Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sie 2013, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2013, 0:02
Posty: 65
GG: 502603
Samochód: Sam jesteś samochód.
Lokalizacja: Szczecin

Witam, przyszło na to że i ja proszę o konsultacje :mrgreen:

Tradycyjnie rozrysowałem skrzyżowanko (po kliknięciu troszkę się powiększy)

Obrazek

Sytuacja taka, wjeżdżam na zielonym, jadę pasem do skrętu w lewo, czekam na możliwość wyjazdu ze skrzyżowania. W tym czasie z prawej strony nadjeżdza samochód, który chce jechać prosto (czyli tam gdzie ja). Światło zmienia się na czerwone, samochody z naprzeciwka stają - mogę przejechać. Ale on w sumie też. Znajoma mnie zapytała dlaczego jadę przed tym z prawej, ja jej wytłumaczyć nie umiałem :roll:


Post Wysłano: 17 sie 2013, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Proste. On ma linię warunkowego zatrzymania, te trójkąty na ziemi. A ty jesteś na drodze z pierszeństwem. Mogłeś narysować gdzie twoje autko a gdzie tego drugiego.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 17 sie 2013, 12:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2013, 0:02
Posty: 65
GG: 502603
Samochód: Sam jesteś samochód.
Lokalizacja: Szczecin

No tak ale skoro działa sygnalizacja świetlna, to znaki nie obowiązują :P


Post Wysłano: 17 sie 2013, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

pojazdy, które wjeżdżąją na skrzyżowanie mają obowiązek umożliwienia zjazdu ze skrzyżowania pojazdom, które już znajdują się na tym skrzyżowaniu.

kolejna sprawa to jeżeli nie masz możliwości zjazdu ze skrzyżowania nie powinieneś na nie wjeżdżać zarówno ty ( zakładam że byłeś pierwszy i teoretycznie powinieneś spokojnie zjechać) jak i ten z prawej strony (bo jak raz ty byłeś na skrzyżowaniu).

takich skrzyżowań będzie coraz mniej bo unia nakazała tzw: lewoskręt czyli takie wyregulowanie bądź ustawienie świateł by pojazdy skręcające w lewo miały swój sygnalizator - wtedy problem się automatycznie rozwiążę (na razie jest jak jest).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 sie 2013, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2013, 12:35
Posty: 21

Cytuj:
takich skrzyżowań będzie coraz mniej bo unia nakazała tzw: lewoskręt czyli takie wyregulowanie bądź ustawienie świateł by pojazdy skręcające w lewo miały swój sygnalizator - wtedy problem się automatycznie rozwiążę (na razie jest jak jest).
a coś na poparcie tego twierdzenia że UE coś nakazała, chodzi mi o konkretny zapis - jestes w stanie podac ?

_________________
A B BE C CE D DE T


Post Wysłano: 17 sie 2013, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
a coś na poparcie tego twierdzenia że UE coś nakazała, chodzi mi o konkretny zapis - jestes w stanie podac ?
Najprostrze rozwiązanie problemu "pytalnego" , to :arrow: Poczytaj sobie aktualne Prawo O Ruchu Drogowym z poprawkami :roll:

Co do UE >>> taki paragraf jeszcze nie wszedł w użycie, ale jest rozpatrywany.

Jednym z pierwszych krajów, który podobny problem rozwiązał jest Brazylia :!:

Tam na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną MUSI być osobny sygnalizator do skrętu w lewo lub skręt w lewo jest KOMPLETNIE ZABRONIONY :arrow:

Aby skręcić w lewo musisz zrobić rundę na następnym skrzyżowaniu :arrow: t.j. w prawo, w prawo, w prawo i prosto :!:

Nie mają z tym problemu "nowe" miasta.
"Stare" mają ograniczenia lub sygnalizację.

Co kraj , to obyczaj :mrgreen:

W Polsce ..... Przepisy są po to , aby je olewać.
Skutki są widoczne u blacharza i w portfelu coponiektórych "rajdowców ulicznych".

Literówka .....

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, 20:48 przez Szofer-WAW, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 sie 2013, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
takich skrzyżowań będzie coraz mniej bo unia nakazała tzw: lewoskręt czyli takie wyregulowanie bądź ustawienie świateł by pojazdy skręcające w lewo miały swój sygnalizator - wtedy problem się automatycznie rozwiążę (na razie jest jak jest).
a coś na poparcie tego twierdzenia że UE coś nakazała, chodzi mi o konkretny zapis - jestes w stanie podac ?
źle się wyraziłem.
chodziło o dofinansowanie UE do projektów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego gdzie wiele projektów zawierających ten element (lewoskret) ma zdecydowanie większą szansę na realizację.
takie pojekty były już realizowane i finansowane z pożyczek z EBI w piewszych latach XXI wieku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 sie 2013, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
Tam na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną MUSI być osobny sygnalizator do skrętu w lewo lub skręt w lewo jest KOMPLETNIE ZABRONIONY :arrow:

Aby skręcić w lewo musisz zrobić rundę na następnym skrzyżowaniu :arrow: t.j. w prawo, w prawo, w prawo i prosto :!:

Na tym rysunku, musi być osobny sygnalizator? A niby czemu?
Pełno skrzyżowań takich jest że lewoskręt i jazda na wprost mają razem zielone.

Gość zadał pytanie i została mu udzielona odpowiedź więc po co jakieś pierdołki z ustawami.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 17 sie 2013, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Skutki są widoczne u blacharza i w portwelu coponiektórych "rajdowców ulicznych".
Szkoda, że nie w księgarniach ze słownikami i Twoim portWelu.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 18 sie 2013, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2013, 12:35
Posty: 21

Cytuj:
Cytuj:
a coś na poparcie tego twierdzenia że UE coś nakazała, chodzi mi o konkretny zapis - jestes w stanie podac ?
Najprostrze rozwiązanie problemu "pytalnego" , to :arrow: Poczytaj sobie aktualne Prawo O Ruchu Drogowym z poprawkami :roll:

Co do UE >>> taki paragraf jeszcze nie wszedł w użycie, ale jest rozpatrywany.
Tak się składa, że ani "nie aktualne" ani "aktualne" PRD z poprawkami nic na ten temat nie mówi :)
chyba, że jesteś w stanie podać stosowny zapis - to bardzo chętnie zapoznam się z takowymi :)

a jeśli idzie o "jakieś rozpatrywanie paragrafu" - to też możesz podać stosowny dokument - bo opowiadanie, że coś jest rozpatrywane - to albo podajemy projekt (najlepiej link) albo opowiadamy bajki szoferze:)
Cytuj:
źle się wyraziłem.
chodziło o dofinansowanie UE do projektów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego gdzie wiele projektów zawierających ten element (lewoskret) ma zdecydowanie większą szansę na realizację.
takie pojekty były już realizowane i finansowane z pożyczek z EBI w piewszych latach XXI wieku.
Tak ?:) A ja myślalem, że lewoskręt zwany inaczej bezkolizyjnym funkcjonuje w PL, od minimum roku 2003 :) Pisząc to mam na mysli sygnalizator S-3 w lewo, a stosowne rozporzadzenie to:

Dz.U.2003.220.2181

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

oraz Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

Pozdrawiam :)

_________________
A B BE C CE D DE T


Post Wysłano: 18 sie 2013, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Tak się składa, że ani "nie aktualne" ani "aktualne" PRD z poprawkami nic na ten temat nie mówi...
dlaczego?

z tego co rozumiem na tym skrzyżowaniu jest sygnalizator ogólny, który w razie zapalonego zielonego sygnału wymaga przy skręcie w lewo przepuszczenia jadących z przeciwka na wprost i skręcających w prawo.

po pierwsze:
nawet mając zielony sygnał nie możemy wjeżdżać na skrzyżowanie, nie mając możliwości opuszczenia go. więc w tym przypadku na skrzyżowanie może wjechać tylko jedno auto, a następne muszą czekać przed sygnalizatorem na linii warunkowego zatrzymania.
jeżeli pierwszemu uda się skręcić i mamy jeszcze zielony sygnał - wjeżdżamy, jeżeli nie to nie.

po drugie:
nawet mając zielony sygnał nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie, jeżeli tego skrzyżowania nie opuścili ci, którzy mieli otwarty ruch.

reasumując, na takie skrzyżowania wjeżdża aut tyle ile się zmieści, najczęściej nie mając możliwości opuszczenia tego skrzyżowania w jednym cyklu. próbując zjechać wchodzą w konflikt z innymi kierowcami podobnie przestrzegającymi prawa, wjeżdżającymi na skrzyżowanie wiedząc, że i tak w tym momencie nie przejadą, najczęściej obtrąbiając innych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 sie 2013, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2013, 12:35
Posty: 21

a dlatego, że "dygesję" o lewoskrętach z sygnalizatorem S-3 opisano w stosownych rozporządzeniach, a nie prd i nie występuje żadna potrzeba wprowadzania dyrektyw UE, bo funkcjonuje to od wielu lat :). Pamiętam również stare czasy, kiedy to można często było spotkać sygnalizator S-2 z warunkowym skrętem w lewo (teraz to chyba zupełnie nie możliwe)

Pozdrawiam :)

_________________
A B BE C CE D DE T


Post Wysłano: 19 sie 2013, 5:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

prawo o ruchu drogowym nie zezwala na wjazd bez możliwości jego opuszczenia na każde skrzyżowanie i na to bez sygnalizacji świetlnej i na to z sygnalizacją.
a mając zielony sygnał nie wolno nam wjeżdżać na skrzyżowanie jest w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych od zawsze. przynajmniej od lat '70-tych.

a to czy się skręca w prawo, lewo czy jedzie prosto nic nie zmienia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 sie 2013, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2013, 12:35
Posty: 21

taaaaa jasne, a organizacja ruchu na skrzyżowaniu i cykl świetlny dla sygnalizatorów s1 i s3 jest identyczny Twoim zdaniem ? Nie neguję, że przy sygnale zielonym można "bezobciachowo jechać" tylko wskazuję że "lewoskrety" są różne i nic tu po dyrektywach UE, bo sprawa od dawna jest jasna i klarowna :)

_________________
A B BE C CE D DE T


Post Wysłano: 04 wrz 2013, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2013, 12:33
Posty: 1

Dlatego to się nazywa skrzyżowaniem bezkolizyjnym :)


Post Wysłano: 06 wrz 2013, 0:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Dlatego to się nazywa skrzyżowaniem bezkolizyjnym :)
Hmmmm
Ciekawostka :!: :?:

W polskim "Kodeksie Drogowym" (Prawo o Ruchu Drogowym z 1997 roku) nie figuruje "paragraf" w którym istnieje jakikolwiek zapis o skrzyżowaniu bezkolizyjnym , tak samo jak nie ma zapisu o czymś co popularnie zwane jest RONDEM .....

Czy były ostatnio jakieś "nowości" w "paragrafach" :?:
Czy Ja jestem ślepy 8)

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 06 wrz 2013, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 7:40
Posty: 183

Pamiętam również stare czasy, kiedy to można często było spotkać sygnalizator S-2 z warunkowym skrętem w lewo (teraz to chyba zupełnie nie możliwe)


Jest kolego skrzyżowanie w Radomiu z takim właśnie sygnalizatorem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: