» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 01 sie 2014, 1:38

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 03 sty 2008, 20:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Koledzy mam pytanko, czy wie ktoś z was, jaka jest dozowolona długośc zestawu w Polsce? Mam renault premium z sypialnia, firanka długość zabudowy 7,4 i mam oakzje kupić do niej przyczepe na tandemie 9,2, czy mzieści sie w normie?

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 20:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
GG: 0
Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 20:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Lokalizacja: Eriador
GG: 0
Samochód: auto
16,5m dla ciągnik + naczepa
18,75m dla solo + przyczepa.

_________________
Czerwone i bure


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 21:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Lokalizacja: Bełchatów
Piotrekk pisze:
Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:


... pod warunkiem,ze auto nie będzie miało kabiny, a przyczepa dyszla.Ale to szczegół.

_________________
ego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 22:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 23:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Lokalizacja: Bełchatów
Jacek_Bydgoszcz pisze:
no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:


Oj... Taka drobnostka.. A bardziej serio, to jeszcze jakiś czas temu było 18,35. Przedłużone zostało do 18,75 w ramach walki z "kurnikami".Wtedy dodano,że powierzchnie ładunkowe nie mogą przekraczać 7,80. To wszystko z dopiskiem CHYBA, bo nie interesowałem się tym, więc głowy nie daję. Przyzwyczaiłem się do niej zresztą dość mocno. Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć.. Z dyszlem skrętnym to może bym się odważył.. :)

_________________
ego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 23:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Lokalizacja: Eriador
GG: 0
Samochód: auto
ego pisze:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..

Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.

_________________
Czerwone i bure


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 23:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Lokalizacja: Bełchatów
Harry_man pisze:
ego pisze:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..

Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.


Tak, ale gdy to się planuje Premiumką ciagać, to pewnie i standardowe ładunki by w grę wchodzily. W takim razie ja wolałbym przyczepę z dyszlem skrętnym i na trzech osiach.

_________________
ego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 23:57 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Lokalizacja: Eriador
GG: 0
Samochód: auto
Nie ma się co rozwodzić. Zakładając, że ta premiumka ma normalną kabinę sypialną, to przy skrzyni 7,4m przyczepa będzie o jakiś metr za długa.

_________________
Czerwone i bure


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 04 sty 2008, 1:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2006, 20:52
Lokalizacja: POS
GG: 90800
Samochód: Romet V8 4.3 TDI
Można brać przykład z VOSa. W ostrowie co jakiś czas stacjonuje na "parkingu" przed Dephi ich scania z krótką kabiną P z kurnikiem a odległość między zabudowami jest tak mała, że dwóch rąk włożyć nie idzie. na moje oko max 20-25cm. Zawsze mnie zastanawiało co się stanie jak będzie skręcać na polskim przejeździe kolejowym :P Albo jak tandem najedzie na próg zwalniający.

Sory za OT.

_________________
Tiry na tory, lokomotywy w pokrzywy
Jeśli nie chcesz wiedzieć jak rozpocząć inwestowanie w trakcie studiów i zapewnić sobie finanse na całe życie to nie klikaj....
Tutaj też nie klikaj :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 04 sty 2008, 11:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Lokalizacja: Bełchatów
Dobrze by było przyjrzeć się dyszlowi i zaczepowi.Bywa ,że jest tam system dźwigni, lub układ hydrauliczny, siłownik,który w takich sytuacjach utrzymuje bezpieczną odlległość.A w pozycji na wprost zachowuje dopuszczalną długość

_________________
ego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 01 lip 2009, 11:19 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Lokalizacja: war-maz
GG: 0
koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 lip 2009, 10:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT
GG: 0
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
A może tak wymiary?

_________________
Ale pompa już pękła!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 lip 2009, 17:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 30 kwietnia 2004 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia



§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu – 12,00 m;

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m;

3) pojazdu członowego – 16,50 m;

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy – 18,75 m;

5) autobusu przegubowego – 18,75 m;

6) autobusu dwuosiowego – 13,50 m;

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie –15,00 m;

8 ) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy – 18,75 m;

9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy – 22,00 m;

10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą – 4,00 m.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2
http://www.gdansk4x4.pl
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 26 lip 2009, 17:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
GG: 0
Samochód: midlum
spotkałem na trasie mobila który ciągnął amerykanem standartową firankę.Zapytałem na CB jak to się ma do przepisów. Jezdzi po polsce i wystarczy mu zezwolenie ze starostwa przy tym nie jest to gabaryt.nie gadaliśmy długo bo on pomykał od prawego do lewego a ja odwrotnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 26 lip 2009, 17:37 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
GG: 0
fafciuk pisze:
koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?


ilość osi nie określa długości pojazdu,jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Jedyna reguła to zmierzyć zestaw i zobaczyć czy mieści się w dozwolonych długościach określonych przez przepisy (które zresztą przytoczył już kolega Jaszkin)

Co do jazdy "amerykanem" z naczepą 13,6 to widziałem ost jak stała SCANIA serii T też ze standardową naczepą...i też się trochę zdziwiłem na jakich zasadach to śmiga.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 05 sty 2012, 1:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 paź 2011, 0:22
Lokalizacja: Lublin
GG: 8673885
A, Pany a jak to jest z dopuszczalnymi szerokościami?? Jakie szerokości mogą mieć pojazdy, a od jakich się zaczyna ponadgabaryt? Pozdro.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 05 sty 2012, 2:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
GG: 0
Biszczo,żeby wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje pytanie,musimy prawidłowo nazwać "gabaryt".Pojazd Nienormatywny.Poczytaj wyżej Jaszkina.Wszystko co napisał to norma.Wszystko co powyżej NIE norma,czyli nienormatywny,potocznie mówiąc "gabaryt".Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 05 sty 2012, 15:57 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Lokalizacja: Jawor
GG: 8
Samochód: BMW 740i; Yamaha YZF-R1
DRIVER1965 pisze:
Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.


To nie od pracy, to SKS. :wink:Tez jeżdżę nocą i ze snem nie mam problemów, dlatego z chęcią przejdę na ponad-gabaryt :roll:
A beret ryją polskie drogi :P

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej
SQ6KXZ / 161KTW098
¡Viva España!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy