Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 maja 2013, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2013, 13:11
Posty: 4

Witajcie, muszę dosyć szybko kupić solówkę o ładowności ok 10t (8 to raczej za mało). Kwota jaką chcę wydać to ok 50 000PLN

W temacie ciężarówek jestem zielony, chciałbym aby w miarę mało paliła (jakie jest realne spalanie w trasie?) i była dosyć niezawodna.

Jakich marek szukać, DAF, MAN, Scania, Volvo, Renault? Co najmniej pali i jest w miarę bezawaryjne?


Post Wysłano: 19 maja 2013, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy

Jaka zabudowa?
Najmniej palą takie, które stoją na placach w komisach.
Niezawodna - nie ma takich pojazdów są tylko takie, o które kierowca i właściciel dba i dlatego jeżdżą.
Jak masz słabe pojęcie to może daruj sobie ten "byznes" z molochem typu np."tesco" - to oni głownie potrzebuja takie pojazdy do dystrybucji.
aha jeszcze jedno na 10 ton ładowności to musisz szukać 3 osiowego pojazdu i tu masz wybór marek mocno ograniczony.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2013, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Kup Stara. Ładowności ma 6 a kładziesz nawet 10 i ogień na tłoki i aż mruczy! :D żarcik oczywiście. Przy tej kwocie będzie ciężko kupić coś fajnego tzn. chodzi mi o rocznik. Wyszczególnij jaką zabudowę chcesz, co masz wozić bo to ważne jak się komuś doradza żeby wiedzieć pod jaką pracę dopasować podpowiedź. Najtaniej wyjdzie Cię i tak zakup Renault Premium albo jakiego Iveco Stralis bo tak jak wspomniał przedmówca możesz potrzebować już 3 osiowego auta. Możesz się rozejrzeć za Scanią z serii P jeden z kolegów z forum taką jeździł. Może znajdziesz jakiegoś Dafa CF. Zależy też czy potrzebna Ci kabina sypialna czy dzienna. Tak jak jednak wspomniałem na początku opisz do jakiej pracy jest to auto potrzebne będziemy myśleć nad doborem.


Post Wysłano: 20 maja 2013, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Daf w takich pieniądzach będzie na silniku 315 z eindhoven czyli jak najbardziej polecam

Volvo FM/FH to wiadomo.

Premium najlepiej 340/385/400 bez awaryjne wozy.

Scania polecam silnik 380pde

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 maja 2013, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2013, 13:11
Posty: 4

Sorka że nie pisałem, ale byłem zbytnio zapracowany.

Przemyślałem trochę sprawę i chcę, a w zasadzie muszę kupić 3 osiówke, ładowność 12t, kabina obojętnie - transport na terenie województwa. Co do spalania to jest to dosyć istotne bo od tego zależą koszta utrzymania. Miesięcznie planuję przebiegi ok 6000km. Samochód będzie wyjeżdżał załadowany na maksa a wracał raczej lekko załadowany. Co do pieniędzy to widzę że 50tyś mało na 3 osie, więc jestem skłonny dać do 70 za coś przyzwoitego.

Nie miałem do czynienia z ciężarówkami, tylko z busami i przeraża mnie trochę silnik o pojemności rzędu 10l - chodzi o spalanie, chociaż wiem że 6l załadowany spali pewnie tyle samo, jak nie więcej. Chyba że się mylę...

Acha i jeśli chodzi o zabudowę to kontener (najlepiej), plandeka minimum 18 palet. Docelowo przesyłki paletowe :)


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Sorka że nie pisałem, ale byłem zbytnio zapracowany.

Przemyślałem trochę sprawę i chcę, a w zasadzie muszę kupić 3 osiówke, ładowność 12t, kabina obojętnie - transport na terenie województwa. Co do spalania to jest to dosyć istotne bo od tego zależą koszta utrzymania. Miesięcznie planuję przebiegi ok 6000km. Samochód będzie wyjeżdżał załadowany na maksa a wracał raczej lekko załadowany. Co do pieniędzy to widzę że 50tyś mało na 3 osie, więc jestem skłonny dać do 70 za coś przyzwoitego.

Nie miałem do czynienia z ciężarówkami, tylko z busami i przeraża mnie trochę silnik o pojemności rzędu 10l - chodzi o spalanie, chociaż wiem że 6l załadowany spali pewnie tyle samo, jak nie więcej. Chyba że się mylę...

Acha i jeśli chodzi o zabudowę to kontener (najlepiej), plandeka minimum 18 palet. Docelowo przesyłki paletowe :)
winda też?
jeżeli to spożywka to powinna być chłodnia lub izoterma.
wielkiego wyboru nie ma.
Man może jakiegoś mercedesa znajdzisz ale w większości to pojazdy po dystrybucji w molochach więc mocno zmęczone.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2013, 13:11
Posty: 4

Winda też, ale to już mniejszy problem kupić. Spożywka raczej nie, ogólnie palety, pudełka, słoiki - wszystko co wejdzie na pake oprócz rzeczy szybko psujących się, więc zabudowa nie gra większej roli.

Najbardziej rozchodzi mi się o spalanie. Aby to wszystko było opłacalne samochód musi palić ok 26l przy normalnej jeździe.

Znalazłem co mnie interesuje na dzień dzisiejszy:

http://otomoto.pl/scania-94-260-T3027676.html

http://otomoto.pl/man-20-280-26-343-18- ... 27517.html


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Ja celował bym w mocniejszy silnik - słabszy nie znaczy oszczędniejszy... chyba że jezdzić będzie po płaskim. ale na 3 ośke to według mnie ponad 300 musi być


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2013, 13:11
Posty: 4

Jeśli chodzi o moc to w zasadzie się z wami zgadzam. A powiedzcie mi jak to jest ze spalaniem na pusto i z pełnym załadunkiem. Drogi na Lubelszczyźnie są w zasadzie płaskie i nie obfitują w górki... :)


Post Wysłano: 25 maja 2013, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

W zasadzie zdania są mocno podzielone, ja mam 2 trzy-ośki Tga 410 ,Daf 105 -460 i palą tyle co kolegi Volvo fm 290. Sugeruję motor od 360km ,może z czsem przyczepa będzie potrzebna? :>


Post Wysłano: 25 maja 2013, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Jak jazda po Polsce to bierz Mana F2000, a będziesz zadowolony.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: