Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2011, 23:24
Posty: 6
GG: 0

Witam
Potrzebuje wzór zaświadczenia o nieprowadzenia pojazdu.Chcę podkreśli że jestem właścicielem i kierowcą.W sieci dostępne są OŚWIADCZENIA dla kierowców, a nie DLA WŁAŚCICIELA.I drugie pytanie czy ''żółte' tarczki nadal obowiązują(w marcu 2011r miałem kontrole ITD i do ''żółtych'' tarczek inspektor się NIE DOCZEPIŁ).


Liczę na szybkie odpowiedzi.

Z góry dziękuje.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

wzór jest ten sam, piszesz jak kierowcy tylko kierowce wpisujesz siebie PROSTE
żółte tarczki nie obowiązują już
teraz tylko http://ec.europa.eu/transport/road/soci ... ies_en.htm


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Ja jestem na samozatrudnieniu i tez pisze sobie na tym samym druku
Nieraz sie zastanawiam po cholere to pisac (wiem wiem taki wymog)

Przecierz w czasie kontroli to ja jestem osobiscie i moge napisac oswiadczenie na miejscu

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

nie możesz, zaświadczenie musi być wypełnione komputerowo i wystawione w siedzibie firmy:)
tak to jako właściciel byś sobie pisał co Ci się podoba i kiedy Ci się podoba, zrobiłem takie sobie zaświadczenie in blanco to mi nie przyjęli
więc woziłem jakiś czas w aucie taka mała drukarkę:P


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2011, 23:24
Posty: 6
GG: 0

Czyli aktualne jest zaświadczenie poniżej?.

ZAŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI (1)
(ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006 LUB AETR (2))

Należy wypełnić na komputerze lub maszynowo i podpisać przed rozpoczęciem podróży.
Należy przechowywać wraz z oryginalnymi zapisami urządzeń kontrolnych zgodnie z odpowiednimi wymogami.

Sfałszowanie zaświadczenia stanowi naruszenie przepisów


Część wypełniana przez przedsiębiorstwo
1. Nazwa przedsiębiorstwa: .......................................................................................................................................................
2. Ulica i numer, kod pocztowy, miejscowość, państwo: ...........................................................................................................
3. Numer telefonu (w tym międzynarodowy numer kierunkowy): ............................................................................................
4. Numer faksu (w tym międzynarodowy numer kierunkowy): .................................................................................................
5. Adres e-mail: ..........................................................................................................................................................................

Ja, niżej podpisany:
6. Imię i nazwisko ......................................................................................................................................................................
7. Stanowisko w przedsiębiorstwie: ..........................................................................................................................................

oświadczam, że kierowca:
8. Imię i nazwisko: .....................................................................................................................................................................
9. Data urodzenia (dzień-miesiąc-rok): ......................................................................................................................................
10. Numer prawa jazdy lub dowodu osobistego, lub paszportu: ................................................................................................
11. który rozpoczął pracę w przedsiębiorstwie dnia (dzień-miesiąc-rok): ..................................................................................

w okresie:
12. od (godzina-dzień-miesiąc-rok): ............................................................................................................................................
13. do (godzina-dzień-miesiąc-rok): ............................................................................................................................................
14. 0 przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
15. 0 przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
16. 0 miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 0 prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR (*)
18. 0 wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 0 pozostawał w gotowości (*)

20. Miejscowość: ...................................................................... Data: ....................................................................................

Podpis



21. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionym okresie nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR.

20. Miejscowość: ...................................................................... Data: ..........................................................................

Podpis kierowcy



______________
(1) Niniejszy formularz jest dostępny w formie elektronicznej i przeznaczonej do druku na stronie internetowej: http://ec.europa.eu
(2) Umowa europejska dotycząca pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe.
(*) Można wybrać tylko jedną z rubryk.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Tak, to jest aktualny wzór oświadczenia. I mam w związku z nim pytanie. jestem zatrudniony jako kierowca, ale wykonuje też w firmie inne czynności, np. jeżdżę wózkiem widłowym. Są sytuacje że przychodzę na siódmą rano i kolega bierze samochód ciężarowy, wkłada swoją kartę, a ja wykonuje inne czynności. O 15 kończę i mam wolne do następnego dnia. Czy wtedy pracodawca powinien mi wystawić dwa zaświadczenia na jeden dzień? jedno od 7-15 i zaznaczyć "wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu" i drugie od 15-7 dnia następnego i zaznaczyć "miał czas wolny od pracy lub odpoczywał" ?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Tak, to jest aktualny wzór oświadczenia. I mam w związku z nim pytanie. jestem zatrudniony jako kierowca, ale wykonuje też w firmie inne czynności, np. jeżdżę wózkiem widłowym. Są sytuacje że przychodzę na siódmą rano i kolega bierze samochód ciężarowy, wkłada swoją kartę, a ja wykonuje inne czynności. O 15 kończę i mam wolne do następnego dnia. Czy wtedy pracodawca powinien mi wystawić dwa zaświadczenia na jeden dzień? jedno od 7-15 i zaznaczyć "wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu" i drugie od 15-7 dnia następnego i zaznaczyć "miał czas wolny od pracy lub odpoczywał" ?
z uwagi na to iż w zaświadczeniu masz możliwość zaznaczenia tylko jednego pola to musisz mieć dwa osobne dokumenty.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2011, 15:17
Posty: 4
Samochód: VOLVO FH 13 440

witam.
czy kierowca- właściciel firmy też ma obowiązek posiadania aktualnego zaświadczenia?
drugie pytanie to czy tylko za ostatni okres-przerwa tygodniowa?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ma taki sam obowiązek. Masz mieć ciągłość w czasie pracy/odpoczynku 28 dni do tyłu w czasie kontroli drogowej.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Dzwoniłem właśnie w tej sprawie do itd i powiem szczerze Pani inspektor nie potrafiła dokładnie wyjaśnić
ale stwierdziła iż właśnie powinny być aż 2 zaświadczenia od do - ODPOCZYNEK , od do - PRACA , (i znowu) od do ODPOCZYNEK , i teraz np. tarczka.
a jeśli np. pracował byś 3-4 dni jako nie kierowca to wtedy
od do ODPOCZYNEK
od do (kilka dni praca inna)
od do ODPOCZYNEK.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Mniej więcej, bo możesz zaznaczyć tylko jedną pozycję na zaświadczeniu. Łatwiej jest wkładać tarczki jak nie jeździsz, a robisz co innego i niech wtedy się kręci na młotkach.
Pozostaje jeszcze pytanie za co pani inspektor bierze pieniądze jak nie potrafi dokładnie wyjaśnić podstawowych rzeczy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Dzwoniłem właśnie w tej sprawie do itd i powiem szczerze Pani inspektor nie potrafiła dokładnie wyjaśnić
ale stwierdziła iż właśnie powinny być aż 2 zaświadczenia od do - ODPOCZYNEK , od do - PRACA , (i znowu) od do ODPOCZYNEK , i teraz np. tarczka.
a jeśli np. pracował byś 3-4 dni jako nie kierowca to wtedy
od do ODPOCZYNEK
od do (kilka dni praca inna)
od do ODPOCZYNEK.
na jednym zświadczeniu może byc zaznaczona tylko jedna forma "aktywności" - czyli tylko jeden kwadracik może być przekreślony - zresztą "we wzorze unijnym" inaczej sie nie da.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2012, 23:35
Posty: 5
Samochód: daf

Witam
Trochę odgrzeję.Pracuję w hurtowni, w której jest jeden sam. pow. 3,5t i czasami nie jest jeżdżony przez dwa tygodnie a kierowca w tym czasie albo pracuje na magazynie albo jeździ sprinterem.Jak dobrze zrozumiałem to za każdy dzień od 8-16 powinien dostać zaświadczenie o innych pracach a od 16-8 o odpoczynku. Po takich dwóch tygodniach to kuźwa wyjdzie normalnie książka :shock: a wypisanie zaświadczeń zajmie 2h. Czy korzystacie z jakiegoś programu który po zczytaniu danych z karty ułatwi wystawianie zaświadczeń ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Witam
Trochę odgrzeję.Pracuję w hurtowni, w której jest jeden sam. pow. 3,5t i czasami nie jest jeżdżony przez dwa tygodnie a kierowca w tym czasie albo pracuje na magazynie albo jeździ sprinterem.Jak dobrze zrozumiałem to za każdy dzień od 8-16 powinien dostać zaświadczenie o innych pracach a od 16-8 o odpoczynku. Po takich dwóch tygodniach to kuźwa wyjdzie normalnie książka :shock: a wypisanie zaświadczeń zajmie 2h. Czy korzystacie z jakiegoś programu który po zczytaniu danych z karty ułatwi wystawianie zaświadczeń ?
1 zaswiadczenie moze byc za 2 tyg
zaznaczasz ze kierujacy nie jezdzil pojazdami podlegajacy pod AETR

:wink: pisze tak z pamieci :U

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2009, 12:21
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Mercedes

Ja mam pytanie odnośnie zaświadczenia.

Słabo ostatnio z robotą u nas i kierowca przez miesiąc nie pracuje auto też nie jeździ.
Czy można na zaświadczeniu wpisać że przez 30dni kierowca miał wolne?

Jak to się później ma do kontroli na drodze?
W takim wypadku nie mam tarczek podczas kontroli na drodze, jak do tego podchodzą kontrolujący?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2011, 19:26
Posty: 16
GG: 0

Cytuj:
Ja mam pytanie odnośnie zaświadczenia.

Słabo ostatnio z robotą u nas i kierowca przez miesiąc nie pracuje auto też nie jeździ.
Czy można na zaświadczeniu wpisać że przez 30dni kierowca miał wolne?

Jak to się później ma do kontroli na drodze?
W takim wypadku nie mam tarczek podczas kontroli na drodze, jak do tego podchodzą kontrolujący?

Wnioskuję że jesteś pracodawcą, a nawet jeśli spedytorem, dyspozytorem, kierowcą powinieneś wiedzieć takie rzeczy. Jeśli tego nie wiesz idź na kurs z zakresu czasu pracy kierowców tam Ci wszystko powiedzą, wytłumaczą.

Na drodze musisz udokumentować dzień bieżący i 28 dni wstecz, więc MUSISZ mu wypisać zaświadczenie-urlopówke , że przez te 28 dni miał wolne(nawet jak zrobisz 30 będzie dobrze) i wsio.

Wtedy podczas kontroli pokazuje taką urlopówkę i nie musi dawać do kontroli żadnych innych tarczek, co innego jak będzie kontrola w przedsiębiorstwie, ale to temat rzeka.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Cytuj:
Witam
Trochę odgrzeję.Pracuję w hurtowni, w której jest jeden sam. pow. 3,5t i czasami nie jest jeżdżony przez dwa tygodnie a kierowca w tym czasie albo pracuje na magazynie albo jeździ sprinterem.Jak dobrze zrozumiałem to za każdy dzień od 8-16 powinien dostać zaświadczenie o innych pracach a od 16-8 o odpoczynku. Po takich dwóch tygodniach to kuźwa wyjdzie normalnie książka :shock: a wypisanie zaświadczeń zajmie 2h. Czy korzystacie z jakiegoś programu który po zczytaniu danych z karty ułatwi wystawianie zaświadczeń ?
No właśnie też czytam i aż mi się wierzyć nie chce... Po prostu "mój kraj, taki piękny..."

Pracowałem przez trzy lata w podobnym systemie ale w Szkocji i to zupełnie inaczej wygląda. U nas w firmie były same sprintery, ale czasami mnie szef "wypożyczał" do innej firmy żebym się tam dla nich (albo dla nas, jeśli to de facto oni pożyczali nam ciężarówkę) pobujał dużymi. Konsultowałem się z VOSA co mam zrobić i powiedzieli, że ponieważ sprintery nie podlegają tacho, to tylko muszę mieć list od firmy z nagłówkiem mówiący o tym, że jeśli chodzi o ostatnie 28 dni to do dnia w którym zasiadłem za kółko nie wykonywałem czynnośći wymagających rejestracji tachografem i kiedy miałem ostatnią przerwę tygodniową...

Teraz z kolei pracuję sobie dorywczo, jeżdżę ciężarówką średnio trzy razy w tygodniu. Poza tym głównie zajmuję się tłumaczeniami albo robię swój research. Żadnych żółtych tarczek, żadnych zaświadczeń... Bo tu to samo prawo interpretuje się w sposób jak najmniej uciążliwy dla obywatela.

Z podanego wyżej linku można wyczytać:

Form of attestation of activities
A form attesting activities of a driver with a view to ensure compliance with drivers' hours rules was established by Decision 2009/959/EU amending Decision 2007/230/EC . This form comes only in addition to the tachograph records and should reflect activities which could not be recorded via tachograph due to technical reasons.


Dosłowne tłumaczenie tak na szybko brzmi:

Formularz legalizacji czynności służbowych.

Formularz zatwierdzający czynności służbowe kierowcy w celu zapewnienia spełnienia wymogów dotyczących czasu pracy kierowcy (blablabla). Ten formularz stosuje się jedynie w połączeniu z zapiskami tachografu i powinien odzwierciedlać czynności służbowe które nie mogły być zapisywane za pomocą tachografu z powodów technicznych.


Co mi się od razu rzuca w oczy, to użycie słowa activity (ja to tłumaczę jako czynność służbowa, ale można to przetłumaczyć na wiele sposobów - działalnosć, praca, aktywność, są ich dziesiątki, ale ODPOCZYNEK do nich nie należy).

Wiec teraz jak idę do pracy to wkładam rano kartę/tarczkę a wieczorem wyjmuję i tyle. Jak nie idę, to nie wkładam ani mi nikt nie wystawia (bo i kto by miał wystawiać, skoro sobie pracuję czasem tu, czasem tam, czasem biorę zastępstwo z agencji, czasem dla znajomego pojadę w firmie jak mu kierowca wypadnie itp). I wszystko jest w porządku, bo w myśl prawa mam ze sobą wozić zapiski czasu PRACY dot. ostatnich 28 dni...

Czy ja dobrze rozumiem, że w Polsce musiałbym ze sobą w takiej sytuacji zaświadczenia za wszystkie dni, w których nie pracowałem? I kto by mi takie zaświadczenia wypisywał, jeśli pracuję dorywczo to tu, to tam, ale nie jestem samozatrudniony?

I jeszcze jedno pytanie: jeśli w Polsce przychodzę rano do pracy, biorę auto a wieczorem je odstawiam na parking i ktoś nim jeździ na drugą zmianę, wiec nie mogę karty w nim trzymać przez noc na pauzie, to w Polsce musi mi pracodawca wystawiać zaświadczenia, że w nocy spałem? Bo na logikę tak by wynikało, skoro mi ma wystawiać za DNI w których nie pracowałem, to czemu nie miałby mi wystawiać za GODZINY w których nie pracowałem?

Nie kpię, poważnie pytam, choć cała ta papierologia wydaje mi się solidnym absurdem...

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2009, 12:21
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Mercedes

Cytuj:

Jeśli tego nie wiesz idź na kurs z zakresu czasu pracy kierowców tam Ci wszystko powiedzą, wytłumaczą.

Myślę że nie ma takiej potrzeby.
Dzięki za fachową pomoc.

Jeszcze mam jedno pytanie. :)

Jestem w trasie i wypada mi odpoczynek weekendowy czy w ten sam sposób trzeba udokumentować odpoczynek zaświadczeniem o nie prowadzeniu ?
Wszyscy macie po montowane drukarki w autach ? :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Zaświadczenie z weekendu, który kręcisz na parkingu musisz uzupełnić przy powrocie na bazę. Jeśli weekenda kręcisz w budzie to kartę masz w tachu i po sprawie. Zaświadczenie jak ci będą wystawiac, to przypilnuj żeby miało aktualną datę wystawienia, a nie np z poniedziałku następującego po tym weekendzie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zaświadczenie z weekendu, który kręcisz na parkingu musisz uzupełnić przy powrocie na bazę. Jeśli weekenda kręcisz w budzie to kartę masz w tachu i po sprawie. Zaświadczenie jak ci będą wystawiac, to przypilnuj żeby miało aktualną datę wystawienia, a nie np z poniedziałku następującego po tym weekendzie.
gdzie w przepisach jest podane że wstecznie trzeba wystawić zaświadczenie?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: