Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2010, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:45
Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz

Mam takie pytanie, mianowicie chodzi mi o to czy ciężarówkę można rozpędzić do prędkości większej niż ta na kagańcu? np z górki na luzie bo na biegu to wiem że nie bo odcina dopływ paliwa. ale na luzie?? moim zdaniem można ale miałem ostatnio małą kutnie o to i chciał bym to wyjaśnić. z góry dziękuje.

_________________
"...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."


Post Wysłano: 09 lis 2010, 17:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3585
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Na biegu też można.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 09 lis 2010, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:45
Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz

a mógł bym prosić o odpowiedz bardziej szczegółową dlaczego itp ?? :) a i mam na mysli sachochód ze sprawnymi ogranicznikami :)

_________________
"...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."


Post Wysłano: 09 lis 2010, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Ofkoz ze z górki na luzie pójdzie więcej. Tylko pozniej sie nie dziwic ze na cyfrowym tacho wyskoczy komunikat ,, Przekroczenie Predkosci"

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 09 lis 2010, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:45
Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz

jestem tego samego zdania a typek mi mowil ze jest tam jakiś sprzęt ze jak sila działa w przod ze wtedy to "coś" ma hamować pojazdem. ale z tego wynika ze holowac cieżarówki by sie nie dało.

_________________
"...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."


Post Wysłano: 09 lis 2010, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kaganiec to jest najzwyklejsze odcięcie paliwa przy określonej prędkośći a nie hamulec

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 09 lis 2010, 20:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
jestem tego samego zdania a typek mi mowil ze jest tam jakiś sprzęt ze jak sila działa w przod ze wtedy to "coś" ma hamować pojazdem. ale z tego wynika ze holowac cieżarówki by sie nie dało.
Moze chodziło mu o tempomat działający razem z retarderem a wtedy ten automatycznie na zjazdach przyhamowuje pojazd aby utrzymać wyznaczana prędkość

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 10 lis 2010, 1:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:45
Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz

tak tak przypomniało mi sie chodziło o retarder. na jakiej zasadzie to działa i czy rzeczywiście miał racje ze więcej nie da rady ??

_________________
"...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."


Post Wysłano: 10 lis 2010, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

google się zawiesiło?


Post Wysłano: 10 lis 2010, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lip 2010, 11:47
Posty: 10
GG: 4809109
Samochód: Actros
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Jest to specjalne urządzenie, którego zadaniem jest wspomaganie hamowania silnikowego na stromych zjazdach. Najczęściej montowane jest ono w ciężkich pojazdach takich jak autobusy, ciągniki siodłowe oraz pojazdy ciężarowe.
Retarder Jego działanie opiera się na hamowaniu pojazdu silnikiem przez częściowe 'zdławienie' wylotu spalin. Opór, jaki wywołuje ten proces, wykorzystywany jest do obniżenia obrotów silnika.

Montaż tego urządzenia jest bardzo przydatny, bowiem w dużych pojazdach, hamowanie silnikiem jest praktycznie niemożliwe, w sposób, w jaki odbywa się to w samochodach osobowych. Obecnie, tego typu rozwiązanie jest montowane w standardowym wyposażeniu większości aut ciężarowych.


Post Wysłano: 10 lis 2010, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Chyba pomyliłeś retarder z hamulcem wydechowym .


Post Wysłano: 11 lis 2010, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zwanym inaczej górskim.
To najczęściej spotykany rodzaj zwalniacza. Występuje pozycja załączenia i wyłączenia. Hamowanie odbywa się poprzez odcięcie wylotu spalin z silnika co powoduje że silnik pełni odtąd rolę kompresora, który to stawia bardzo duży opór. Przy włączonym hamulcu górskim słychać charakterystyczne buczenie silnika. Hamowanie jest skuteczne przy wyższych obrotach silnika (niebieskie pole na obrotomierzu).

Retarder i wszelakie inne zwalniacze to urządzenia dołączane do układu napędowego, których zadaniem najprościej mówiąc jest stawianie oporu, celem powstrzymania rozpędzania się pojazdu na zjazdach, oraz do jego hamowania. Wystepują różne konstrukcje takich zwalniaczy ze względu na budowę i zasadę działania. Istotnym parametrem takich urządzeń, w przeciwieństwie do hamulca górskiego jest możliwość regulacji siły hamowania.


Post Wysłano: 12 lis 2010, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dodam jeszcze ,ze w nowszych pojazdach ,hamulec gorski jest "dozowany" i ma 2-3 pozycje sily hamowania ,przez co kierowcy czesto myla go z intarderem ;) .


Post Wysłano: 13 lis 2010, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Posty: 65
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
Lokalizacja: Bielsko Biała

A ja dodam,że jak masz na plecach ponad 20ton,to nawet hamulec górski,nie wyhamuje sam takiej masy. Trzeba wtedy zredukować bieg,lub pomóc sobie hamulcem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: