wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Kupno solówki z ładownością 10-12T
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39849
Strona 1 z 1

Autor:  Byzon [ 19 maja 2013, 13:16 ]
Tytuł:  Kupno solówki z ładownością 10-12T

Witajcie, muszę dosyć szybko kupić solówkę o ładowności ok 10t (8 to raczej za mało). Kwota jaką chcę wydać to ok 50 000PLN

W temacie ciężarówek jestem zielony, chciałbym aby w miarę mało paliła (jakie jest realne spalanie w trasie?) i była dosyć niezawodna.

Jakich marek szukać, DAF, MAN, Scania, Volvo, Renault? Co najmniej pali i jest w miarę bezawaryjne?

Autor:  zzx [ 19 maja 2013, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Jaka zabudowa?
Najmniej palą takie, które stoją na placach w komisach.
Niezawodna - nie ma takich pojazdów są tylko takie, o które kierowca i właściciel dba i dlatego jeżdżą.
Jak masz słabe pojęcie to może daruj sobie ten "byznes" z molochem typu np."tesco" - to oni głownie potrzebuja takie pojazdy do dystrybucji.
aha jeszcze jedno na 10 ton ładowności to musisz szukać 3 osiowego pojazdu i tu masz wybór marek mocno ograniczony.

Autor:  jabson [ 20 maja 2013, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Kup Stara. Ładowności ma 6 a kładziesz nawet 10 i ogień na tłoki i aż mruczy! :D żarcik oczywiście. Przy tej kwocie będzie ciężko kupić coś fajnego tzn. chodzi mi o rocznik. Wyszczególnij jaką zabudowę chcesz, co masz wozić bo to ważne jak się komuś doradza żeby wiedzieć pod jaką pracę dopasować podpowiedź. Najtaniej wyjdzie Cię i tak zakup Renault Premium albo jakiego Iveco Stralis bo tak jak wspomniał przedmówca możesz potrzebować już 3 osiowego auta. Możesz się rozejrzeć za Scanią z serii P jeden z kolegów z forum taką jeździł. Może znajdziesz jakiegoś Dafa CF. Zależy też czy potrzebna Ci kabina sypialna czy dzienna. Tak jak jednak wspomniałem na początku opisz do jakiej pracy jest to auto potrzebne będziemy myśleć nad doborem.

Autor:  MechanikSochaczew [ 20 maja 2013, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Daf w takich pieniądzach będzie na silniku 315 z eindhoven czyli jak najbardziej polecam

Volvo FM/FH to wiadomo.

Premium najlepiej 340/385/400 bez awaryjne wozy.

Scania polecam silnik 380pde

Autor:  Byzon [ 20 maja 2013, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Sorka że nie pisałem, ale byłem zbytnio zapracowany.

Przemyślałem trochę sprawę i chcę, a w zasadzie muszę kupić 3 osiówke, ładowność 12t, kabina obojętnie - transport na terenie województwa. Co do spalania to jest to dosyć istotne bo od tego zależą koszta utrzymania. Miesięcznie planuję przebiegi ok 6000km. Samochód będzie wyjeżdżał załadowany na maksa a wracał raczej lekko załadowany. Co do pieniędzy to widzę że 50tyś mało na 3 osie, więc jestem skłonny dać do 70 za coś przyzwoitego.

Nie miałem do czynienia z ciężarówkami, tylko z busami i przeraża mnie trochę silnik o pojemności rzędu 10l - chodzi o spalanie, chociaż wiem że 6l załadowany spali pewnie tyle samo, jak nie więcej. Chyba że się mylę...

Acha i jeśli chodzi o zabudowę to kontener (najlepiej), plandeka minimum 18 palet. Docelowo przesyłki paletowe :)

Autor:  zzx [ 20 maja 2013, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Cytuj:
Sorka że nie pisałem, ale byłem zbytnio zapracowany.

Przemyślałem trochę sprawę i chcę, a w zasadzie muszę kupić 3 osiówke, ładowność 12t, kabina obojętnie - transport na terenie województwa. Co do spalania to jest to dosyć istotne bo od tego zależą koszta utrzymania. Miesięcznie planuję przebiegi ok 6000km. Samochód będzie wyjeżdżał załadowany na maksa a wracał raczej lekko załadowany. Co do pieniędzy to widzę że 50tyś mało na 3 osie, więc jestem skłonny dać do 70 za coś przyzwoitego.

Nie miałem do czynienia z ciężarówkami, tylko z busami i przeraża mnie trochę silnik o pojemności rzędu 10l - chodzi o spalanie, chociaż wiem że 6l załadowany spali pewnie tyle samo, jak nie więcej. Chyba że się mylę...

Acha i jeśli chodzi o zabudowę to kontener (najlepiej), plandeka minimum 18 palet. Docelowo przesyłki paletowe :)
winda też?
jeżeli to spożywka to powinna być chłodnia lub izoterma.
wielkiego wyboru nie ma.
Man może jakiegoś mercedesa znajdzisz ale w większości to pojazdy po dystrybucji w molochach więc mocno zmęczone.

Autor:  Byzon [ 20 maja 2013, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Winda też, ale to już mniejszy problem kupić. Spożywka raczej nie, ogólnie palety, pudełka, słoiki - wszystko co wejdzie na pake oprócz rzeczy szybko psujących się, więc zabudowa nie gra większej roli.

Najbardziej rozchodzi mi się o spalanie. Aby to wszystko było opłacalne samochód musi palić ok 26l przy normalnej jeździe.

Znalazłem co mnie interesuje na dzień dzisiejszy:

http://otomoto.pl/scania-94-260-T3027676.html

http://otomoto.pl/man-20-280-26-343-18- ... 27517.html

Autor:  JĘDREK [ 20 maja 2013, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Ja celował bym w mocniejszy silnik - słabszy nie znaczy oszczędniejszy... chyba że jezdzić będzie po płaskim. ale na 3 ośke to według mnie ponad 300 musi być

Autor:  Byzon [ 20 maja 2013, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Jeśli chodzi o moc to w zasadzie się z wami zgadzam. A powiedzcie mi jak to jest ze spalaniem na pusto i z pełnym załadunkiem. Drogi na Lubelszczyźnie są w zasadzie płaskie i nie obfitują w górki... :)

Autor:  zwoli [ 25 maja 2013, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

W zasadzie zdania są mocno podzielone, ja mam 2 trzy-ośki Tga 410 ,Daf 105 -460 i palą tyle co kolegi Volvo fm 290. Sugeruję motor od 360km ,może z czsem przyczepa będzie potrzebna? :>

Autor:  Kwiatula [ 25 maja 2013, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Kupno solówki z ładownością 10-12T

Jak jazda po Polsce to bierz Mana F2000, a będziesz zadowolony.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/