Witam w manie f 2000 non stop z kratek nawiewu leci ciepłe powietrze nie idzie tego zmienić wiem, że powodem tego jest zacięty zawór nagrzewnicy, ale oprócz tego coś jeszcze a mianowicie do zaworu lecą 2 kable czerwony i czarny w czarnym jest cały czas minus a w czerwonym plus gdy przekręcam pokrętłem od temperatury prąd zalej pozostaje bez zmian. Więc wymiana zaworów nic nie da. dlaczego tak się dzieje wszystkie bezpieczniki są ok
Z góry dzięki za pomoc
Witam!
Wymień poprostu ten zawór Kolego
Kiedys z tym walczyłem i wygląda to tak:
brak napiecia na zaciskach elektrozaworu = ciepłe powietrze w kabinie
wydaje mi sie wiec ze napiecie na zaciskach powinno zamknac ten zawor a wyglada na to ze Ci on przepuszcza.
Pozdr.Roman
Kurcze no, ale jak prad jest non stop nawet gdy ustawie na zimno czy na ciepło prad ginie tylko jak wyłącze kluczyk, cos jest chyba nie tak nie sądzicie
No nie wiem jak na czerwonym kablu jest cały czas +. Man ile zapłaciłeś za ten zawur i gdzie go można dostać widziałem na allegro zamienniki niektóre nawet po 85 zł
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Dałem 120 złoty w inercarsie za zamiennik orginału o numerze 81.61967-6022 a zamiennik ma taki numer 100172/Czm81676022. wszystko pasuje oprucz wtyczki taki sam zawór jest właśnie w mercedesie czy volvie.
Ten zawór działa na zasadzie impulsowej nie zmienia sie tam napiecie tylko dostaje impulsy elektryczne z sterownika od ogrzewania. Nawet jak masz ustawione ogrzewanie na zimne to i tak od czasu do czasu zawór dostaje impuls elektryczny. Pare razy rozbierałem ten stary zawór cewka sama działała ale na grzybku przepuszczał wodę i ciągle leciało letnie powietrze
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
No i lipa zamiennik zaworu padł poszła w nim cewka i nonstop jest włączone ogrzewanie teraz kupiłem orginał BEHR za 330 złoty zobaczymy jak ten będzie się sprawował
Nie wiem jak jest w tzm MAN-ie , ale ja kiedyś u DAF-a XF wymieniłem dwa zawory.I jak dmuchało ciepłym tak dmuchało nadal. Okazało się-już w serwisie,bo pojechałem z reklamacją-,że nieco wcześniej była wymieniana chłodnica.Na niej od góry są dwa identyczne przewody.I zostały zamienione powodując taki efekt.Woda krążyła najprawdopodobniej w odwrotnym kierunku unosząc grzybek zaworu.A zawór niepotrzebnie był wymieniany.Taka zasadzka
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
U mnie nagrzewnica nie była ruszana. Stary orginalny zawór z starości przepuszczał a czasami zimą nie chciało zaskoczyć ogrzewanie, wymieniłem na zamiennik który działał prawidłowo po naprawie klimy zawór zdechł cewka niema siły wypchnąć tego grzybka w poniedziałek zakładam nowy zawór
Witam, od pewnego czasu mam problem z manem - przy włączeniu nadmuchu na szyby cały czas leci gorące powietrze. W lecie podczas deszczu jest to bardzo uciążliwe, wiadomo bez nadmuchu szyby mocno parują, a tutaj po włączeniu pełna parówka w kabinie sie robi. Przypuszczam, ze jakaś zasuwa powietrza się nie zamyka, ale jak to zdiagnozować i jak wogóle się do tego zabrać? Dodam jeszcze , ze próbowałem już wszystkim możliwych konfiguracji pokręteł a wcześniej tego problemu nie było. Mam nadzieję, zę ktoś mi podpowie co i w jaki sposób można z tym zrobić.
Paweł
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę