mam problem ze scania 124g a konkretnie z retarderem tzn przestał mi dzialac. co moze byc przyczyna?
Kolejne pytanie odnosi sie do modelu tzn co oznacza litera G przy modelu czym sie rózni od innych modeli?
z gory dzieki pozdrawiam
Kolejne pytanie odnosi sie do modelu tzn co oznacza litera G przy modelu czym sie rózni od innych modeli?
z gory dzieki pozdrawiam
Litera G w scania serii 4 oznacza ,że pojazd ma wzmocnioną ramę i nadaje sie do cięższych warunków a w scaniach serii 3 zamiast G jest H i oznacz to samo .
[ Dodano: Nie, 13.05.2007, 12:19 ]
nie pali się żadna z kontrolek, nie mam żadnych błędów, poprostu przestał mi działąć retarder. Jeśli to olej to w którym miejscu się go dolewa w wersji skrzyniowej Bo to nie jest ciągnik siodłowy? A może ktoś ma instrukcję obsługi w j. polskim do Scani 124 seri 4? Z góry dzięki pozdrawiam
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
bylo juz wiele razy na forum o retarderze scaniowskim ...
1) Wchodzisz pod samochod i na koncu skrzyni biegow masz doczepiony retarder
2) Od dolu masz korek spustowy (imbus 19), a z przodu kontrolka jest - mniej wiecej na srodku, po lewej stronie (21 klucz). Na gorze jest jeszcze jeden taki korek, ale to nie kontrolka, tylko mozna tym np dolewac oleju.
3)Aby sprawdzic poziom oleju nalezy spuscic plyn z akumulatora. Nalezy zatem wejsc do kabiny i tu sa dwa sposoby: zaciagasz wajche od retardera na max po czym dajesz na min badz tez szukasz przycisku na panelu od wywolywania kodow bledow, naciskasz go i puszczasz po czym wylaczasz zaplon. Koncowy efekt ma byc taki ze powinno wystapic takie dluzsze sykniecie (ok 2 sekund). Gdy to juz nastapi odkrecasz kontrolke i sprawdzasz poziom. Jezeli jest malo to proponuje wymienic ten plyn na nowy wraz z filtrem (filtr jest pod dekielkiem mocowanym na 4 sruby (klucz zdaje sie ze 12 badz 13) po prawej stronie na dole.
4) Olej zalej najlepiej czerwony hydrauliczny, taki jak do skrzyn automatycznych (np Donax Shella). Wchodzi tego cos okolo 5L.
Jezeli to juz zrobisz to musisz troche pojezdzic pohamowac, aby zaczal poprawnie dzialac.
Jezeli nie bedzie rezultatu, to mozliwe ze cos sie stalo z zaworem proporcjonalnym (takie ustrojstwo przy ramie po lewej stronie w okolicach skrzyni). Zobacz tez czy nie cieknie z niego za mocno olej retarderowski. Jezeli tak to trzeba wymienic uszczelnienia na tloczkach zaworu sterujacego w retarderze.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę