Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2013, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2013, 12:14
Posty: 4

Witam.
Prosze sie nie smiac - jestem w tej dziedzinie troche laikiem pytanie bedzie banalne...

Wiec tak mam lat 25 posiadam prawo jazdy kat b. i troche gotowki... chcial bym kupic 1 samochod do odsniezania i wziasc udzial w przetargu (wiadomo wygrywa cena najnizsza i to nie zawsze..).ale mniejsza o to. Moje pytanie brzmi jakie powinieneem zrobic prawo jazdy aby obslugiwac taka piaskarko-solarke??? KAT C +E czy jakie ?? nie smiejcie sie , nigdy nie mialem wczesniej nie jezdzilem ciezarowka wiec nie wiem ..Odsniezanie chcial bym zaczac dopiero za rok bo w tym roku jest juz za pozno na zgloszenia. Moje drugie pytanie - jakie auto bylo by dobre??? mam tylko 70 tys.. czy wogole pchac sie w ten biznes bo to tylko sezonowe na zime...obsluzylbym jedna gmie zawsze by tam cos grosza zostalo, firme bym zarejestrowal jedno osobowe jak by poszlo cos nie tak to bym zawiesil.. Prosze was zmotoryzowanych o porady. Dzieki Wielkie,
Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 lis 2013, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Prawko kat. C. Co do papierów "firmy" to nie powiem dokładnie, bo się nie znam.

Auto do odśnieżania to wg. mnie musi mieć napęd 4x4 lub jeszcze lepiej 6x6, zwłaszcza jeśli mówimy o terenach wiejskich - a takie wozy kosztują, i to rząd wielkości więcej niż 4x2. A gdzie kasa na sprzęt - pług i solarkę? Coś mi się wydaje że czasy Starów i Jelczy skrzyniowych z samym lemieszem odeszły już w niepamięć ;)

Musiałbyś się zorientować jak to wygląda w Twojej okolicy, jakie mają wymagania, jakie stawki - zmiennych trochę jest. Mój znajomy parę lat się bawił w odśnieżanie w sąsiedniej gminie - właśnie skrzyniowym Starem 200, ale zrezygnował - nie miał szans w konkurencji z dużymi firmami, które dysponowały sprzętem (również zapasowym) jak i ludźmi.

Co do sezonowości roboty - auto można czasowo wyrejestrować, a działalność zawiesić. Bez kwalifikacji wstępnej (i pewnie dodatkowych papierów w firmie, tj. licencji) i tak ciężko będzie wymyślić inną robotę, już o tym że transport tak starym autem (mowa o autach 4x4/6x6; stosunkowo duże spalanie; bez normy euro, albo euro 1 - wysokie opłaty drogowe) nie będzie opłacalny.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 13 lis 2013, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

jaka kategoria, to zależy na jakie auto się zdecydujesz, może być dostawczy 4x4, Unimog, jak i TATRA 8x8.

poza tym wybór auta zależy również od warunków jakie będą w przetargu, bo zlecający może zaznaczyć jakieś wymagania od pojazdu wykonującego zlecenie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 lis 2013, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2013, 12:14
Posty: 4

Dzieki Wielkie za odpowiedzi:)

Czyli tak rasumujac wystarczy mi samo C bo z tego co czytam to E to na jakies przewozy. Sprawy zakladania i zawieszania firmy oraz podatki mam opanowane. Ja chce kupic ciagnik razem ze solarka. Plug sie dokupi. W sepecyfikacji odsniezania tych gmin to co roku widze na przetargach te same wytyczne czyli do tych gmin co chce to: ciagnik 150km minimum, 4m3 zaladunku, 2 osie o napedzie nic nie pisze ze musi byc 4x4, widze w internecie jest duzo ofert solarek z napedem 4x2. Powiedzcie mi jaka marka sie zainteresowac??? chce kupic z anglii czy lepiej gdzies z UE niemcy ??? przkladka slyzalem najtansza bedzie w Dafie a w volvo ponoc najdrozsza, jaki silnik wybrac aby w miare malo palil i jakie to bedzie orientacyjnie spalanie oraz koszty ubezpieczenia tak mniej wiecej..I co Panowie myslicie np o takim
http://trucks.autotrader.co.uk/used-tru ... f/model/55

lub takim:

http://trucks.autotrader.co.uk/used-tru ... 266bde51ab

Nawet (tak mi sie wydaje) oplacajac pozniej u nas vat i przkladke kierownicy wyjdzie taniej takie auto niz kupione u nas czy w krajach ue.

Dzieki za odpowiedzi,
Pozdrawiam


Post Wysłano: 14 lis 2013, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

kat. E jest do przyczep, więc wyluzuj ;)

Co do wymagań minimalnych to ok. ale 150km to trochę mało - musisz mieć ponad 4 tony ładowności przecież i pchać jeszcze śnieg.

Teraz co do napędów - zależy od tego gdzie jeździsz. Pewną wskazówką będzie to czym jeździli poprzedni wykonawcy - żeby nie było tak że zawalisz bo auto nie da rady... Ja wiem że to raczej marna opcja dla świeżaka, ale Star 266 by dał radę w każdych warunkach... Tylko o ekonomię i warunki pracy lepiej nie pytać... Za to jest tani w zakupie.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 14 lis 2013, 4:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

trochę kolego mylisz pojęcia, bo piszesz o kupnie ciągnika i teraz np. ja nie wiem o jaki chodzi:
o rolniczy, na to wystarczy kat. B,
o samochodowy siodłowy lub balastowy, ale ten nie mają skrzyni ładunkowej więc i ładowności, znaczy że ten piasek to chyba do kabiny.

natomiast co do strony po której jest kierownica, samochód ten będzie najprawdopodobniej rejestrowany jako specjalny lub używany do celów specjalnych, a te nie muszą mieć kierownicy z lewej. patrz zamiatarki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 lis 2013, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2013, 12:14
Posty: 4

Nie myle pojec :D , Cal czas mi chodzi o ciagnik siodlowy ( auto) a nie rolniczy chodzi mi o auto z piaskarko-solarka + plug . Z tego co mowisz to bede mogl jezdzic z kierownica po prawej stronie caly czas ale na to potrzebne mi chyba ubepieczenie bo nie ma legalizacji rejestracji takich aut w polsce bo ostatnio mieli uchwalic ale nie przeszlo to...


Post Wysłano: 15 lis 2013, 4:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

ciągnik siodłowy nie jest przeznaczony do montażu skrzyni ładunkowej.
do tego służy samochód ciężarowy w formie chassis (http://www.secco.com.br/agrale/images/08-2005.jpg) czyli rama z zespołem napędowym, kabinę kierowcy montuje według zamówienia producent.
tak są sprzedawane samochody ciężarowe w salonach, a jednym z pracowników jest inżynier od zabudowy, który doradzając klientowi na podstawie jego potrzeb i utrzymując kontakt z firmami od zabudów, realizuje zamówienie, czyli powoduje, że klient otrzymuje samochód w całości według tego co potrzebuje.

natomiast co do samochodów z kierownicą po prawej stronie: jeżeli chciałbyś zarejestrować to auto, jako normalny samochód ciężarowy, to masz rację, ale jako piaskarko-solarka czy pługo-piaskarka, będzie samochodem specjalnym lub używanym do celów specjalnych (pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji), a to zezwala na umieszczenie stanowiska kierowcy po prawej stronie jeżeli wyposażenie to - pług itp. nie będzie zdejmowane i nie będzie możliwości używania tego pojazdu jak zwykłego samochodu ciężarowego - (http://www.bys.com.pl/portal/menu/38/za ... warki.html).

wszystkim nam pługo-piaskarka kojarzy się ze zwykłą wywrotką z doczepionym pługiem i pojemnikiem na piach z rozrzutnikiem wrzuconym na skrzynie ładunkową, która w lecie pracuje jako zwykły samochód, ale tak nie musi być.

w zależności od pojazdu na jakim zamontowane będzie to wyposażenie, możesz potrzebować prawo jazdy kat. B (http://www.mmszczecin.pl/photo/1684056/ ... wo%C5%9Bci), C1, lub C.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 lis 2013, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2013, 12:14
Posty: 4

dzieki Wielkie. Duzo mi pomogles !
Powiedz mi jeszcze jaka jest roznica miedzy c a c1 . Czy tutaj chodzi o wielkosc samochodu czy o co ze sie roznia??? Robiac ogolnie na c to nie bedzie wlaczone c1 ???? nie wiem jeszcze jakim autem bede jezdzil ale takim minimum 150koni 2 lub 3 osie z duza przestrzenia zaladunkowa minimum 4 m3 . dzieki


Post Wysłano: 16 lis 2013, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Mam jedno pytanie do Ciebie Kolego:
Cytuj:
W sepecyfikacji odsniezania tych gmin to co roku widze na przetargach te same wytyczne czyli do tych gmin co chce to: ciagnik 150km minimum, 4m3 zaladunku, 2 osie o napedzie nic nie pisze ze musi byc 4x4, widze w internecie jest duzo ofert solarek z napedem 4x2.
Powiedz mi co oznacza według Ciebie dwie osie o napędzie w tej specyfikacji :?: Czy to nie to samo co 4X4 :?: Bo w tym zdaniu są dwie informacje przeczące sobie. Co do tego pytania po co chcesz robić kat. C1 jeśli się nie mylę to obowiązuje pojazdy solowe do 7,5 T za to kat. C obowiązuje pojazdy solowe bez ograniczenia. Od siebie doradzał bym poczytać troszkę więcej na temat tego typu działalności, za nim włożysz nie małe pieniądze w sprzęt.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 17 lis 2013, 7:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

A co jak nie wygrasz przetargu? I auto będzie stało cały rok. Druga sprawa awaria sprzętu, musisz posiadać rezerwę a jeśli jej nie masz to musisz kogoś wynająć i zapłacić po wykonanej robocie. A pieniążki z gminy możesz dopiero dostać po upływie 30 dni.
A tu trzeba zatankować, zasypać piaskiem albo solą a to są koszta.
Przemyśl dokładnie, bo wydać kasę na sprzęt lub się zadłużyć nie jest trudno ale potem to trzeba spłacać.
Nie lepiej wystartować na odśnieżanie terenów przemysłowych chodzi mi o parkingi, podjazdy pod rampy itd. mniejszym sprzętem?

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: