Mam takie pytanie dotyczące
czy mozna przerobić samochód ciężarówy powyżej 3,5t
na samochód dostawczy ponizej 3,5t bez tachografu.
jeśli mozna to prosze o informacje gdzie i za jaka kwote.
Wszystko zalezy od auta jesli chcesz przerobic z 6 ton na 3,5 to raczej nie da rady ale sa przypadki ze mozna np sprinter z winda z tylu po demontazu windu ktora wazyla 450kg udalo sie go zarejestrowac na 3,5 tony pozdro
_________________ KONI 80 TYLKO MA ALE JAKOS SIE ODPYCHA
chodzi mi tutaj, że jest samochód np. iveco daily ma tachograf i ma większą tedy ładownośc, a ja chce samochód bez tachografu bo ładowności bende miał bardzo mało i bym chciał własnie przerobić czy jest taka możliwośc.
Kolego sądzę, że Iveco Daily to na 90% da się przerobić na 3,5t. Znam przypadki, że tego typu auta mają wbite w dowód po 500kg ładowności.
Troszkę gorzej może być jeśli masz z tyłu bliźniaki. Ja udał bym się do salony Iveco po wypis z homologacji takiego 3,5t Dailika. A potem to hmmm sam nie wiem.. stacja kontroli pojazdów ??
Rejestracja:29 maja 2007, 19:23 Posty: 53
GG: 0
Lokalizacja: KATOWICE
Polecam najbliższą stacje kontroli pojazdów, w moim przypadku sprawdzili mi dokładnie tonaż haka w Ducato bo mam 1,5t a chciałem podnieś do 2t ale niestety producet przewidział tylko 1,5 t i nic z tego
Troszkę gorzej może być jeśli masz z tyłu bliźniaki
a co do tego maja blizniaki?
kiedys pracowalem w firmie i mieli iveco na blizniakach i byl do 3,5t. tu o to nie chodzi. podobno przy sprowadzonym aucie mozna zmienic dmc ale jak juz na polskich numerach to nie. pewnosci nie mam szef kiedys sie dowiadywal i tak mu powiedzieli. mowie tu o wpisie w dokumentach bez zmian w aucie.ale pewnosci nie mam
iveco daily 50C18 Długość pojazdu około 8 metrów, szerokość 2,20, wysokosc 2m, bliźniaki z tyłu, rozstaw osi około 4,7m. W dowodzie wbite =3,5t. Nie wiem ile ma ładowności, bo dopiero na początku marca go odbieram, ale w dowodzie będzie 3,5t
Obecnie jezdze sprinterem 416 i takze ma 3,5t w dowodzie
Chcial bym sie podlaczyc do tematu mam podobny problem z samochodem
dosc malym tzn.Mulicar M25 cos kolo 85r. jest zarejstrowany na DMC powyzej
3,5t i tu jest ciekawa zagwostka ze niektore maja dmc do 3,5t a inne powyzej
cos tam szefostwo prubowalo zmniejszyc dmc np. przez zmiejszenie masy wlasnej
ale diagnosta stwierdzi ze jak sie zmniejszy masa wlasna to zwiekszy sie ladownosc :-\
Jesli ktos wie dokladnie co trzeba zrobic zeby udalo sie zmniejszyc DMC byl bym wdzieczny...
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
DMC to DOPUSZCZALNA masa całkowita !! I możemy sobie teoretycznie wewnątrz tej wartości manewrować przez zakładanie windy, chłodni, lub czegokolwiek.Ale suma dwóch składników-masy własnej i ładowności-pozostaje stała.Gdy jeden składnik rośnie-tu masa własna-to drugi maleje-ładowność. A DMC określa producent i można ją dla każdego pojazdu posiadającego homologację sprawdzić w każdym wydziale komunikacji oraz każdej stacji diagnostycznej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę