Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2013, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:12
Posty: 19
Samochód: FH12
Lokalizacja: Mazowieckie

Volvo FH12 380KM z 1998 roku. Po odpaleniu silnika wskazówka prędkościomierza leci do końca skali, zamyka zegar i wraca z powrotem na zero. Oczywiście tacho też rysuje tę linię. Z kolei wskazówka obrotomierza startuje dopiero po około 10 sekundach. Później wszystko jest dobrze.

Sprawdzałem masę z przodu na kabinę, połączenia hebla, połączenia w skrzynce akumulatorów, wszystko to jest ok.
W czym jeszcze może być problem?


Post Wysłano: 13 sty 2013, 13:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2007, 18:56
Posty: 103
Lokalizacja: pod tatrami

sprawdź alternator... regulator napięcia...
obrotomierz nie pokazuje nic przy braku ładowania, jak padł mi kiedyś alternator to nie miałem obrotomierza a jak już padały akumulatory to i tacho wybijało na maksa tam i nazad...


Post Wysłano: 13 sty 2013, 15:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Ja w MANie LE2000, miałem podobny problem, gdy uległa uszkodzeniu wiązka od impulsatora.


Post Wysłano: 13 sty 2013, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:12
Posty: 19
Samochód: FH12
Lokalizacja: Mazowieckie

Sprawdzałem połączenia przy alternatorze, oczyściłem wszystkie. Regulator założyłem nowy, bo już była końcówka. Wraz to samo.
Wiązka od impulsatora? Która to w Volvie?


Post Wysłano: 13 sty 2013, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ginie zasilanie lub płyta padła .


Post Wysłano: 13 sty 2013, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Co do prędkościomierza, to w Volvie które posiadamy (FH12 97r.) wskazówka prędkościomierza robi dokładnie to samo co u Ciebie po każdorazowym włożeniu tarczki do tachografu. Tacho było sprawdzane podczas legalizacji i nie było z tym żadnych problemów.


Post Wysłano: 13 sty 2013, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 20:24
Posty: 17
GG: 0

U mnie w Volvie jest identyczny problem jak opisujecie. W lato był problem tylko ze wskazówką prędkościomierza, teraz podczas mrozów doszło jeszcze to co opisuje mariusz_e, czyli przez pierwszą minute po odpaleniu tacho staje, obrotomierz nic nie wskazuje, a przy ruszeniu stoi również prędkościomierz. Później wszystko wraca do normy.
Słyszałem hipotezę, że to może wina słabej baterii w tacho.


Post Wysłano: 14 sty 2013, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Mówią że zimne luty.


Post Wysłano: 15 sty 2013, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 20:24
Posty: 17
GG: 0

Że jak?


Post Wysłano: 21 sty 2013, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:12
Posty: 19
Samochód: FH12
Lokalizacja: Mazowieckie

Teraz do tego wszystkiego przestał działać ten mały zegarek i tarczka się nie kręci. Rysuje ale stoi w miejscu.


Post Wysłano: 25 sty 2013, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

Cytuj:
Volvo FH12 380KM z 1998 roku. Po odpaleniu silnika wskazówka prędkościomierza leci do końca skali, zamyka zegar i wraca z powrotem na zero. Oczywiście tacho też rysuje tę linię. Z kolei wskazówka obrotomierza startuje dopiero po około 10 sekundach. Później wszystko jest dobrze.

Sprawdzałem masę z przodu na kabinę, połączenia hebla, połączenia w skrzynce akumulatorów, wszystko to jest ok.
W czym jeszcze może być problem?
dla mnie to jest winapłyty na 99% miałem taki sam przypadek


Post Wysłano: 31 mar 2013, 8:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:12
Posty: 19
Samochód: FH12
Lokalizacja: Mazowieckie

Oczywiście winna była płyta. Na szczęście dało się ją naprawić. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: