Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lis 2010, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

Koledzy mam pytanie dotyczace pneumatyki w actrosie 98r. na pilocie od zawieszenia oprocz gozika samopoziomowania gora dol itd... sa jeszcze dwa M1 i M2.. do czego one sloza?? czymoge jakos ustawic zeby po wcisnieciu caly sie automatycznie dzwigal zeby np czegos nie urwac a na trase obnizac??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Klawisze M1 i M2 możesz zaprogramować, np. M1 na ustawienie konia w pozycji do podpięcia naczepy, a M2 do rozładunku towaru pod rampą. Dzięki temu nie musisz za każdym razem poziomować samochodu.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

A jak się ustawia te pozycje w pamięci? Pewnie komputer.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

no wlasnie jak to sie ustawia?? dodam ze mam solowke 3osiowa a nie samego konia??z gory dzieki


1. W układzie musi panować ciśnienie nominalne/pracować silnik.
2. Na pilocie wciskasz przycisk "rozblokowujący" sterowanie zawieszeniem - drugi od lewej w górnym wierszu ;)
3. Wciskasz podnoszenie/opuszczanie i z chwilą osiągnięcia żadanej wysokości wciskasz STOP i trzymasz ten klawisz.
4. Trzymając STOP wciskasz na ok. 3 sekundy klawisz M1, M2 (zależnie od pamięci w której ma być przechowywana programowana wysokość)i puszczasz oba.
Teraz możesz cieszyć się aprogramowanymi wysokościami.

W Actrosie istnieje możliwość utrzymania tzw. stałej wysokości ramy, nawet nie będąc w pojeździe, przy wyjętych kluczykach ze stacyjki. Należy wówczas tuż przed wyłączeniem zapłonu wcisnąć na pilocie od zawieszenia przycisk STOP. Trzymać wciśnięty i wyłączyć zapłon. Teraz zawieszenie będzie utrzymywało stały poziom niezależnie od stanu obciążenia osi. Przy załadunku należy pamiętać, że opcja działa do chwili osiągnięcia granicznego ciśnienia w układzie, tj. ok. 6 bar

Na koniec mała uwaga. Zaprogramowane wysokości ulatują z chwilą wymiany czujnika położenia ramy. Proces należy przeprowadzić ponownie. Ponadto gdy mamy uszkodzony czujnik położenia ramy (NR 02 lub 03 dla zawieszenia pneumatycznego tył) i jest odpięty przewód od niego nie ma możliwości korzystania z opcji "Stała wysokość ramy".
Temat dogłębnie przerabiany przeze mnie 3-krotnie (3 padnięte czujniki na 2 ciągnikach w tym samym czasookresie i kilometrażu)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: