Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2015, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Witam, posiadam dwie solówki 270DCI, obie mają takie same skrzynie biegów oraz opony 315/80/22,5. Auta natomiast mają prawdopodobnie inne mosty, gdyż pierwsza z nich przy prędkości 90km/h osiąga obroty rzędu ok. 1650/min, natomiast druga przy prędkości 90 km/h ma 2100 obrotów/min.!!! (wybiegając już grubo poza zielone pole obrotomierza!!!) Co za tym idzie, ta druga osiąga znacznie wyższe spalania oscylujące przy 25-27l/100km, gdy ta pierwsza czasem zadowala się 22-23l/100km. Podejrzewam iż druga ciężarówka mogła być pierwotnie używana w jakiejś dystrybucji miejskiej lub czymś podobnym, dlatego ktoś zdecydował się na kupując nowe auto na taki most, jednak gdy auto robi "trasy" jak w moim przypadku jest to bardzo nie praktyczne.

Moje pytania to:
1. Czy ktoś się orientuje ile rodzai mostów i z jakimi przełożeniami stosowane były w tych modelach?
2. Jakie jest optymalne przełożenie dla tego auta biorąc pod uwagę, iż robi on raczej długie trasy po kraju.
3. Czy mosty z ciągników siodłowych (420dci, 400dci) będą pasować do solówki?
4. Czy zaleca się wymienić cały kompletny most, czy można tylko wkład? Jak korzystniej?


Post Wysłano: 08 sty 2015, 1:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dziwne, że na tak dużych kołach, masz tak gigantyczne obroty, polecam sprawdzić dokładnie tabliczki znamionowe na skrzyniach.

Oczywiście same wkłady.

Na PW podeślij vin i zadzwoń jutro pod wieczór coś spróbujemy ustalić.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 sty 2015, 9:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Cytuj:
Dziwne, że na tak dużych kołach, masz tak gigantyczne obroty, polecam sprawdzić dokładnie tabliczki znamionowe na skrzyniach.
Na skrzyniach czy na mostach??
Na moście niestety nie ma tabliczki znamionowej. Byłem w serwisie i po Vinie powiedzieli mi, że był w niej seryjnie zamontowany most 8:37 natomiast w tej która ma niższe obroty przy 90km/h 10:37. Nie można jednak wykluczyć, iż międzyczasie coś było kombinowane w którejś z nich, gdyż nie mam ich od nowości.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: