Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 maja 2008, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Dostałem na stan Scanie 143H 420 jednakże ma trochę zdekompletowana deskę rozdzielczą tj. brakuje oznaczeń kilku przełączników (czyt. większości), kilka rozgryzłem ale zostały jeszcze trzy, i tu moje pytanie może ktoś z was wie do czego mogły by one służyć? Ciągnik to SCANIA R143HA 420 rocznik 12.95, prawdopodobnie montowana w Polsce, może akurat ktoś miał podobnie skonfigurowana i pomoże.
Obrazek

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 maja 2008, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Powciskaj w czasie jazdy, chyba nic Ci nie grozi bo katapulty w tirach to rzadkość :mrgreen:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 25 maja 2008, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Mam podejrzenia co do dwóch przełączników (tych koło lusterek) podpierając się holenderską instrukcja z 91r. może to byc EDC TEST i włącznik ogrzewania postojowego tylko, że jak włącze webasto na scianie to hula aż miło czy przełącznik jest wcisnięty czy nie. Ten na dole nie mam pojęcia do czego.
Cytuj:
Powciskaj w czasie jazdy, chyba nic Ci nie grozi bo katapulty w tirach to rzadkość :mrgreen:
Wciskałem i nic ani katapulty ani nitro. :twisted: :>

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 maja 2008, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Powciskaj w czasie jazdy, chyba nic Ci nie grozi bo katapulty w tirach to rzadkość :mrgreen:
Owszem.Bardzo mądra sugestia.Nie ma to jak eksperymenty w czasie jazdy. Najwyżej coś efektownie zazgrzyta i most napędowy się rozleci jeśli będzie pod tym wyłącznikiem blokada podłączona.Albo wszystko zgaśnie gdy będzie to wyłącznik awaryjny do ADR-ów i będziesz sobie jechał tak aż do zatrzymania by wysiąść i z powrotem akumulatory załączyć.

_________________
ego


Post Wysłano: 25 maja 2008, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Owszem.Bardzo mądra sugestia.Nie ma to jak eksperymenty w czasie jazdy. Najwyżej coś efektownie zazgrzyta i most napędowy się rozleci jeśli będzie pod tym wyłącznikiem blokada podłączona.Albo wszystko zgaśnie gdy będzie to wyłącznik awaryjny do ADR-ów i będziesz sobie jechał tak aż do zatrzymania by wysiąść i z powrotem akumulatory załączyć.
Tak sie składa że wiem jak wygląda przełącznik od blokady (poza tym jak nieliczny ma zabezpieczenie), a wyłącznik ADR w trójkach był okrągły czerwony, w górnym prawym rogu deski, a auto na 100% nie jest przystosowane do ADR-ów.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 maja 2008, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
Owszem.Bardzo mądra sugestia.Nie ma to jak eksperymenty w czasie jazdy. Najwyżej coś efektownie zazgrzyta i most napędowy się rozleci jeśli będzie pod tym wyłącznikiem blokada podłączona.Albo wszystko zgaśnie gdy będzie to wyłącznik awaryjny do ADR-ów i będziesz sobie jechał tak aż do zatrzymania by wysiąść i z powrotem akumulatory załączyć.
Tak sie składa że wiem jak wygląda przełącznik od blokady (poza tym jak nieliczny ma zabezpieczenie), a wyłącznik ADR w trójkach był okrągły czerwony, w górnym prawym rogu deski, a auto na 100% nie jest przystosowane do ADR-ów.
Pod warunkiem,że ma się auto od początku i stąd pewność że nikt w nim nic nie przerabiał.Ja przejmujac używane przez kogoś auto taki odważny bym nie był.Ale niewykluczone że jestem przewrażliwiony.

_________________
ego


Post Wysłano: 25 maja 2008, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Kolego a może to przełączniki do halogenów przednich z zderzaka , przeciwmgielnego i do lampy która wisi za kabiną ? Bynajmniej ja tak mam :) Może w twoim wypadku jest podobnie


Post Wysłano: 25 maja 2008, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Kolego a może to przełączniki do halogenów przednich z zderzaka , przeciwmgielnego i do lampy która wisi za kabiną ? Bynajmniej ja tak mam :) Może w twoim wypadku jest podobnie
100% nie, halogeny mam po lewej stronie kierownicy podobnie oświetlenie robocze, a halogeny górne koło wyłącznika blokady.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 26 maja 2008, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 17:48
Posty: 41

ja mam scanie 124g z 98 sprowadzona ze szwecji i u mnie nad tymi przyciskami narysowane sa łańcuchy na jednym jakby do zakladania a drugim jakby do ich sciagania. sam nie wiem do czego sluza, nigdy ich nie uzywalem, ale moge przypuszczac ze do wlaczania jakiegos systemu pomocy w zakadaniu i sciaganiu lancuchow z kol.
pozdrawiam
i mysle ze problem rozwiazany:)


Post Wysłano: 26 maja 2008, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
ja mam scanie 124g z 98 sprowadzona ze szwecji i u mnie nad tymi przyciskami narysowane sa łańcuchy na jednym jakby do zakladania a drugim jakby do ich sciagania. sam nie wiem do czego sluza, nigdy ich nie uzywalem, ale moge przypuszczac ze do wlaczania jakiegos systemu pomocy w zakadaniu i sciaganiu lancuchow z kol.
pozdrawiam
i mysle ze problem rozwiazany:)
A nie masz czasem systemu podrzucających łańcuchów pod koła napędowe. :?:


Post Wysłano: 26 maja 2008, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 17:48
Posty: 41

Nie mam pojecia. nawet nie naciskałem tych przyciskow wiec nie wiem. a jak moge sprawdzic czy ten system jest? po czym moge go rozpoznac i jak on dziala?


Post Wysłano: 26 maja 2008, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Nie mam pojecia. nawet nie naciskałem tych przyciskow wiec nie wiem. a jak moge sprawdzic czy ten system jest? po czym moge go rozpoznac i jak on dziala?
Na moście napędzającym powinieneś mieć od dołu podwieszone takie rolki z łańcuchami.


Post Wysłano: 26 maja 2008, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 17:48
Posty: 41

jutro zobacze. ja mam solowke 3 osiowa i bede sie musial wczolgiwac hehe. ale czego sie nie robi z ciekawosci.
Jutro tez zrobie fotki mojego komputerka i moze ktos mi pokaze gdzie ustawia sie zeby pokazywal srednie spalanie:)


Post Wysłano: 27 maja 2008, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 gru 2007, 21:27
Posty: 79
GG: 9124715
Lokalizacja: Bydgoszcz

ahh ten paint :PP
Obrazek

może pomogłem :) chociaż częściowo ... :P

_________________
Otwarcie kabiny-22 sekundy
Potem czas traci znaczenie.


Post Wysłano: 19 gru 2008, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2007, 17:23
Posty: 18
Lokalizacja: Zgierz

Witam

Mam scanie 113h 380km z 95r
od czego jest przycisk pod klapa na przeciwko siedzenia pasazera ?
obok niego jest zolta lampka ? cos slyszalem ze to ma zwiazek z abs ale co ten przycisk wyloncza wlancza ?

tak wogle mam porblem poniewaz podpiolem naczepe na poczatku normalnie hamowala przejechalem 30km dotykam bebnow zimne i to juz druga naczepa tak wariuje z ta scania i kombinuje co ?
plis help
za wszystkie odp odrazu dziekuje


Post Wysłano: 20 gru 2008, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Witam

Mam scanie 113h 380km z 95r
od czego jest przycisk pod klapa na przeciwko siedzenia pasazera ?
obok niego jest zolta lampka ? cos slyszalem ze to ma zwiazek z abs ale co ten przycisk wyloncza wlancza ?

tak wogle mam porblem poniewaz podpiolem naczepe na poczatku normalnie hamowala przejechalem 30km dotykam bebnow zimne i to juz druga naczepa tak wariuje z ta scania i kombinuje co ?
plis help
za wszystkie odp odrazu dziekuje
Ciekawość ludzka nie zna granic i sprawdziłem (tzn. rozkręciłem deske) wszystkie trzy przyciski są ślepe tzn. nic do nich nie jest podłączone.
motomaniak 3sprawdź zawór puszczający powietrze na hamulce naczepy kiedys przy "4" miałem ten problem że puszczał on powietrze przez pierwsze 2 sekundy a później odcinał i naczepa nie hamowała.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 gru 2008, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lip 2008, 19:17
Posty: 39
GG: 6213383

Freq chyba chodziło ci o szybę pasażera, bo właśnie tam był montowany przełącznik od podnoszenia/opuszczania, z tym drugim się zgodze, edc test


Post Wysłano: 07 sty 2009, 3:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 gru 2007, 21:27
Posty: 79
GG: 9124715
Lokalizacja: Bydgoszcz

ahh pomyliło mi się dokładnie chodziło mi o podnoszenie i spuszczanie szyby pasażera

_________________
Otwarcie kabiny-22 sekundy
Potem czas traci znaczenie.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 13:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2009, 11:37
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania113

witam
Ostatnio nabyłem scanie 113 z 91r.(jest to pompa do betonu)8x4
Odnośnie przełączników na w/w zdięciu kol.freq,które są na zdjęciu bardziej z prawej strony,
oznaczone rysunkiem jakby przekreślonego tłumika,do czego służą?
romi


Post Wysłano: 17 lut 2009, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2008, 23:37
Posty: 8
GG: 0
Samochód: Mercedes Sprinter

@UP
pewnie "dławik" czyli dławienie silnika na kolektorze wydechowym


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: