Chcialbym,aby ktos kto sie zna na rzeczy,czy tez pracuje badz pracowal jako spedytor,przyblizyl nam ta prace. Chodzi mi o to,co musi codziennie robic,jakie trzeba miec kwalifikacje i jakies orientacyjne zarobki.
więc spedytor jest odpowiedzialny za organizowanie transportu
praca może być organizowana w różny sposób w zależności od charakterystyki firmy:
a. firma tylko handluje ładunkami.
tutaj spedytor dostaje od przełożonego określoną ilość ładunków i musi to sprzedać w ciągu dniówki z jak największym zyskiem.
spedytor powinien mieć bazę swoich przewoźników.
b. firma ma własny transport i handluje ładunkami.
tutaj spedytor ma pod sobą kilka aut, oraz również sprzedaje ładunki które dostaje. zasada jest taka, że te lepsze daje swoim kierowcom, a gorsze sprzedaje zewnętrznym przewoźnikom. też musi mieć bazę własnych przewoźników.
c. firma nie handluje ładunkami zajmuje się tylko transportem.
spedytor organizuje transporty dla klientów i uzupełnia je ładunkami od znajomch firm i z giełd internetowych. musis mieć bazę firm zlecających przewozy.
w pierwszych dwóch wypadkach organizacja pracy jest trochę nowocześniejsza, spedytor nie zajmuje się sprawami utrzymania floty i jest wynagradzany od przerobu.
natomiast w ostatniej spedytor musi być omnibusem - umieć wszystko jest odpowiedzialny za stan techniczny pojazdów, kierowców, ich zapotrzenie w karty paliwowe, zaliczki, urlopy, urządzenia do płat, wyposażenie pojazów i inne, załatwia przewozy szuka ładunków, zdobywa klienta, wystawia faktury, egzekfuje zaległości płatnicze, nadzoruje ubezpieczenia, tarczki tacho i wszelkie rzeczy.
praca taka jest o wiele trudniejsza, ale ma wielką zaletę - można się bardzo dużo nauczyć.
w pierwszych przypadkach spedytor robi się wyrobnikiem przy taśmie, ale pracuje w określonych godzinach, czasem lub zwykle przedłużonych, w ostatnim pracuje twórczo spotyka się z dzisiątkami spraw do złatwienia, pracuje na okrągło i musi być 24h/dobę do dyspozycji, trzeba zapomnieć o niedzielach i świętach.
ja na takim stanowisku pracowałem 5 lat.
Wielkie dzieki Cyryl za przedstawienie sprawy. A wiesz moze jakie trzeba spelniac wymagania,zeby zostac spedytorem? Bo jest odpowiedni kierunek studiow,ale rowniez jest takie cos jak studium policealne,po ktorym dostaje sie tytul technika-spedytora.I te studium trwa dwa lata co jest dla mnie duzym plusem.
widzisz tutaj problemem jest to, że wiedza jakiej się uczysz jest czysto teoretyczna i bez doświadczenia, zdrowego rozsądku i dużego dystansu jest mało przydatna.
wiedzy tej uczą ludzie często sami nie mający wcześniej do czynienia z tym zawodem w praktyce.
u mnie w firmie jest gość który wykłada na wyższej uczelni i robi to w miarę dobrze, opracowuje kierunki rozwoju firmy oraz również włącza się w rozmowy, ale sam sobie zostawiony na stanowisku spedytora w jeden dzień narobiłby start na 10 000zł.
ja każdemu spedytorowi poleciłbym zrobić prawo jazdy na ciężarówkę i w ramch praktyki pojeździć rok i zobaczyć jak działa trensport od wewnątrz.
bardzo trudno współpracuje się ze spedytorem, który nie zna przepisów drogowych, czasu pracy i topografii, którego byle kierowca zrobi w trąbę i to nawet nie jest najgorsze, najgorsze jest to, że jako przedstawiciel firmy wychodzi na osobą niekompetentną.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 14:53 przez Cyryl, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja wlasnie tak myslalem,zeby na kilka lat jezdzic zawodowo poki nie ma zony i dzieci,a pozniej pracowac jako spedytor,ktory raczej jest codziennie w domu,nie?I jeszcze jedna prosba,jakbys mogl podac srednie zarobki spedytora. Tak mniej wiecej,bo wiadomo,ze zalezy to od firmy i "owocow pracy".
Rejestracja:19 maja 2007, 9:20 Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-
to tez zależy od rodzaju spedycji, bo na międzynarodową to trzeba przynajmniej jeden język prefekt umieć(w mowie i w piśmie), z wykształceniem to różnie, bardzo dużo ofert jest co wystarczy średnie,no i wiedza teoretyczna ( bo troche trzeba wiedzieć...)
_________________ ...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...
Rejestracja:19 maja 2007, 9:20 Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-
NMZC ps. język w tym wszystkim jest w sumie najwarzniejszy bo można umieć teorie a nie umieć sie dogadać i tu już pojawia sie problerm bo z takiego spedytora to nic nie bedzie
_________________ ...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...
Rejestracja:19 maja 2007, 9:20 Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-
Dokładnie to nie wiem ( dopiero zaczynam) i nie będe mówić ile , ale to zależy od rodzaju spedycji ( to co kolega wcześniej napisał) no i firmy w której się pracuje( w każdej firmie jest inaczej) plusem tej pracy jest to ze jest się na miejscu
_________________ ...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...
Rejestracja:19 maja 2007, 9:20 Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-
No myśle że doświadczenie zdobyte za kierownicą przyda się spedycji, będzie łatwiej wystartować, a reszty idzie się nauczyć.... nic mi nie pozostaje tylko życzyć powodzenia
_________________ ...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę