Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sie 2012, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2012, 13:32
Posty: 2

Witam wszystkich prowadze firmę z 2 ciągnikami od dłuższego czasu kusi mnie żeby nie kupować nowych naczep na miejsce wysłużonych chłodni.
Postanowiłem więc poszukać po różnych firmach możliwości zaczepienia się jako podwykonawca.
Z racji tego postanowiłem się podzielić doświadczeniem zdobytym na powyższy temat .
Opisze wam stawki , warunki i podejście.
Będę się starać robić 1 recenzję tygodniowo .

Pierwszą firmą którą odwiedziłem był Nagel Polska ( nie mylic kuehne nagel)
Suche fakty po spotkaniu i przeczytaniu umowy:
-stawka 0,65 e za kilometr
-zwrot mautu PL = 0 DE=0,10e/km CZ=0,07e/km SK=0,07e/km S=0,02e/km
-przebieg gwarantowany ok. 10 tyś km
-stałe trasy
-karta paliwowa na paliwo do agregatu
-abonament za nadajnik GPS 200 zł netto
-bardzo rozbudowany system kar np. 50 zł nieodebranie telefonu ,100 zł nie ubranie stroju firmowego , 200 zł spóźnienie 5 minut na lini
-kary także za odstępstwo od trasy do 2 zł za każdy nieprawidłowy "ping" Nadajnika GPS
-praca 23-26 dni w budzie
-postoje i spóźnienia załadowców , rozładowców bezpłatne

Umowa ewidentnie jednostronna , zniechęcająca zawierająca wiele załączników dająca zleceniodawcy wiele mozliwości ukarania przewoźnika (np. 10 tyś zł za złapanie auta w skupie palet) bardzo ściśle określająca wymagania wobec przewoźnika łaćznie z obowiązkiem informowania o sprawach finansowych , kadrowych , zakupach w firmie .

Po przeliczeniu sobie stwierdziłem że przy pensji kierowcy 48 groszy za km powinno mi zostawać około 8-9 tysięcy zł z jednego ciągnika .
Skontaktowałem się z kilkoma firmami będącymi podwykonawcami ( rozmowy z włascicielami , dyspozytorami) i wtedy czar prysł.
Wygląda to następująco :
-stawka 0,665 - 3% za płatność w tydzień
-kilometrowo około 8 tyś km /mc
-kierowcy nie mają czasu odetchnąć
-z auta zostaje około 2-3 tyś na miesiąc ( w firmie która już pospłacała leasingi)
-bardzo surowy system kar obniżających zarobek
-jeden pan powiedział że Nagel się "ZRabenił"
-częste postoje na załadunkach
-wymaganie od kierowców szybkości Lufthansy
-nierealne terminy zał/rozł
-spadająca od dłuższego czasu stawka

Po zrobieniu bilansu stwierdziłem jednak że nie warto bo 2-3 tyś na miesiąc przy cenie jednej opony na przód 1700 to nie pieniądze.


W najbliższym czasie opiszę warunki w Schade Polska ,Raben PL , Mandersloot , Duda trans
Pozdrawiam


Post Wysłano: 03 sie 2012, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 22:35
Posty: 8
GG: 0
Samochód: bmw 645i, magnum dxi

moim zdaniem ciekawy temat, osobiście bardzo mnie interesuje opinia na temat Dudy.

_________________
przepraszam za brak polskich liter (angielski laptop)


Post Wysłano: 03 sie 2012, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

fakt ciekawy temat, a szczególnie stawka.
o takich drobiazgach jak kara za wszystko nie warto nawet pisać.
ciekawe czy spedycje zejdą jeszcze kiedyś na ziemię bo jeżeli tak sa konstruowane umowy to są na księżycu.
napisz jeszcze jakie sa możliwości wypowiedzenia - zerwania umowy no i jakie konsekwencje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 sie 2012, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Nick kolegi mówi sam za siebie :) Mam nadzieje, że recenzje rzeczywiście będą się pojawiać, bo szczerze mówiąc przydadzą się ;)

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 03 sie 2012, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2012, 13:32
Posty: 2

Cytuj:
napisz jeszcze jakie sa możliwości wypowiedzenia - zerwania umowy no i jakie konsekwencje.


Wypowiedzenie umowy 3 miesiące , lub 1 jeśli przewoznik zlamal umowę przy czym Nagel zostawia sobie możliwość dochodzenia swoich roszczeń na skutek zerwania umowy przez przewoźnika.

Umowa z Nagla liczy 17 stron oraz 19 załączników po około 7-9 stron każdy co daje w sumie około 200 stron . Brak możliwości negocjowania stawki w wypadku zmiany cen paliwa.
Jak już pisałem wcześniej umowa strasznie jednostronna .


Dziś byłem także na pierwszym spotkaniu w Schade w Będzinie , wrażenia pozytywne dostałem już wzór umowy liczy 12 stron bez żadnych załączników , z możliwością negocjowania stawek co miesiąc po podaniu przez Orlen średniej ważonej ceny ON na kolejny miesiąc.
Suche fakty:
-stawka narazie niedokładnie określona pomiędzy 0,7-0,75
-jedyny koszt w czasie trwania umowy to wynajem naczepy 150 e /mc
-szybka płatność na poczatku umowy żeby złapać płynność
-trasy w kółku powroty na pusto więc małe zużycie
-brak systemu kar , obowiązuje zasada 3 spoźnienia pod rząd 150 zł kary
-możliwość tankowania paliwa Schade i kompensowania
-możliwość serwisu w dobrej cenie auta w zakresie umiejetności mechaników
-możliwosć zakupu tańszych opon i części
-możliwość odpłatnego/bezpłatnego parkowania (zależy od obłożenia)
-przegląd naczepy raz w mc w Schade
-pełny zwrot maut wg. normy Euro 5 w każdym kraju
-przebiegi w okolicach 10-12 tyś możliwość robienia mniejszych jeśli kierowca nie chce jezdzić w weekendy lub większycch jeśli jest Budo-Lubny
-umowa bardzo prosta przejrzysta nie jest jednostronna
-możliwość promocyjnego zakupu auta w DAF Schade w DE

W poniedziałek będe dzwonił do 2 podwykonawców którzy już współpracują z Schade żeby mieć możliwość wysłuchania jak to działa w praktyce

Więcej o Schade w poniedziałek.

We wtorek o 13.00 Duda
Jeśli ktoś ma pytania chętnie odpowiem


Post Wysłano: 04 sie 2012, 0:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
stawka 0,665 -
po UE za ledwo 3zł? :/
Cytuj:
przebiegi w okolicach 10-12 tyś możliwość robienia mniejszych
jeśli jest robota poukładana to 10-12tys km zrobić i być co weekend w domu to nie jest problem, naturalnie nie po kraju.

Temat ciekawy sam się tym interesuje od pewnego czasu, jednak pewien znajomy po kilku przygodach ze spedycjami odradzał. Te wszystkie jednostronne kary to straszna utopia. Czekam na dalsze opinie :wink:


Post Wysłano: 04 sie 2012, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lut 2011, 3:30
Posty: 47

"Z racji tego postanowiłem się podzielić doświadczeniem zdobytym na powyższy temat "
Bardzo pożyteczny wątek.Dzięki za podniesienie tematu Joe.
Powodzenia


Post Wysłano: 04 sie 2012, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Też jestem ciekaw jak sprawa wygląda u Dudy bo dość często do mnie dzwonią i proponują współprace. Dostałem już chyba z 10 mail (wraz z warunkami współpracy). Gdzieś czytałem że przy wynajmie naczep od nich nie jest tak rewelacyjnie bo naczepa musi zrobić 7k km w ciągu miesiąca a jak się nie uda (np podpisujemy umowę w połowie miesiąca lub spedytor da nam takie trasy ze więcej się stoi niż jeździ) to płaci się kary. Ile w tym prawdy nie wiem ale chętnie dowiedziałbym się czegoś nowego.

Interesuje mnie też prawda na temat współpracy z taka firma na jak: Colian Logistic Sp. z o.o.


Post Wysłano: 04 sie 2012, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Stawka za kilometr na zestawie to dla mnie kpina. Od kilometra to można płacić busiarzom. Zestaw będzie kwitł pod magazynem 2 dni czekając na załadunek za darmo bo nie jedzie to nie zarabia.


Post Wysłano: 04 sie 2012, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Interesuje mnie też prawda na temat współpracy z taka firma na jak: Colian Logistic Sp. z o.
Ogólnikowo, stawka 2.9zł za pusty/pełny km, nie ma wymogu podpisania umowy, średnie przebiegi wachają się podobno od 1800 do 2200km w tygodniu, oczywiście praca po kraju. To są informację od dyspozytora z którym miałem okazję kilka razy współpracować, dość konkretny człowiek.


Post Wysłano: 04 sie 2012, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

igoR84: Prawie rok temu zaproponowali mi to co wklejam nizej.

1. Stawki jakie proponujemy to 2,80 zł za każdy km(ładowny / pusty )
2. Rozliczamy się w cyklu tygodniowym.
3. Termin płatności 45 dni (przez pierwszy miesiąc możliwy termin 14 dni, następnie możliwy termin 14 dni ze skonto 2%).
4. Nie musimy podpisywać żadnej umowy. Może Pan wstawić auto na próbę i w każdej chwili się wycofać jeśli nie będzie pan zadowolony ze współpracy.
5. Organizujemy pracę dla kierowcy przez cały tydzień, w każdy weekend auto zjeżdża na bazę.
6. Firanka, wysokość naczepy 2,60m, wskazane pasy i narożniki

Co ciekawe 95% są to zlecenia bezpośrednio od klientów i nie biorą zleceń od innych spedycji, przebiegi od 2200 km do 2800 tygodniowo w zależności do chęci kierowcy.

Tyle wiem z rozmowy natomiast jak to faktycznie wygląda? Tzn czy faktycznie płacą w terminie (ewentualnie jakie opóźnienia), czy są jakieś inne problemy np. długi okres oczekiwania na załadunek lub rozładunek (nie chodzi mi o 4h oczekiwania tylko raczej o takie powyżej 10h).


Post Wysłano: 10 sie 2012, 12:47

witam kolego może coś napiszesz po spotkaniach z podwykonawcami oraz co proponują w innych spedycjach pozdrawiam temat bardzo ciekawy


Post Wysłano: 12 sie 2012, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2008, 22:08
Posty: 61
GG: 0
Samochód: ISUZU

Świetny temat , Schade na razie w miare wygląda ciekawe jakie są suche fakty.
Może nie na miejscu ale powiem cos o pewnej spedycji z danii F...a. A konkretnie z lądu bo jest jeszcze oddział na wyspie, ale to zasadniczo to samo. Stawki 0.75-0.82 euro zwrot wszystkich opłat typu most , tunel, opłaty drogowe. Karty paliwowe. Żadnego wymieniania palet to plus. Naczepa od nich 300-500 euro zależy jak się uda dogadać. Robota moim zdaniem nie poukładana. Nie mogę powiedzieć jednoznacznie że totalnie żle bo trafiało się i super tygodnie ale były i totalne porażki. Przepinki naczep, obciążenia za braki w naczepach jak się nie zgłosiło od razu czegoś po przepince. Ilość załadunków rozładunków czasem 1-1 czasem 1-8 i nie kiedy się przeciągały te kurierskie jazdy. Czasem miałem wrażenie że mieli motto gdzie bus nie wjedzie tam zestaw da rade. W danii po ostatnim rozładunku pierwsze 100-150km do 1 załadunku gratis jazda. Troszkę mieli nie wymiarowe mapy bo z kółka na dk-benelux potrafiło zniknąć około 100-200km. Generalnie wypłacalni problemów nie było. Jednakże mocno bym się zastanowił czy do nich iść.

Z niecierpliwością czekam na dalsze recenzje.


Post Wysłano: 15 sie 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Przeglądając sobie "Trailera" zwróciłem uwagę na takie ogłoszenie :
poszukujemy przewoźników
zapewniamy atrakcyjne ... od 1e za km w kółkach
opiekę PL spedytorów
zwrot kosztów myta promów itd
na czerwono: natychmiastowe płatności po fax CMR
www.one-solution-logistics.de

Zwróciłem uwagę bo stawka nie spotykana do tej pory w tym temacie,
nie wiadomo jak w praktyce, sprawdzić nie zaszkodzi to nic nie kosztuje,

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 15 sie 2012, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 maja 2007, 19:04
Posty: 118
GG: 0
Lokalizacja: Grudziądz

W "polskim trakerze" też były jakieś ogłoszenia , że od 1euro/km.

_________________
http://fifus.picturepush.com/ --> http://remigiuszwiniewski.picturepush.com/


Post Wysłano: 07 wrz 2012, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 288
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

a macie jakieś info o niemieckiej Spedycji OHL ? warto iść z nimi na współprace ?


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2010, 16:07
Posty: 90
GG: 3168594
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Cytuj:

W poniedziałek będe dzwonił do 2 podwykonawców którzy już współpracują z Schade żeby mieć możliwość wysłuchania jak to działa w praktyce

Więcej o Schade w poniedziałek.

We wtorek o 13.00 Duda
Jeśli ktoś ma pytania chętnie odpowiem
Jakieś nowe wieści :?:


Post Wysłano: 12 wrz 2012, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2008, 22:08
Posty: 61
GG: 0
Samochód: ISUZU

Cytuj:
Cytuj:

W poniedziałek będe dzwonił do 2 podwykonawców którzy już współpracują z Schade żeby mieć możliwość wysłuchania jak to działa w praktyce

Więcej o Schade w poniedziałek.

We wtorek o 13.00 Duda
Jeśli ktoś ma pytania chętnie odpowiem
Jakieś nowe wieści :?:

Właśnie bo temat był super i nastała cisza


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 17:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

być może założyciel tematu został w kolejnej firmie "zabity" stawką.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2012, 19:22
Posty: 5

Pracuję w firmie Francuskiej i aktualnie poszukujemy podwykonawców (z własnymi naczepami lub mozliwość pracy z mopją naczepą za której używanie oczywiście nie obciążam)


PŁACIMY ZA KM PUSTE I LADOWNE (PŁACIMY ZA KM Z GPS SAMOCHODU)
samochod robi w tygodniu od 2700 do 3400 km
paliwo i promy kryję ja (mozliwość uzgodnienia stawki za "czyste km" = tzn. uzgadniamy stawkę po paliwie gdyż za paliwo płacę ja i nie obciążam przewoźnika (ustalamy do tego maksymalną średnia miesięczną normę)

trasy: UK, F, Benelux

termin płatności 30 dni
jeśli jest ktos zainteresowany to proszę o email: outsidermz@hotmail.com


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: