Autor
Wiadomość
Tytuł: Połówki
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 13:36
Posty: 10
Lokalizacja: Wadowice

Czy może ktoś wytłumaczyć działanie półbiegów
kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Podpisuje się do apelu kolegi Optimara.Ostanio się nad tym zastanowialem ,ale do jakiś głebszych wniosków nie doszedłem.Czekamy z optimarem na odpowiedz.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2006, 16:07
Posty: 32

Z tego co słyszałem to półbieg jest po to żeby np. truck przy redukcji na niższy bieg nie tracił za szybko obrotów...Tzn. nie wrzuca sie całego biegu niżej, tylko "0.5" [nie jestem pewnien tej wypowiedzi]


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Pomaga przy np. podjeździe pod górę... gdy zrzucimy o bieg obroty będą za wysokie...a o pół biegu już w sam raz... ;-).
Cytuj:
kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół
Z tym jest w każdym aucie troszkę inaczej.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
Cytuj:
kiedy jak jak z tym guzikiem jak sie włacza do góry a jak na dół
Z tym jest w każdym aucie troszkę inaczej.
Wiem ze w Volvie to chyba ten czerowny guzik z przodu lewarka.Tylko jakoś dziwnie jest w Actrosie.Jakos sie sprzeglo wdusza i cos sie całym lewarkiem robi.Domyslam sie ze wlasnie w Volvie to dusimy sprzęgło i wrzucamy połowkę i puszczamy sprzeglo.
A może ktoś kto jezdził Actrosem bądz jezdzi wyjasnic jak to działa?:>


Nie będe zakładł nowego tematu.Czy ktoś może mi powiedziec zasade działania skrzyni górnej/ dolnej?? Kiedy ich sie używa??[/b]


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

O chryste.... SZUKAJ opcja i wszystko jasne.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 22:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wiesz ile wyników mi wyskoczy?? Duuużoo....


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Wiesz ile masz czasu ? Duuużo... Jak się czego bardzo chce... I jak to napisał Cyryl informacje które sam znajdziesz zdobędziesz na dłużej zostaną w głowie.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 wrz 2006, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No dobra.Wpłynołes mi na Ambicje.Szukam xD


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2006, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Pólbiegi to tak jakby dodatkowa skrzynia dwubiegowa za właściwą skrzynią.Obniża przełożenie każdego biegu o połowę.I tak np.w skrzyni szesnastobiegowej są cztery biegi niskie,cztery wysokie i połowki,co daje 4x2x2=16.W skrzyni dwunastobiegowej [np.Volvo,Scania] są trzy biegi niskie,trzy wysokie i połówki co daje 3x2x2=12.Na lewarku jest dzwigienka,którą włącza się półbiegi.Jedziemy np.na czwórce,przelączamy dzwigienkę i nic się nie dzieje.Dopiero aż wciśniemy sprzęgło,połowka zaskakuje.Można też zmieniać o 1,5 biegu,tzn.cały bieg+połówka.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2006, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Półbiegi służą głównie optymalnej i szybkiej zmianie biegów...Np jadąc pod górkę(nie wielką) możemy sobie zredukować o pół biegu(redukcja o cały bieg może okazać się błednym podejściem gdyż silnik bedzie pracował na wyższych-czytaj za wysokich na dane warunki obrotach i spalał niepotrzebnie zbyt dużo paliwa...).Połówki wymyślono także po to,że szybko można nimi zadziałać-dużo szybciej niż przy normalnej redukcji o cały bieg...Moim zdaniem to dogodne rozwiązanie... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2006, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wogle mówiac wynalezienie połówek to genialny pomysł.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 4:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

każdy silnik ma jakieś optymalne obroty, na których pracując może wykorzystywać swoją moc, która poza nimi drastycznie spada. więc dla pojazdu, gdzie obciążenie jest duże a zakres optymalnych obrotów mały, bo we wspólczesnych ciężarówkach jest to przedział 400 obrotów na minutę, musi być dużo biegów.
w skrzyni można dołożyć w choince - na głównym wałku jeszcze drugą ilość trybów, jednak wystarczy aby zmienić przełożenie główne i na tych samych biegach (trybach) mamy inny zakres obrotów.
więc w zasadzie standardowa skrzynia ZF jest czterobiegowa z podwójną zmianą głównego przełożenia: jedno górna dolna skrzynia, drugie połówki.

sama nazwa półbieg, jest tylko kwestią tej nazwy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 9:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

I sama skrzynia,mimo,że ma 16 biegów jest bardzo prosta w budowie,bo składa się z głównej przekładni czterobiegowej+dwie przekładnie dwubiegowe,jedna od podziału na skrzynie niską i wysoką,a druga od połówek.Na lewarku są właśnie od tego te dwa przełączniki.Jednym przechodzi się ze skrzyni niskiej na wysoką,a drugim zmienia się połówki.Można też w niektórych rozwiązaniach przechodzić ze skrzyni niskiej na wysoką poprzez energiczne popchnięcie lewarka z pozycji luzu w prawo,jest to tzw."przebitka".W MB Actrosie do włączania półbiegów służy ten przycisk na lewarku z lewej strony.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 10:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze dodam, że jeżeli uszkodzeniu ulegnie jeden tryb powiedzmy najwyższego biegu, to skutkiem tego nie będzie "chodzić" bieg 4 dół i góra, oraz 8 dół i góra.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 13:36
Posty: 10
Lokalizacja: Wadowice

Dobra chłopaki ja to wszystko rozumie jak działa skrzynia
tylko chodzi mi oto że jade naprzykład na 3 i chce zejsc na 2i pół co robie,albo jade na 4 i chce skoczyc na 4i pół lub zasada przeskoku o półtorej biegu. :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jadąc na 3 (dużej) i chcąc dać pół niżej, przłączasz pstryczek i sprzęgłem dajesz "enter" i masz małą 3 (2,5).

Jadąc na dużej 4 i chcąc dać małą 5 (4,5) przałączasz pstryczek i włączasz 5 bieg.


Co do 1,5 wyżej. To przykładowo startujesz z małej 3 (2,5) i następnie dajesz dużą 4. Jak można sobie policzyć 4-2,5=1,5. :lol: :twisted:


Tu masz przykład skrzyni MANa TGA:

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A Rozumiem że ten przycisk to od połówek a suwak od Skrzyni górnej/dolnej.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

NIE! Przałącznik licząc od dołu - pionowy - to zakres skrzyni (mała/duża), poziomy to przełącznik półbiegów a ten przycisk w gałce to ComfortShift, charakterystyczny dla MANa (tak więc uzywasz tego zamiast sprzegła) . Jasno napisałem?? Chyba nie trzeba rysować??


Tytuł:
Post Wysłano: 22 wrz 2006, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Pazdz wez wyluzuj.BArdzo jasno przestawiłes sytuację.Dzięki. Nie zauważyłem tego przycisku niżej. Thnx bardzo.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: