Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lut 2013, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Co do usterki mid 144 to opis masz post wyżej , a co do komunikatu o abs to oznacza on że naczepa jest bez absu .


Post Wysłano: 12 lip 2014, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2014, 13:34
Posty: 1
Samochód: Volvo FH12

Witam,

Mam taki problem z Volvo FH 12 420 z 2002r skrzynia 6x4
mianowicie wyskoczył bład:

suspension truck Actuator, centre Mechanical fault ACtive
MID 150
SID 007
FMI 7

co to może oznaczać ?


Post Wysłano: 13 lip 2014, 9:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2014, 9:15
Posty: 5

Witam,
proszę o rozszyfrowanie błędów i podpowiedź.
Volvo fm7 250km
Odczytałem następujące błędy:

Cab controller
SAE J1939 data link
component failure
Inactive

MID 144
SID 231
FMI 12
inactive

Engine
MID 128
SID 021
FMI 2
inactive

non spec. syst.
MID 127
not responding

oraz
MID 144
PID 046
FMI 1
inactive

Ogólnie auto pali dobrze ale jest tak słabe, że górę widzi pierwsze niż ja:)
Trochę przydymia na czarno.
Wygląda jakby nie chciało się w pełni wkręcić na obroty, albo wkręca się z opóźnieniem.
Filtry powymieniane, zbiornik czyszczony, wtryski zregenerowane.
Proszę o porady czym może być spowodowane brak mocy.
Dzięki i pozdrawiam


Post Wysłano: 14 lip 2014, 1:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Engine
MID 128
SID 021
FMI 2
inactive

Ten jest od sterowania silnikiem i to on jest odpowiedzialny za dymienie, auto nie kręci trochę dłużej?

Dokladnie jest to błąd czujnika położenia wału lub walka rozrządu.
Odłączyć czujnik walka rorzadu powinien odpalic na czujniku położenia wału jeśli jest sprawny, potem spróbuj odwrotnie podlacz czujnik walka rozrządu, odłączyć wał.... Tym sposobem wyeliminujesz niesprawny.

Taki sam błąd pojawia się kiedy
uszkozony jest rozrusznik.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 lip 2014, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2014, 9:15
Posty: 5

O.K.
Rzeczywiście może ciut dłużej kręci, ale tyle dłużej, że nawet nie zwróciłem uwagi na to.
Sprawdzę te czujniki i dam znać.
Dzięki


Post Wysłano: 15 lip 2014, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2014, 9:15
Posty: 5

No niestety czujnik wału jest dobry.
Cooler na 99% szczelny,
Kiedyś wyświetlił mi się błąd związany z ham. górskim (nie pamiętam teraz numerów), być może tu pies pogrzebany.
Auto tak jakby nie chciało się wkręcać do końca.
Na niższych biegach wydaje mi się że jest o.k. ale już na wyższych tak jakby nie szło za pedałem gazu.
Brakuje mu takiego "jadu".
Potencjometr gazu podmieniałem i bez zmian.
Pogłówkujcie jeszcze co to może być.
pozdrawiam


Post Wysłano: 15 lip 2014, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A czujnik walka rozrządu ? Odlacz czujnik wału i zostaw czujnik walka.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 lip 2014, 11:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2014, 9:15
Posty: 5

W warsztacie mówili, że nie ma czujnika wałka rozrządu, że jest tylko czujnik wału.

Inny mechanik mówi, że może być pęknięta membrana w pompie paliwowej (od regulacji obrotów).

Juz sam nie wiem. Zgłupieć można.

Podaje w razie czego VIN: YV2J4DGC21A527765
jakbys mógł sprawdzić czy rzeczywiście w tym modelu nie ma czujnika wałka, będę wdzięczny.
pozdrawiam


Post Wysłano: 16 lip 2014, 13:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
W warsztacie mówili, że nie ma czujnika wałka rozrządu, że jest tylko czujnik wału.

Inny mechanik mówi, że może być pęknięta membrana w pompie paliwowej (od regulacji obrotów).

Juz sam nie wiem. Zgłupieć można.

Podaje w razie czego VIN: YV2J4DGC21A527765
jakbys mógł sprawdzić czy rzeczywiście w tym modelu nie ma czujnika wałka, będę wdzięczny.
pozdrawiam

Aaa to jest fm7

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 lip 2014, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2014, 9:15
Posty: 5

No FM7.
ale silnik mimo że 7 litrowy chyba bardzo podobny do 12?
Objawy podejrzewam, że też ma podobne co FH.
Nie wiem czego się już czepiać?
pzdr


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: