Witam
Po latach leasingowania nowych samochodów i wydawania wszystkich zarobionych pieniążków na raty leasingowe, zdecydowałem sie na zakup osławionego, starego, dobrego Mercedesa 814(żeby wreszcze zarobić coś dla siebie

).
Wóz jest z 1993 roku, na liczniku ma przejechane 750.000 km, silniczek 6 literków, tylko pięć biegów do przodu i właśnie moje pytanie....
Toto starsznie dużo pali i wolno jeździ. Wiem ze to nie wyścigówka ale 85km/h(obroty ok 2200)i spalanie przy tej prędkości o zgrozo ok 20 l/100km!!
Jest to izoterma na 15 palet, wiec dosyć duże pudło mam za plecami ale chyba 20 litrów to za duzo(a moze sie myle?).
Jeśli tak ma być to trudno ale na radyjku pytałem ludzi to twierdza ze to wina tylnego mostu, że wolny. Pytanie tylko, jak założę szybki most to czy ten dziadek wciągnie sia na górke z towarem. Poza tym jaki to ma być most tzn jakie ma oznaczenia, gdzie to kupić i ile kasy na to przeznaczyć muszę. Czy znaczenie ma również skrzynia biegów. Czy mogę założć turbinę do tego motoru...
Aha, fatanie prowadzi sie w koleinach, wozi go mało do rowu nie wpadne, co za cholera??
A z drugiej strony naprawde jestem pod wrażeniem. Auto które ma niemalże 15 lat, jest zwarte, nic nie puka, stuka,puka , nie dymi nie smrodzi, pali od pierwszego, nic sie nie urywa itp.
Przez ostatnie 6 lat przejechałem ponad 800 tys. km nowym Iveco Daily 65C15 i szczerze mówiąc lepiej jeździ mi sie tym 15 letnim klamotem

niż tym super luksusowym badziewiem za które wywaliłem 200 tys złotych

.
Jeśli możecie mi coś poradzić na w/w problemy to poproszę o pomoc. Gdzie kupować graty nowe i używane. Może macie jakieś swoje zaprzyjaźnione warsztaty które nie rąbią ludzi i pracują dzień i noc....
Ufff, dużo tego ale początki sa trudne(poczułem sie jak małolat

)
Pozdrawiam Marcin
Ps. Szukam kontaktu z wariatami którzy mają fioła na punkcie tego wozu, bo pytań mam wiele więcej a moi znajomi z transportu uważają mnie raczej za wariata, ze zdecydowałem sie na zakup tej maszyny

i nic mi nie potrafią doradzić
