nas w MAN-ie i na tym pełzającym potrafił szarpać, ale po wymianie sprzęgła problem zniknął. I jak dodali w serwisie, sprzęgła przy tego typu skrzyniach z reguły nie wytrzymają więcej jak 600 tys. A o ile się nie mylę to w DAF-ach podobnie jak i MAN-ach były montowane 12-stopniowe automatyczne skrzynie ZF AS-tronic.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: