» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 01 paź 2014, 8:47

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 23 gru 2013, 17:10 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 gru 2013, 16:44
GG: 0
Samochód: man 8.108-8.153
Jaka jest prawidłowa wartość bezpiecznika termicznego znajdującego się na cewce, która znajduje się na silniku dmuchawy nagrzewnicy wewnątrz kabiny w Man 8.103-8.153 L2000 1994 rok. Napięcie powinno być 24V. A jaka jest wartość temperatury tego bezpiecznika termicznego, tzw. opornika. Nie mogę odczytać ze starego. Jaki tam ma być ten tzw. bezpiecznik (opornik). Robiąć obejście tego bezpiecznika dmuchawa działa, czyli spalony sam ten bezpiecznik (opornik). Bez tego nie ma nadmuchu w kabinie. Jak tą cewkę należy zamontować na silniku na tej opasce bardziej z przodu czy z tyłu. Wydaje mi się, że powinna ona być jak najbardziej w ciągu powietrza aby ją chłodziło . Dlaczego nowy opornik spalił się po miesiącu a był nowy cały element cewka zielona z trzema złączami i żółty kabelek. Ten opornik jest zgrzany na dwóch pionowych drucikach (nie lutowany). Co może być powodem spalenia się tego opornika (bezpiecznika) po miesiącu. Ja go usutuowałem na tej opasce na silniczku od tyłu. Może powietrze go dobrze nie owiewało. Wydaje mi się , że powinien on być od przodu bardziej.
[EDIT]
To jaki ma być ten bezpiecznik termiczny (zwany potocznie opornikiem)? Jaką ma mieć wartość temperatury, ile stopni 280, 300 więcej a może mniej? Jaki symbol tego elementu? On wyłącza lub zwalnia pracę silniczka dmuchawy po osiągnięciu danej temperatury. Jego obejście powoduje straszne nagrzewanie się całego elementu do zarzenia się włącznie. Bez nadmuchu i ogrzewania w kabinie strasznie źle się jeździ.


Ostatnio zmieniony 08 sty 2014, 22:44 przez Jester, łącznie zmieniany 2 razy
Połączone posty. Proszę korzystać z opcji "Zmień"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 23 gru 2013, 22:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Lokalizacja: kurpie
GG: 0
Ten bezpiecznik termiczny nic nie reguluje , jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem i spaleniem .
Jeśli rezystor zbyt mocno się grzeje może silnik zbyt ciężko się kręci lub jest uszkodzony .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 23 gru 2013, 22:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
kiedyś spalił mi sie właśnie taki opornik - wylutowałem go i na Wolumenie "elektronik" dobrał mi podobny parametry były prawie takie same (dobierał na podstawie wyglądu i opisu do czego ma służyć.
po wlutowaniu działał bez zarzutu.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 23 gru 2013, 23:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 gru 2013, 16:44
GG: 0
Samochód: man 8.108-8.153
Zgadza się. Ten malutki bezpiecznik odcina prąd i chroni przed spaleniem i przegrzaniem. Ale ma on jakąś wartość temperatury w stopniach (np 300°). I o tą wartość mi chodzi. W moim przypadku on się musiał spalić. Silnik działa gdy bezpiecznik się obejdzie. Co może być powodem spalenia się tego bezpiecznika po miesiącu?
[EDIT]
Silnik nowy kupiony w Opoltransie ale pochodzenia chińskiego. Cewka z tym opornikiem (zielony walec z trzema przyłączami na wsuwki i z żółtym kabelkiem oraz z tym opornikiem) też nowe. A po miesiącu opornik się spalił. Czyli albo silnik ciężko się kręci albo ta cewka źle umieszczona, tzn. za bardzo od zewnątrz? Może powinna być bardziej w środku aby ją lepiej nadmuch powietrza owiewał?
[EDIT]
Ta cewka z opornikiem jest oryginał. Nowy silnik głośniejszy i może trochę ciężej się kręci od starego. Ale jak stwierdzić jednoznacznie czy silnik kręci się za ciężko


Ostatnio zmieniony 08 sty 2014, 15:45 przez Jester, łącznie zmieniany 1 raz
Proszę nie pisać posta-pod-postem tylko korzystać z opcji "Zmień"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 24 gru 2013, 8:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
z dmuchawy idzie troszkę niższa temperatura jaka jest w silniku.
pobierany prąd mozna sprawdzić miernikiem.
jeżeli założyłeś części z opoltransu nie oczekiwał bym cudów tym samym i mniejszych oporów.
ten opornik służy chyba do regulacji obrotów (już nie pamiętam) czyli wolniej - szybciej masz taką możliwość w pokrętle na desce rozdzielczej.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 24 gru 2013, 13:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 gru 2013, 16:44
GG: 0
Samochód: man 8.108-8.153
Znam tą budowę. Rozbierałem 8 razy. Chodzi mi o wartość bezpiecznika termicznego (tego co się najczęściej pali) na ile on jest stopni. I jak wywnioskować czy wyciągnięty silnik dmuchawy kręci się za ciężko czy odpowiednio?
[EDIT]
Jak tu można dołączyć zdjęcie?
[EDIT]
Bezpiecznik termiczny: jaki zakres napięcia pracy (auto ma instalację na 24v); jaki prąd pracy (ile amper); jaka temperatura odcięcia napięcia (ile stopni); jaka maksymalna temperatura pracy (ile stopni). Tylko o to mi chodzi


Ostatnio zmieniony 08 sty 2014, 15:47 przez Jester, łącznie zmieniany 1 raz
Proszę nie pisać posta-pod-postem!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 24 gru 2013, 16:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
cipeczka pisze:
Bezpiecznik termiczny: jaki zakres napięcia pracy (auto ma instalację na 24v); jaki prąd pracy (ile amper); jaka temperatura odcięcia napięcia (ile stopni); jaka maksymalna temperatura pracy (ile stopni). Tylko o to mi chodzi


chłopie pisałem ci że zabrem swój na wzór - był tak samo "mało czytelny" zero opisów na obudowie - elektronik dobrał mi po krótkiej pogadance do czego ma służyć i gdzie jest zamontowany.
mój pojazd wtedy miał mniej lat niż twój obecnie więc nie licz na to że uda ci sie odczytać cokolwiek, a jak wymieniasz takie małe rzeczy to sie po prostu nie pamięta o parametrach.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 24 gru 2013, 19:43 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 gru 2013, 16:44
GG: 0
Samochód: man 8.108-8.153
Nawet z nowej części nie idzie dojść jakie parametry bezpiecznika. Jest tak: R1 1521c 7901.
[EDIT]
Albo: R1 152 k 790 1 albo k.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 27 gru 2013, 9:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Lokalizacja: kurpie
GG: 0
Wejdz sobie na stronę TME i tam sobie zamów kilka różnych myślę że jak założysz na sto parę stopni to będzie ok .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy