Niby przyczepy tandemy sa lepsze od zwyklych z osia skretna, to czemu wiecej jezdzi zwyklmi przyczepami(duzo wiecej!) niz tandemami?? ktos mi to wytlumaczy?
A niby dlaczego lepsze?? bierzesz tylko pod uwagę cofanie?? Bo np. jazda do przodu jest o wiele łatwiejsza z obrotnicą, a z reguły więcej jeździ sie do przodu niż do tyłu, moim zdaniem także sprzęganie - rozprzęganie jest łatwiejsze bo nie musisz nurkować gdzieś pod samochód.
Jeśli natomiast chodzi o cofanie to kwestia wprawy - i jeśli już dojdzie sie do odpowiedniej to można cofnąć w takie miejsca gdzie tandem lub naczepa nijak nie wejdą ;P
Tandem ze swoim charakterystycznym sposobem łączenia "pod zabudową" sprawia, że możemy relatywnie wydłużyć powierzchnię załadunkową zestawu. W przypadku zwykłej przyczepy z osią skrętną, marnuje się trochę miejsca, które pochłania długość dyszla.
Z większych różnic należy dodać też sposób "łamania" przyczepy tandemowej. łamiemy sporo przed krawędzią tylną auta, i na to właśnie trzeba brać poprawkę.
Zostaje też trochę smaczków, których zbyt długo, żeby wymieniać.
Nie wypowiem się o cofaniu, bo o gustach i przyzwyczajeniach się nie dyskutuje....
Pozdrawiam
_________________ DAS IS DER UBERFALL!!!! Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.
Żadna firma nie kupuje pojazdu biorąc pod uwagę to jakim rodzajem sie najlepiej będzie kierowcy jeździło, a raczej pod kątem potrzeb wlasnych.Nie wiem czy ktoś prowadzi takie statystyki, ale ja powiedziałbym ,że wlaśnie zestawów z tandemami jest więcej niż ze skrętną przednią osią.
W przypadku zwykłej przyczepy z osią skrętną, marnuje się trochę miejsca, które pochłania długość dyszla.
A to ciekawe.Jak nie wiesz sa tez zestawy z pierwsza osia skretna ktore tez sa zczepiane pod spod auta i tez kierowca sie musi tam wgramolic! Takie zestawy miał i ma chyba jeszcze Norbert Dentransagle.Poszukaj na necie a na pewno znajdziesz.
A to ciekawe.Jak nie wiesz sa tez zestawy z pierwsza osia skretna ktore tez sa zczepiane pod spod auta i tez kierowca sie musi tam wgramolic! Takie zestawy miał i ma chyba jeszcze Norbert Dentransagle.Poszukaj na necie a na pewno znajdziesz.
Mi takie zestawy kojarzą się tylko z Norbertem. Takie fajne małe przyczepki. Tzn na małych kółkach.
W przypadku zwykłej przyczepy z osią skrętną, marnuje się trochę miejsca, które pochłania długość dyszla.
A to ciekawe.Jak nie wiesz sa tez zestawy z pierwsza osia skretna ktore tez sa zczepiane pod spod auta i tez kierowca sie musi tam wgramolic! Takie zestawy miał i ma chyba jeszcze Norbert Dentransagle.Poszukaj na necie a na pewno znajdziesz.
Nie wiedziałem drogi kolego nic o takich zestawach. Dziękuję Ci bardzo, że przetarłeś mi oczy.
[piwo]
_________________ DAS IS DER UBERFALL!!!! Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.
Ktorys tam wspomnial ze trzeba sie schylac i podczepiac tandeme i tu ta osoba jest w bledzie bo sa teraz technologie ze automatycznie sie przyczepia odczepia i zaprzega tylko trzeba na chwilke sie schylic i podkleslam schylic zeby podczepic przewody od powietrza i pradu i nic wiecej .
może inaczej:
przyczepy typu tandem zaistniały na rynku wobec zapotrzebowania na większą objętość skrzyni ładunkowej zestawu.
może zamist nazywać to zaletami lub wadami określę jako cechy.
cechą przyczep typu tandem jest brak obrotnicy przedniej osi co pozwala na obniżenie podłogi jakiego nie uzyska się w przyczepie z obrotową przednią osią o porównywalnej ładowności.
nastepną właściwością jest możliwość zmniejszenia odległości między pojazdem, a przyczepą nawet do 40 cm, czego nie uzyska się stosując oś obrotową. w niektórych wypadkach stosuje się wysuwane dyszle (hydraulicznie lub mechanicznie), które pozwalają na odstęp przy jeździe na wprost do 20 cm. w czasie skrętu zestawu odstęp ta zwiększa się dzięki wydłużeniu się dyszla.
jednak dość trudne jest uzyskanie maksymalnej ładowności 20T przyczep tandem, wymaga to wzmocnionego zawieszenia - wtedy trudno uzyskać niską podłogę, oraz wymaga zastosowania podwójnych kół (bliźniaków).
należy jeszcze pamiętać, że załadunek i rozładunek wypiętej przyczepy tandem jest niemozliwe jezeli ta nie jest wyposażona w nogi zabezpieczające przed przechyleniem porzód - tył.
jednym słowem przyczepy typu tandem stosuje się do przewozów ładunków wymagających wysokości 3m oraz o masie do 17-18 ton (cały zestaw) - części dla przemysłu motoryzacyjbego pakowanych w gitterboxy, podzespoły dla przemysłu elektronicznego, oraz AGD. takich przyczep nie spotkamy w hutach, na budowach itp.
natomiast przy przewozach ładunków ciężkich, nie wymagających takiej objętości skrzyni ładunkowej stosuje się przyczepy tradycyjne (przewóz materiałów budowlanych).
oczywiście na drodze spotkamy "wynalazki" czyli konstrukcje odbiegające lub przeczące temu co napisałem, jednak to co napisałem są to przyczyny stosowania takiej zabudowy zestawów ciężarowych w przeważającej części.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę